torsdag, januari 26, 2017

Nytt uppdrag

God torsdagsmorgon!

Och snart drar jag iväg med apostlahästarna till RC och sedan rullar den blå expressbussen till högskolan i Skövde.

Under tiden kan ni ju fundera på vad detta är. Eller vad jag egentligen ville fotografera. För det blev inte som det skulle.

Däremot så hoppas jag att denna dagen blir som den skulle. Och kanske bättre!

Se där, nu blev det bättre! En orkidéskönhet hos mig!

Ska vara där med Emma Dalman från MOD - Mer organdonation. Duktiga Emma, själv hjärttransplanterad, föreläser för blivande sjuksköterskor om detta viktiga ämne. Och jag säger väl något, jag med, om jag repar MOD. All information och perspektiv behövs för att nå ut.

Ha det så gott, jag blir borta större delen av dagen. Håll MODet uppe!

💗 Ljus och Kärlek 💗

23 kommentarer:

  1. Något med ljus som rör sig. Kanske trafik som kör förbi... Hoppas det blir en bra och givande dag i Skövde.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, dagen har hittills varit väldigt fin!
      Kram 💗

      Radera
  2. Den bilden du inte tyckte blev som den skulle den blev spännande! Nog har du MOD och kan fälla in ett o annat ur din erfarenhet :-)
    God tur till RC som jag inte riktigt vet vad det står för .. allmänbilda mig är du snäll!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. MODet svek mig inte.
      RC är en förkortning för Resecentrum, kanske onödigt vetande egentligen.
      Kram!

      Radera
    2. Aha :-) det finns inget onödigt vetande, men kanske mindre betydelse...

      Radera
  3. Jag tycker jag har livlig fantasi, men jag kan inte se vad du fotat. Bra att informera så mycket som möjligt ...inte bra yrkesfolket utan lika mycket allmänheten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla ska ha information. Men tanken med yrkesfolket är att även andra vårdkategorier än transplantationspersonalen ska få utbildning. Kunskapsbehovet är stort.
      Kram

      Radera
  4. Hm jag gissar att den första bilden kan vara någon sorts informationsskylt om tider och avgångar.
    Önskar dig lycka till med dagen!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med ditt viktiga uppdrag i Skövde!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gick fint. Jag hade en liten del i detta, nog så viktig!
      Kram

      Radera
  6. En viktig uppgift idag med alltså.

    Jag vet inte riktigt vad det där på första bilden är, men jag tror faktiskt att även jag har fotat det. Vid ett flertal tillfällen... ;-)

    Lycka till idag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du säkert. Men inte just här, hihi.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Svårt det här, men jag gissar på en bild från omgivningen där du bor ... och att någon fortfarande har julbelysningen kvar :)
    Önskar dig en bra dag och Lycka till med ditt viktiga uppdrag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och mission completed, om man säger så. Gick fint.
      Kram

      Radera
  8. Hoppas dagen blir riktigt bra!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Du är en fin förebild....viktiga saker som du ska på. Lycka Till! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteviktigt! Tack, det gick bra.
      Kram

      Radera
  10. När jag kommenterar ditt inlägg har du ju såklart redan kommit hem från Skövde. Hoppas det gick bra för dig, men du har ju mediavana vid det här laget. Så det gick nog galant - som vanligt!

    Vad gäller första bilden så känner jag mycke väl dess surrealistiska karaktär om man säger så. Min gissning är att du fösökte fånga din parkeringsplats genom köksfönstret eller en annan vy genom ett treglasfönster.

    SvaraRadera
  11. Tack för alla gissningar på den knasiga bilden! Jag tog ett kort på den enda kvarvarande julbelysningen. Den fanns på en balkong. Jag var ute och på väg till garaget, och en snabb blick i kameran, sa mig att bilden var acceptabel, vilket den inte var, när jag tittade senare.

    Anki har gissat rätt! Grattis!

    SvaraRadera