tisdag, januari 15, 2013

Fräckheten är avslöjad.

Nej, detta var ingen hemleverans. 
Bilderna jag visar är pressbilder från Systembolaget.

Det bara visar, hur jag satt och beställde en vara via internetmail från en viss Vinleverantör, som levererar till Systembolaget, för att jag ska kunna få köpa annat än det som finns i ordinarie sortiment.


Denna beställning hamnar sedan hos Systembolaget, som messar mig om att varan finns för köp till mig.

Någon okänd hade ju ringt in samma beställning i mitt namn och mobilnummer igår.

Jag gick till Systembolaget och pratade med dem "öga mot öga" (tack, tack, fina personalen, som reagerade och meddelade mig) och vi kom fram till, att det måste vara Vinleverantören, som chansat att ge mig en beställning till, för att Systembolaget skulle ta med deras vin i ordinarie sortiment! 

Ingen annan visste vad jag beställt tidigare, ju! 
Det är så fräckt, så man kan spy. Jag ska aldrig mer beställa så. 
Varning, varning!

Tulpanens dag idag! 
Jag var och köpte ett litet fång!
Gillar den lila färgen just nu.
Blev helt färdig av att pulsa i snön............


17 kommentarer:

  1. Men vad all sin dar har du varit ute för?
    Vilket sätt av den där vinleverantören! Jag hoppas att Systembolaget tar denna leverantör i örat!

    Tur att du får trösta dig med vackra tulpaner. Jag fick en bukett idag och ser att vi har ungefär samma typ av vas.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vet ju inte om det var Vinleverantören, men vi antog det, det måste vara den ende som visste om vad jag beställt! Men, det har han isf gjort för sista gången.... till mig.
      Ja, tulpanerna var gudomliga. Kram.

      Radera
  2. Tulpaner är mina älsklingsblommor.
    Lila är en fin färg

    Jättejobbigt att gå i snön idag. Tack och lov inte så halt

    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, älskar blommor också.
      Det var en jobbig promenad, men den gjorde gott för kroppen. Kvällen blir det som det blir, kram.

      Radera
  3. Fin färg på tulpanerna... Vilken fräckhet, INGENTING borde förvåna en idag...

    Jag tror tyvärr att det kommer att bli vardagsmat med övergrepp på oss framöver... Usch!!

    Skönt att du fick det utrett....

    KrameLuttarUtanFalskBeställning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskar tulipaner♥
      Ja, usch så fräckt det finns ingen ände på eländet.

      KrameLuttarVarÄrÄrligheten?♥

      Radera
  4. Tulpaner är fina :)) Det är otroligt oförskämt av en leverantör att göra en beställning i någon annans namn... Men du löste gåtan på vem det var i alla fall å det måste väl kännas skönt trots allt ?...
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var som en sten föll ifrån mitt bröst, det var lite otrevligt innan. Men visst är det fräckt!
      Tulpanerna är jättefina *ler*......
      Kram♥

      Radera
  5. Men så fräckt att försöka truga på dig lite till av bara farten =(
    Buuu.... Det var ju bra att du fick veta hur det gick till.
    Tulpaner är jättefina. Jag får vårkänsla av dom.

    Natti natti och sussa gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, jag var på väg till bädden, när jag glömde något, och så kikade jag in här...... natti natti kram♥

      Radera
  6. Det här var det mest ruttnande jag har hört, blir nästan rasande när jag läser det här. har du polisanmält händelsen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Funderade allt ett tag på att polisanmäla det, men vad tjänar jag på det? Blir bara en prick på mig, och massa tjafs. Javisst är det ruttet! Buhu, det är så man ser spöken......

      Radera
  7. Skandal att det ska behöva vara så. Men man får trösta sig med att det fungerar i största mån bra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det skandalöst! Usch.

      Kram tillbaka!

      Radera
    2. Men bra att sådant kommer fram och upp i ljuset!

      Radera
  8. Fy så fräckt! De borde väl fatta att de förr eller senare blir avslöjade och då kommer deras s.k "tjänster" ifrågasättas och ingen vill längre gå via dem för att köpa. Tack för varningen!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men det är väl som med dem som snattar, går det så går det, tänker nog inte rationellt. Kram♥

      Radera