lördag, april 11, 2020

Mina bokmärken på Påskafton

Ett påskkort som legat i åratal i min kortlåda, kan också duga som bokmärke. Det ligger prydligt på en lika gammal påskservett, som jag hittade i högen av sparade servetter.
Kanske BPHannele och Agge, Åsa eller någon mer kan visa bokmärken.

 Här kommer tredje kärringen. Hon sitter i fönstret och kollar de andra flygfäna. Klart hon ska få en flygtur också för att se att alla andra sköter sig och inte flockas, utan håller distanserat avstånd i luften.

Samma kärring, fast i medljus. Den uppmärksamme ser att det sitter en och smyger där bakom, hon får komma till tals i morgon!

Orsakullan undrar om jag äter påskägg eller om jag ger bort. Svar, ingetdera. Naturligtvis äter jag vanliga ägghalvor med sill 😀
Det är Orsakullan som håller i temat April 30 dagar.

GLAD PÅSK! Nu ska jag göra frukost.

11 kommentarer:

  1. Fina påsk bilder och jag önskar dig e n fin påsk på alla vis kram

    SvaraRadera
  2. Dom är så roliga, dina kärringar :-)

    Ha en underbar påskafton!

    SvaraRadera
  3. Tänk att samma kärring kan se annorlunda ut från två olika lägen=)
    Vill önska dig en Glad Påsk <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så passande! Jag visar mina nästa vecka, trevlig påsk!

    SvaraRadera
  5. Älskar dina fina påskkärringar här och i tidigare inlägg!
    Fortsatt trevlig påsk!

    SvaraRadera
  6. Så fint du har pyntat - själv har jag inte tagit fram en enda påskgrej inne, har fullt upp med att pynta på altanen och plantera mer penséer. Och sen är det så att vi brukar normalt ha åtminstone en påskmiddag här för våra vänner, men så blir det ju inte i år och då tyckte inte jag att det var kul att släpa fram hela "påsklådan".
    Vår "stora altan" börjar bli klar, just nu håller Rolle på att göra en ny uppsättning för trådgardinerna. Han har blivit så vinglig att han inte längre kan stå på stegar så dom måste sänkas på nåt sätt. Hän är klurig och händig för övrigt, så det blir säkert bra! Eftersom han nästa vecka ska börja med att fixa till poolen, så måste gardinerna upp idag.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Om man med påskägg menar godis, så äter jag det minsann. Jag grämde mig lite för att jag inte hade något hemma, men så dök Eva upp med en påse Twist och problemet var löst.
    Ha en glad påsk!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Kul att du sparat gamla påskkort!Visst fungerar de som bokmärken. Det tycker jag allt gör som man kan ha för att märka upp en sida i en bok. Jag letade efter några brev i en låda och hittade också några gamla påskkort som är skickade till mig i början och mitten av 1950-talet. Kul att läsa- Tycker dina påskkäringar är så fina. Hade en gång också några jag ärvde från min mamma men de har vandrat vidare till Stadsmissionen. Vi brukar ju inte vara hemma i påsktider. Och extra bra att de är distanserade.
    Tankar till dig.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Nu har jag lagt till Dig igen och ja jag vet inte... men förhoppningsvis kommer Du in rätt väg utan att behöva gå bakvägen från BP.

    Kul att Du har sparat gamla kort, jag har tidigare sparat födelsedagskort men vid nån städiver ;-) slängde jag nog de flesta.

    Mina påskkärringar ligger fortfarande i dvala ;-) kanske kommer de fram nått annat år.

    kram

    SvaraRadera
  10. Väldigt passande bokmärken så här till Påsk!
    Den här påskkärringen är nog den bästa hittills. Färgglad är hon och helt annorlunda jämfört med "vanliga" påskhäxor. Hon är helt godkänd:-)

    SvaraRadera
  11. Jag gillar dina kärringar. Du ser väl till att de håller avstånden? Ha en fortsatt Glad påsk.

    SvaraRadera