måndag, december 26, 2016

Julaftonsfirande 2016

God annandags julmorgon!

Tusen tack, familjen i Ed, för en underbar jul!

Husets tomte skulle precis besöka en brorsfamilj med småbarn. Visst var han stilig och äkta fin? Jorå, han har allt vanan inne och kommit med en lykta utifrån skogen många gånger.
Så det är i Dalsland, som tomten finns!

I stället fick tomtens tomtenissar tjänstgöra här på plats. Nissarna under upplärning heter Elin och William.

Elin, Sarah och Jessica. Mina flickhjärtan.
I bakgrunden tittar "tomten" fram.

Mor och dotter.

Sarah och Mathias.

All den rara julematen. Ja, allt syntes inte. Det fanns även för stunden nyrökt lax fångad i Stora Lee. Färskare går inte att få. De både fiskar och röker själva.

Och jag fick med mig lite firre hem. Jag hade inte den stora matlusten, p.g.a. mina luftrörsbesvär. Jag var faktiskt rätt så sjuk på julafton. Och fastnade inte på ett enda foto, och bäst var väl det, haha.

Och raggisarna blev färdiga, precis i sista stund. Jag fick med mig fyra par. Nu läggs stickorna åt sidan och jag tar snart tag i nästa projekt. Ska vila lite först.

♥ Ljus och Kärlek ♥

24 kommentarer:

  1. Du har fina barn och barnbarn. Så lika tjejerna är till utseende dessutom =)
    Det är tur att julmaten bara serveras eller lagas till under December/julhelger. Det är lätt hänt att det blir för mycket av det goda annars.
    God fortsättning på Annan dag jul! Och fortsatt krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo det syns att de är nära släkt.
      Jag kunde inte äta så mycket av det goda, men tog det med ro.
      Tack igen och jag ska bara ut och köpa mjölk idag, innan stormen Urb kommer. Kram!

      Radera

  2. Fin familj och visst liknar tjejerna varandra.
    Krya på dig.

    Kl ❤

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder på er alla, och tomten!
    Ett julbord där också jag skulle hitta delikatesser jag gillar. Det finns fler av dem på svenska julbordet än på det traditionella finska, men vi har ju också tagit in mycket nytt - och folk tillreder det de vill ha nuföritden. Till och med pizzor :-D
    Kram på annandag jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jo, det är skönt att kunna äta det man vill. Men pizza? Där går gränsen, men då är inte jag så förtjust i pizza heller, men OK. Jag ska inte vara knusslig.
      Kram!

      Radera
  4. Vilken festlig afton ni fick!

    kram

    SvaraRadera
  5. Så fint det ser ut! Härligt att fira jul med barn och barnbarn, men lite trist att du inte mådde helt bra. Krya på dig!
    God fortsättning på julen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var roligt. Jag är trött än, så jag tar det piano. Inget annat val.
      Tack och kram!

      Radera
  6. God jul alltså det blev och fin bilder på dina flickor och allt det goda!
    En härlig jul för dig om än inte ok i luftrören än utan nästan sämre då.
    Kryaskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja jag blev sämre, men nu har det vänt åt det bättre.
      Kram!

      Radera
  7. Så tråkigt att du kände dig dålig på julafton!
    Men så mycket gott ni hade där på bänken. Och vilka fina flickor du har :)
    Kram och krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo gott och bra alltihop.
      Kram!

      Radera
  8. Vilken fin familj du har! Å vilket digert julbord! Bra att du fick med dig lite fisk hem med tanke på att du inte kunde äta så mycket!
    God Fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken trevlig jul tillsammans med de dina och just så som du önskat.
      Fina bilder på en fin familj.
      Vad gäller tomtarna så tror jag de är väldigt internationella för jag har läst om den stora tomteträffen strax utanför Torrevieja på La Zenisstranden där hundratals tomtea samlades och här hos oss i Thailand kom tomten ridandes på en elefant.
      Kram och god fortsättning och givetvis önskar jag dig god bättring.

      Radera
    2. BP: jo det var fint med hemskickad fisk, den blev väl mottagen. Jag gillar ju den rökta fisken, så mums, tycker jag. Men den smakade bättre nu.
      Tack detsamma!

      Radera
    3. Ditte: Tomten är internationell, helt visst, men alla ger sig inte iväg så långt.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Tråkigt att inte vara frisk, men du ser ändå ut att ha haft en fin jul! Önskar god fortsättning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag hade en jättefin jul!

      Radera
  10. Vilken fantastisk julhelg du haft Gerd det har vi verkligen fina bildbevis på här. Så fina människor du omges av tillsammans med god mat i en skön miljö och framför allt en härlig genuin gemenskap. Önskar dig en riktigt fin fortsatt vecka och jag hoppas innerligt att du kryar på dig. Kram från Kuching ❤❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Anita! Jo, det är fina familjerna jag har och snart ska jag träffa sönerna hemma hos mig. Jag har begåvats med fyra barn.
      Kram tillbaka ♥

      Radera
  11. Fina bilder och förstår du har haft en fin julhelg med nära å kära.
    God fortsättning till dig fina bloggvänen.

    kramelikramar tilll dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och go fortsättning till dig/er ♥
      Kramelikramkram ♥

      Radera