torsdag, april 18, 2019

Skär torsdag!

God skärtorsdagsmorgon! Barometern står högt och solen lyser, det bådar gott! Kan bli en stund under filten på balkongen.

Jag hoppar kvällens aktivitet, eftersom jag bestämde mig för stilla veckan. Jag hade gått med i gruppen "Alla vi som ska till Blåkulla 2019" men tyvärr. Min elkvast krånglar med laddningen, dessutom har den inte godkänt säkerhetsbälte 😂 

 Jag njuter av blommor och blader.



Inatt hade jag en av mina vilda drömmar. Jag skulle rymma hem, men fick bara med mig nyckel och mobil. Jag vandrade på kända vägar. Där gick mobilen sönder. Jag ångrade mig och ville ringa mina nära och kära. Fick låna telefon av en okänd, men jag kunde inte telefonnumren för de låg i min kontaktlista i den trasiga!

💛Ha en skön dag med ljus och kärlek!💛

7 kommentarer:

  1. Tänk... Förut kunde man "alla" telefonnummer som ett rinnande vatten, nu är man ställd om man inte har sin egen mobil till hands...

    Ha en riktigt GLAD PÅSK, även om vi inte ses på Blåkulla :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt skön skärtorsdag du med!

    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att bara ta det lugnt också- Har inga problem alls med det som kontrast till det mer fartfyllda.
    Jag har alltid en gammaldags telefonbok med mig i handväskan och den har räddat mig vid flera tillfälle. Men en lite läskig dröm var det
    Hoppas du får fina dagar och kan njuta av sol även om det blir under en filt.
    Här är kvasten laddad för Blåkulla men jag inväntar rätt vindriktining.
    Kram och Glad Påsk.

    SvaraRadera
  4. Tänk så många telefonnummer man kunde utantill förr i tiden. Jag kan inte ens mina barns mobilnummer utan måste leta fram dem i kontaktlistan när jag ska ringa dem.
    Hoppas du har en fin skärtorsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Ja fint väder har vi oxå, dock jobbar jag så blir inte mkt till ...glad påsk önskar jag fina dig kram <3

    SvaraRadera
  6. 19 grader här som mest idag! Ingen filt behövdes på balkongen, inga "kläder" heller kan jag säga;-)

    Skrattar gott åt din dröm! Men en sak vet jag. Kunde otroligt få telefonnummer utantill och fick alltid slå upp adressboken;-)

    SvaraRadera