söndag, juli 21, 2019

Skyltsöndag vecka 29

God söndagsmorgon!  Jag kom hem igår kväll och kör skyltning med det som jag förberett innan. Alltså inga danska skyltar idag, det lutar mera åt tyska.

Vi skulle varit hemma två timmar tidigare, men det var problem för färjan att anlöpa Göteborgs hamn. Det var någon observation i farleden. Förvånansvärt att folk höll sig så lugna, trots att färjan var helt fullbokad. Fanns knappt plats att sitta och äta och det är jobbigt för småbarn.

Nu har jag haft så mycket ljud i mina öron, så nu ska jag sova törnrosa i en hel vecka, tror jag.

Dessa skyltar är från vinfesten i juni i Pfalz, Tyskland och handlar naturligtvis väldigt mycket om hur gott vinet gör för själen.

"Wird einer früh vom Tod betroffen
dann heisst´s er hat sich tot gesoffen.
Alten, dann heisst´s den hat der Wein erhalten."



Denna fanns i ett köpcentra. Soffan var skön att vila sig på... eller skön och skön, behövligt.

Detta var söndagens skyltutmaning, som förvaltas så perfekt av vår bloggvän BP 😀

💜 Ljus och Kärlek 💜

7 kommentarer:

  1. Det var många tyska skyltar. Jag förstår att du hade en fin resa.

    SvaraRadera
  2. Fin skyltning, fast tyska förstår jag inte så jättemycket av :-)

    Jobbigt med en sån färjetur, skönt för dig att det är vilodag idag då :-)

    SvaraRadera
  3. Dagens tema är tyskt ser jag. Fina tyska skyltar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Här kom den - den röda tråden alltså:-)
    Dessa gamla tyska skyltar med det roliga typsnittet är så fina. Texterna är dock ofta inte så lätt att tyda, speciellt "logiken" i den första och självaste tyskan i den andra skylten. Kul att du visar dom. Den där enkla men fina utsmyckningen i köpcentret gillar jag. Man slipper "vattna" blommorna också;-)

    Tusen tack att du han med ett jättefint bidrag till Skyltsöndag. Stort tack för länken också.

    PS. Nu får du vila upp dig i en vecka, typ ta semester från semestern om man säger så;-) DS.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem <3
    Fint skyltat.
    kram

    SvaraRadera
  6. Hoppsan,en liten repetitionskurs i tyska, det är ju inte fel!!!

    SvaraRadera
  7. Härlig skyltning ... men min tyska behöver nog en uppfräschning :)
    Kram

    SvaraRadera