torsdag, juni 27, 2019

Väntat besök

God torsdagsmorgon! Igår tog jag en cykeltur för att reka lite inför kommande besök.
Lidköpings centrumhandel har ju minskat, tyvärr, för den har varit väldigt mysig. Det finns två köpcentra, ett där jag bor som heter Framnäs och ett nyare på andra sidan stan, som heter Änghagen. Det var dit jag styrde min kosa.

Dollarstore öppnade nämligen i måndags men jag stod inte på handtaget och ville in då. Men nu var jag allmänt nyfiken. Och visst är det billigt. Det mesta kostar 10 kronor. Jag bara kollade, som sagt och kikade också in hos Rusta och Clas Ohlson. 

 Tittade till galeasen Mina...

... och så kom tåget. Och sen efter ICA åkte jag hem.

Jag ska få hem mitt ena barnbarn i kväll. Hon kommer med tåg och buss, så det ska bli kul. Om en månad är hon 17 år, tiden går.
Ljus och Kärlek

9 kommentarer:

  1. dollar store är kul att besöka :) men va mysigt med barnbarnet som kommer till dig ...ta hand om dig kram

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt med barnbarnsbesök! Och tack för en titt på Lidköping. Minna känns igen och hamnen.
    Har också barnbarnen här så nu väntar nya äventyr på oss.
    Trevlig torsdag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Dollar Store finns både i Lycksele och Strömsund så vi har typ 10, 13 mil till denna butik/affärskedja, däremot Rusta som är min favorit finns i Umeå så det blir icke så många besök på just den butiken/affärskedja.

    Skoj att Du får rå om Ditt barnbarn lite extra,
    jag hoppas Ni får mysa ihop riktigt mycket.

    kram

    SvaraRadera
  4. Åh... Rusta... Min Favvoaffär! Nån Dollarstore har jag aldrig besökt såvitt jag kan minnas.

    Härligt med finbesök! :-D

    Ha en fin kväller!

    SvaraRadera
  5. Dollarstore, det var något nytt för mig, har jag inte besökt eller hört talas om.
    Fina bilder ifrån din stad. Bilden med Mina är vackrast.
    Roligt att ditt ena barnbarn kommer på besök så att du får rå om henne lite extra.
    Trevlig dag och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  6. När vi åkte hem från Åland hade vi ett par timmar att slå ihjäl i Nynäshamn och då var det någon som förslog att vi skulle besöka det Dollarstore som finns där, men som tur var blev det inte så. Jag uppskattar inte alls såna där tillställningar.
    Hoppas du haft en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Dollarstore verkar ofta etablera sig på "mindre" orter. I Stockholm med omnejd finns det tre butiker, och de ligger långt från Täby. Så jag får väl kolla här hos dig eller hos Åsa när hon besöker Dollarstore.
    Bilden med galeasen Mina och silorna i bakgrunden är enastående! Vilket kort du fick till där.
    Kul med barnbarnet på besök. Hoppas ni gör nåt riktigt roligt tillsammans. Skoj att en 16-åring vill besöka sin mor-/farmor.

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt och fint besök du har hos dig nu. Ha det riktigt gott tillsammans!

    Kram <3

    SvaraRadera
  9. Dollarstore brukar vi åka förbi när vi passerar Bollnäs på väg mot Järvsö, vet inte riktigt vad de har där?
    Så mysigt att barnbarnet kommer på besök, ha det så mysigt med henne!!!

    SvaraRadera