onsdag, januari 16, 2013

Öga för öga, tand för tand

Idag är det dags för Ögonkliniken.
Min syn ska synas i sömmarna. Det är min Glaukom som ska nagelfaras i den stora apparaten med synfältsundersökning.

Dessutom ska tänderna synas, fick aprubt tid till Tandhygienisten, som fått ett återbud och snäll, som jag är, så kommer jag i stället för på fredag.

Dessa ärenden är tillräckligt för mig idag, jag hinner inte med Korpen och gympan. Du vet väl att en panchis egentligen bara klarar av EN aktivitet per dag!

Hihi.... eller är det så att man får hushålla med håvorna?

Igår och idag är jag för Ögonfröjd.
Var och köpte vårens första bukett tulpaner, det var ju Tulpanens dag igår!

Jag fick som julklapp, blomstercheck skickat på posten från en kär bloggväninna, en riktig pärla! Och nu, så är första leveransen av blommor här, checken räcker till mera glädje.

Om du visste, så glad och överraskad jag blev! Fint gjort, guld värt.
Nu ska jag göra mig i ordning, för en cykeltur i det bistra kalla klimatet, vintern har kommit för att stanna. brrrrr.....
Jag blir något upptagen idag, men kärlek till alla som läser, kramkram ♥ ♥ ♥

20 kommentarer:

  1. En aktivitet om dagen... hi hi
    Det är nog bäst att kolla synen och tänder o.d., för det är ju viktiga saker.
    Fina tulpaner!
    Cykla? Har du dubbdäck?

    Önskar dig en fin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cyklat. Har inga dubbdäck, men kör med tungan rätt i mun, hihi, jag är alltså dubbelförsiktig.
      Kramis♥

      Radera
  2. Åh, vilka underbara tulpaner! Och vilken helt perfekt tulpanvas du har. Så vacker den också!
    Jag har också aktivitet idag. Fast bara en. Ska iväg på min skrivargrupp, pch det ska bli så skönt!
    Varm kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du klickat på bilderna för förstoring, för de är helt underbara...
      Varm kram♥♥♥

      Radera
  3. Yes take it easy...tiden tar inte slut....får nog med inhandla lite tulpaner till mig själv med...de är så nykommet när de nu kommer...Var rädd om dig och laga en god kopp kaffe eller varför inte choklad!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort mig gott kaffe, ätit ärtsoppa med gott grovt bröd till, en clementin. Kramen♥

      Radera
  4. Huvvaligen för tandhygienisten... Men när dagen är över så behöver du inte gruva dig inför fredagen - tänk positivt!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen rädder för vargen här..... det gick så bra, så! Kram

      Radera
  5. Då har du en tuff dag som väntar. Tandhygenisten, bara namnet ger mig rysningar och när jag tänker på att jag själv ska dit på fredag får jag stora skälvan.
    Att undersöka synen är också jobbigt, men jag hoppas att allt kommer att gå bra för dig idag.
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltihop var jobbigt egentligen, men jag är inte rädd för någotdera. Varm kram♥

      Radera
  6. Härligt med tulpaner, de är så vackra. Jag köpte några till en väninna för en vecka sedan, nästan samma färgnyans som dina.
    Synundersökning, lite si så där, jag hade ju glaskroppsavlossning för några år sedan och fick många laserbehandlingar, men tandhygenisten och hennes behandling är inte så rolig.
    Lycka till med allt idag och tänk på fredag så glad du ska vara för att slippa gå till tandhygenisten.
    Kram och cykla försiktigt. Här har det kommit flera dm snö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är oskadd och hemma. Huvudsaken. Kram♥

      Radera
  7. Ja då har damen lite att göra.
    Både tänder och syn är viktiga. Och för mig som är en inbiten läsare och krysslösare är synen extra viktig

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jotack, det var väl bra, att jag hade något att växla tankar med.

      Radera
  8. Vems, någon jag vet vem det är? ❤

    SvaraRadera
  9. Men en bukett tulpaner piggar alltid upp och varslar om våren. Jag har en blomstercheck liggande och den ska omvandlas till en ny bukett tulpaner!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fint att kunna smycka hemmet med blommor emellanåt!

      Radera
  10. Riktigt fina tulpaner du har fått tag på ♥ Man ska vara rädd om syn och tänder. Nattkram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina bloggvän ♥ och fina tulpaner ♥ och rädd om sig själv, nattkram, nu har värmedynan jobbat för mitt sänggående

      Radera