fredag, januari 06, 2017

Väntans tider

God Trettondedag jul!

Det är tur att ICA levererar, fast det är en röd dag!
Igår gjorde jag, med stort motstånd vädermässigt, två olika promenader till affärscentret här i närheten.

Och idag ska jag hämta smörgåstårtan och prinsesstårtan, allt nygjort och färskt.

Såhär såg det ut när jag gick iväg igår. Det kunde varit jag, som cyklade, men det var en annan tant med huva. Ja, för jag har både mössa och huva över, fy så kallt det är. 11 minus när jag vaknade idag.

Tvärs över gatan. Folkets park i bakgrunden.

En pippi som letar mat. Det vore bättre hon sökte sig bort till grillen.
Ja, det var tämmle färska foton från frusna ruggiga mig.

Idag är jag, till följd av kalaset, oaktiv på min blogg.

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Usch för att cykla i snö och kyla! Och framför allt halka. En bekant till mig körde omkull på cykeln i halkan några veckor före jul. Hon kan fortfarande nätt och jämnt gå, och ändå får hon nog vara glad att det gick så pass bra som det gick för hon låg medvetslös i tio minuter efter att hon smällt i marken.
    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag cyklar året om och på vintern har jag dubbat. Fruktansvärt att ramla, men man kan halka när man går också. Usch, ja.
      Kram! ♥

      Radera
  2. Ni ser ut att ha vår jämfört med all snö här och rådande -18 grader!
    Ha nu en underbar kalasdag!
    Gott blir det läser jag! :)
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin kalasdag! Och både smörgåstårta och prinsesstårta låter väldigt gott.
    Här i huvudstaden är det mycket snö, strålande sol och i morse -16 hemma hos oss.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Trevlig dag, mys och må gott.

    Kl ❤️

    SvaraRadera
  5. Ha det så trevligt i dag. Låter gott med smörgåstårta och tårta.
    Här har vi "bara" -20 grader, kändes att det var bara efter två dagars kyla kring -30 :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja nu är det ruskigt kallt! Hoppas att ni har ett härligt och värmande kalas.

    SvaraRadera
  7. Det är KALLT hos mig med =(
    Önskar dig allt gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Ha nu en riktigt trevlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nu har du alltså ett värmande kalas att se fram emot idag då - ha det toppentrevligt! :-)

    SvaraRadera
  10. Å såååååå lite snö ni har! Grattis till det! 15 minusgrader här och det är idet som gäller. Men du har åtminstone ett värmande kalas att se framemot. Enjoy!

    SvaraRadera
  11. Kallt här också ... -18.9 här på morgonen.
    Härligt att ha ett kalas som väntar :)
    Önskar dig en fin Trettondag!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Men så kallt !! Lätt att glömma hur det är därhemma när man befinner sig i värmen. Både smörgåstårta och prinsesstårta tyder på något stort som väntar och jag förstår av kommentarerna här ovan att det ska bli kalas :-) Hoppas du får det riktigt trevligt ! Sänder i mina tankar en varm kram från Kuching <3

    SvaraRadera
  13. Vi har mycket snö och i morse, tidigt, var det minus sexton grader. Inget väder att vandra ut i.
    Stackars småfåglarna, de har det inte lätt i kylan, svårt att få något ätbart, tur att det finns snälla människor.
    Ha det så trevligt på kalaset.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  14. Kalasa på och tack för vintriga bilder!
    kram

    SvaraRadera
  15. Önskar er ett trevligt kalas!

    Kram <3

    SvaraRadera
  16. Här hade vi 18 grader kallt i morse. Men som väl är har det blivit varmare. Nu är det "bara" 11 grader kallt så jag kanske vågar mig ut på en promenad i morgon. Det känns sorgligt att sitta inomhus en hel dag!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  17. Låter som om det blir tjolittamajken hos dej över veckändan.
    Tårta på tårta- Tänk att folk cyklar på vintern! "På min tid"
    sattes cyklarna undan för att, liksom kalvar, släppas ut på våren.
    Det var underbart, när cykeln kom fram! Lika kul, som när man fick
    ta fram skidorna på vintern. Ha det så bra!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjolittamajken? ;) nytt ord för mig. Förresten heter min f.d. svärmor Majken ;)
      Tack Ruth!

      Radera
  18. Tusen tack för att ni följde med mig på kalaset! Det blev gott och lyckat! Med lite mer förkylning i kroppen får jag ta tag i denna nya dagen.
    Kramar ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera