måndag, januari 21, 2013

Titta, ett blått hål!

Jag trotsade motståndet igår och gick ut. Jag tog med mig mina bungypumps och stavade mig igenom campingområdet.
Så här ser närområdet ut, där jag bor, upplysning för den som inte följt min blogg förut.

Mulet och grått överallt, men här lyckades jag se ett blått hål i molntäcket.

Det skär i hjärtat när jag ser en sådan här husvagn. Jag har så många goda minnen med oss två i vår Kabelina.
Och nu är det bara jag kvar.

Det var så in i norden isande kallt, trots att det inte var mer än 4 minusgrader, men det drog från Vänern.
Lite skitig snö här och var.

 Och ute på isen körde man och kör nästan dygnet runt, med sina bilar på isen.
För den som vet om detta och har ett gott öga, så skymtar två bilar bakom träden där till höger.
Och ljudet och brummet, det kan jag "njuta" av här hemma också för ljudet ekar tillbaka så det känns som om det kommer från gården här på andra sidan.

Återigen en kall bild på stelfrusna husvagnar på en ganska ödslig Kronocamping.

Minnet:
Så här kunde det se ut en aprildag på en camping på Öland......

Idag har jag inte så mycket speciellt för mig mer än att jag ska till Gospelövningen i kväll. Det är roligt.
Och igår kväll sjöng de om mig på TV, i Så ska det låta.
Var det någon som hörde på "Det är vattenpumpen, Gerd..."?
Här är den: KLICKA!


23 kommentarer:

  1. Man ser eller hör alltid något som triggar igång minnen av den tid som varit. Inte underligt att du tänker på Pusselbit när du ser husvagnar så mycket husvagnsmys som ni hade.
    Men förstöra friden vid sjön med att köra bil där? Usch, det gillar jag inte. Jag vill - och behöver - lugn och ro och tystnad.
    KramKram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att de alltid har kört bilracing på isen, där. Det är så långgrunt så det är ingen risk. Men jag gillar inte oljudet och jag tror inte de tänker på det själva, eller så bryr de sig inte.

      Ja, det är märkligt, vad vissa saker kan trigga igång minnet. Detta med husvagnar är inte så konstigt, men det är olika tillfällen när det kommer starkare.
      Kram♥

      Radera

  2. Din saknad är stor, finaste greddisen - Det som du går igenom är med det svåraste som vi får gå igenom.

    MassorAvKärlekIKrameLuttarna








    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är svårt. Men olika dagar, hur jag upplever det.
      KrameLuttarBehöverKärlekVärmeBehöverViAlla♥

      Radera
  3. Förstår att det väcker många minnen när du ser en husvagn... Andra tider då för er...

    Vi fick en solig och fin vinterdag här. Härligt för det har varit grått länge...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, då kunde jag blicka framåt och vänta på något roligt. Man kan nästan säga att livet lekte.
      Hoppas på klart väder, skulle förbli mulet även idag, men kanske i morgon, så! Kram

      Radera
  4. Aj, missade det programmet igår. Nåja, det går väl i repris antar jag. Det finns ett mysigt café i utkanten av stan där du bor, minns inte vad det hette nu, var en del år sen jag var där. Hur som helst ser jag fram emot en fika med dig där när det blir varmt ute igen, eller så drar vi till Kållandsö. Inte så långt mellan Hjo och Lidköping, så en dagstur hinns bergis med.
    Ha nu en fortsatt bra dag! Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysiga caféer? Finns det gott om inne i Lidköping där det doftar fika i varenda gatuhörn. I utkanten - känner jag inte till?
      När det blir varmt ute igen.... känns så avlägset.
      Kram.

      Radera
  5. Haha! Jag älskar den där "Det är vattenpumpen, Gerd". Såg med ett halvt öga igår ett litet tag. Sen stängde vi av och umgicks med släkten. Får kolla på webben sen så jag får höra min favvosång :-)

    SvaraRadera
  6. Ja du Gerd, du bär med dig mycket i ditt hjärta.
    Fina bilder, jag tycker om detta vita snötäcke och skiner solen på det också så är det ju ännu bättre.
    Nej, jag lyssnade inte på "Så ska det låta" igår kväll. Kul att dom sjöng om dig.
    Härligt med Gospel sång, det är så medryckande vackert, roligt att du är med där.
    Varm kram till dig Gerd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, min goa bloggis♥
      Jag måste ha något roligt att se fram emot, annars orkar jag inte. Närmsta steget blir i kväll, då.
      Kram♥

      Radera
  7. Nejdå, det går fort, vänta bara så sitter vi där och avnjuter en kopp kaffe i solens sken :)
    Caféet jag skrev om låg som i en park av nåt slag, inte säkert jag skulle hitta dit, var som sagt några år sen. Men jag har för mig man kunde spela minigolf där också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu vet jag, det var nog Skogshyddan, missionsförsamlingens servering: http://www.vastsverige.com/sv/lackokinnekulle/products/52075/Skogshyddans-Servering/
      Jodå, där har jag varit ofta, är cykelavstånd från mig.

      Radera
  8. fina bilder

    Ingen sol hos oss idag, men bara -5. Så man ska inte klaga.
    Jag var ut en sväng på förmiddagen och det kändes skönt med frisk luft. Men det är inget promenadväder idag pga av lite sliriga vägar

    Hoppas allt är bra med dig
    kram, susanne

    SvaraRadera
  9. sv: nej du behöver inte kommentera allt jag skriver, för jag kommenterar inte allt du skriver. Men det är trevligt varje gång du tittar in

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne! Jag har inte pillat mig ut ännu, men ska. Med mig är det hyfsat. Glad över kommentarer, känns hjärtligt. Kram♥

      Radera
  10. Vilket fint foto av er vid husbilen på campingen. Klart du känner sorg och saknad!
    Visst hörde jag sången till dig. Det blev en riktigt bra version av den gamla Mackensången.

    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte lätt att se, men det är förtältet till Kabe husvagn på campingen, där vi sitter båda två i det gröna.

      Inte så ofta man sjunger om mig *ler* och jag gillade alltid och gillar fortfarande Macken.
      Kram♥ på Kramens dag.

      Radera
  11. Vilken fin bild på ett hål i molntäcket! En fin bild även på dig och Pusselbit! Så ska det låta brukar jag ju se, men missade programmet igår. Jag får leta åt låten " om dig " och lyssna på den. Kvälls/nattkram ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Godkväll, Simona! Här sitter jag och varvar ner efter sångkvällen. Sången är balsam för själen.
      Kram ♥ ♥ ♥

      Radera
  12. Åh vad vackert!!
    Och jag förstår din sorg och saknad, den känns i hjärtat.
    Kram

    SvaraRadera