torsdag, mars 14, 2013

Högtflygande plan......

Kanske skulle testa?

Fast planet är rätt litet.....
Vad tror du?
Västerut.

Men då känns det som om det flyger åt fel håll?

Och kylan här är åt fel håll. Vaknade till minus 15 grader! Rena Grönland. Man tror inte det är sant. Det är synd, det. För det stoppar många aktiviteter, lusten liksom försvinner ut i kylan.

Här, var det ett bra plan. Ser stabilt ut och flyger österut.

Det blir bättre.

Vi får väl se.....
Lite tankar och funderingar. Önskningar och drömmar.

Nu. Åter till verkligheten.

Idag ska jag försöka ta mig ut och köpa en riktig veckotidning, typ Hemmets Journal. Sedan är jag bjuden till min gamla granne Sonja, hon vill höra lite "skvaller", goa tanten!

Ha en bra dag, mycket kärlek och glädje, finaste du. Jag är så glad över alla mina läsare av min blogg. 

Jag uppskattar verkligen detta! ♥ ♥ ♥ 

28 kommentarer:

  1. Det är då sannerligen skönt med bloggvänner!
    Något som däremot inte är skönt är vinterns återkomst. Det snöade igår kväll och tydligen hela natten också av mängden snö att döma. Läget känns hopplöst.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vintern, den kunde jag slängt i en malpåse! Blir så trött och irriterad på den. Igår hade jag huvudvärk, som jag ALDRIG brukar ha!
      Kram♥

      Radera
  2. Härligt Gerd riktiga "intressen" FLYGPLAN ha en bra dag och du det "quittar" vart man flyger BRAR MAN FLYGER

    SvaraRadera
    Svar
    1. Flygplan lär väl du gilla, ja! Jag med. Alltid faschinerad!

      Radera
  3. Att flyga är härligt! Min pappa hade ett litet fyrsitsigt flygplan under hela min uppväxt, som vi ofta flyg till Öland med. En frihetskänsla utan like! Men större plan tar dej längre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan väl säga som så, att jag har en plan...

      Radera
  4. Vaknade till ett vitt och snöigt Skåne här. Sol förvisso men jag som ville ha vår... Nåja, går ingen nöd på mig! Hoppas du får en finfin torsdag :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ingen nöd här heller..... stannar inne tills det värmt upp sig.
      Kram

      Radera
  5. Det är iskyla i hela landet. "Iskyla" - Ett ord som många dagstidningar använder sig av idag... Visst skulle det varar skönt att vistas i ett varmare land när det är kallt... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, iskyla är rätta ordet. Usch, gillar´t inte alls. Lider. Vill inte gå ut. Kram♥

      Radera
  6. Kylan och den här vintern vill man bara glömma! När ska det bli någon ordning på vädret?

    Ha en fin dag och en skön skvallerstund med Sonja!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kylan är en hämsko. Den hämmar min utevistelse. Tack, det ska bli kul att snattra lite med Sonja-tanten, pigg för sin ålder 81.
      Kram♥

      Radera
  7. Så du ska ut på äventyr igen? Västerut... Låter spännande :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska inte västerut, spånar, men man vet aldrig var haren har sin gång ;)

      Radera

  8. Vågar nästan säga att vi alla uppskattar dig också greddisen!

    KrameLuttarIKylanMenMedVarmKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. TacksammaKrameLuttarFrånMigTillDigKärlek♥

      Radera
  9. Ha en fin dag,,,,,,,,,

    SvaraRadera
  10. Det var ju lite olika flygplan det där. Jag tycker inte om att flyga men ibland så är det praktiskt, kanske då inte i det lilla planet.
    Jag hade en bekant en gång som hade ett litet sportflygplan och ville så gärna att jag skulle följa med upp i skyarna, men jag vägrade varje gång.
    Det biter faktiskt i kinderna av nordanvinden på morgonen, men solen värmer så lite bättre blir det.
    Ha en finfin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar att flyga! Flyga högt! Jag har alltid gillat när planet lyfter, det är en frihetskänsla. Lite sämre vid landningen.
      Jag får väl försöka traska ut i kylan, det tar emot väldigt.
      Tack och kram!

      Radera
  11. Jag är väl inte sådär väldigt förtjust i att flyga! Håller hellre i ratten själv, både vad gäller bilen och skeppet! Kontrollfreak kanske..
    Men det är praktiskt och går fort o smidigt!
    Kylan ja. Den där kylan. Skulle kunna skriva kmlånga spalter om hur illa jag tycker om att bli helt snuvad på en vårmånad som borde innebära sol lite plusgrader energi och glädje. Men jag låter bli. Det är som de är och ingen blir gladare av mitt gnäll. Bara bita ihop och hoppas april blir bättre.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så är det! Vi rår inte på vädret, bara så orättvist att det på andra ställen på jorden är åt helt andra hållet, kanske inte så bra med torka och hetta heller?
      Så, antingen bita ihop och acceptera, för gilla läget behöver ingen, eller så göra något åt det, förflyttning t.ex.
      Kram!

      Radera
  12. Gör inget att planet är litet, eftersom smala jag får plats precis överallt

    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan tränga mig emellan lite överallt jag med, fast midjan är inte smal som en vidja, precis längre, men nästan....
      Ha det, nu har jag värme här inne.

      Radera
    2. Jag gör som loppan, lever på hoppet. Men smal, det var längesen jag var. Men dåligt mår jag inte.

      Radera
    3. Du skrev ju "smala jag", eller hur?

      Radera
  13. Jaha, ja ja.. det var ju visst först i morgon som jag skulle hit =)
    Men jag kan ju önska dig en god natt och en god sömn när jag ändå är här ;)
    Kraaaam ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gjorde inget, du är alltid så välkommen! Så får du knacka på igen i morgon bitti, då! Får se om jag öppnar.
      Men nu så rasar jag ner i bädden och drar om mig duntäcket. Natti natti♥

      Radera