lördag, mars 17, 2018

Spin of Hope

God morgon lördag! Solsken och 7 minusgrader.

Jag har inte klagat på länge nu (måste man det?). Men, ska veta, det har varit ett ihärdigt borrande, spikande, sågande i de bostäder som finns i min fastighet, som har bytt ut hela köken till lyx. Ibland har jag känt mig knäpp, men allting får ju ett slut och jag kan inget påverka.

Här bär de in nya spisar.  Fick se kokplattorna i trappen. Grannarna har alltså bott mitt upp i "skiten" sedan 27 februari och använt badrummet som disk och vardagsrummet som kök, förmodligen gått ut och ätit sina varma måltider också - fördyring.
Hyran höjs med 640 kr/mån, det blir 7680 kr om året, nästan en solresa. och då väljer jag resan.

Idag gör jag en grej, som varken är kyrkan, gospel, vasa eller MOD. Jag ska cykla en timme med alla andra, som också cyklar mellan kl 07.00 - 19.00 för "Spin of Hope" Barncancerfonden I mitt fall är jag med i team Kyrkan, som sponsrar. Finns de som cyklar hela dagen också!

Siffrorna här ovanför var Lidköpings insamlade resultat 2017. I år är man redan uppe i 657250. Man hoppas nå miljonstrecket. Lidköping är duktiga.

Här har vi kanotisten Karin Johansson från Lidköping. Hon ska paddla for hope.

Japp, det är vad jag ska hitt på, denna lördag. Jag börjar med frukost. Sedan cyklar jag bort till Idrottshuset och spinningen 😀

💝 Ljus och Kärlek 💝

12 kommentarer:

  1. Förstår det är jobbigt när de bankar och borrar. Och visst är det härligare att lägga pengarna på en solresa :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta är ju varenda år framöver, så det blir många solresor 😀
      Kram

      Radera
  2. Helt rätt prioriterat. Ett fungerande kök är fullt tillräckligt, man behöver inte ha det lyxigt. Jag skulle också hellre resa för dom pengarna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Så resonerade jag med 😀

      Radera
  3. Renoveringen i ditt hus påminner om vårt stambyte 2012. Det tog totalt tre månader och vi flydde fältet under den "värsta" månaden. I ditt fall hjälper kanske öronproppar...
    Om ditt kök var i ett bra skick så resonerade du helt rätt. I ett kök är man ju i första hand ute efter funktion och inte design
    Coolt att du spinner for hope:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nu färdigspunnen 😀 det var kul och det gick bra, kommer rapport vad det lider.

      Radera
  4. Jag såg på Thomas facebooksida att han var på Friskis och Svettis och cyklade för det behjärtansvärda ändamålet.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var massas grupper. Jag deltog under Svenska Kyrkan, men kanske nästa år att vi bildar grupp GonBrioGospel, vem vet.
      Kram!

      Radera
  5. Förstår att du valde att avstå från lyxkök - de pengarna kan man som sagt ha mycket roligare för :)
    Bra och glädjande att så många cyklar för en bra sak!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lidköping är duktiga på att ställa upp!
      Tack och kram

      Radera
  6. Så jobbigt med renovering. Det var en rejäl hyreshöjning också. Läste om Spin of hope i lokaltidningen här. Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det var ett kul jobb att spinna!

      Radera