tisdag, september 29, 2020

💗 Gröna vĂ„gen eller blĂ„ vattnet

Denna bild tog jag samtidigt som den blÄ soffan. Lite murrigt, men ÀndÄ grönt hÀr i StadstrÀdgÄrden, dÀr man vinterbonat lite grand.

HÀr Àr min cykelvÀg till Kyrkans gÄrd eller Skogshyddan eller nÄgot ditÄt.
RÀtt sÄ grönt Àven om det ramlat ner nÄgra löv som brunskats.

Denna kvinnliga skönhet har varit med pÄ mÄnga bilder genom Ären och hon tÄl en till. Inte tagen idag men vÀl för nÄgra dagar sedan. Mina Galeas.

Nu ska jag snart gĂ„ och hĂ€mta ut ett paket, sĂ„ jag tĂ€nker att jag blir sysselsatt med det resten av dagen 😁 SpĂ€nnande!

Orsakullan frÄgar: Om du skulle fÄ Àndra nÄgot pÄ jorden, vad skulle det vara dÄ? Det Àr sÄ stort, sÄ det gÄr inte att svara pÄ i en enda mening. HÀlso- och klimatfrÄgan Àr jÀttestor, större Àn vi tror!

Ljus och kÀrlek!

9 kommentarer:

  1. Vilken fin och höstig cykelvÀg! :-)

    Sen en klipphÀngare pÄ det...

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. HÀrliga bilder, var och en pÄ sitt sÀtt.

    Ett paket som sysselsÀtter dig hela dagen. Det verkar otroligt spÀnnande, Àven för mig.
    Sköt om dig och varm kram.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder som vanligt! Jag hoppas vi fÄr ta oss en titt pÄ innehÄllet i paketet ocksÄ!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Visst Àr det fint att det gröna samsas sÄ fint med de kommande höstfÀrgerna. Och Mina hör ju verkligen till stan.
    Kul med ditt paket.
    Önskar dig en fin tisdag.
    Även hĂ€r blir det utgĂ„ng. Har varit ivĂ€g en vĂ€nda och nu vĂ€ntar nĂ€sta om en stund.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. HÀrliga bilder - lite sensommar och lite höst!
    Ha en fin fortsÀttning pÄ dagen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. En cliffhanger... tro vad det Àr i paketet?

    SÄ fin bÄt... ser dessutom nÀstan somrigt ut dÀr pÄ vattnet.

    kram

    SvaraRadera
  7. I första bilden finns det ett trÀd som Àr gult i toppen men annars fortfarande grönt. RÀtt roligt, för det mÄste vara samma sorts trÀd som vi har pÄ innergÄrden och som jag visade hÀromdagen.
    Din cykelvÀg Àr ocksÄ aningen förvÄnande. TrÀden som kantar vÀgen Àr ju allihopa fortfarande gröna. FrÄgan Àr var de gula löven pÄ marken kommer frÄn...
    Om innehÄllet i paketet sysselsÀtter dig hela dagen sÄ gissar jag pÄ nÄgot tekniskt, typ en ny kamera som du ju hade siktat in dig pÄ. Ska bli spÀnnande att lÀsa sedan.

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert fartyg! SpÀnnande med paket och jag hoppas att innehÄllet blev till belÄtenhet.

    Kram och god kvÀll!

    SvaraRadera
  9. Fina bilder. Den första bilden med dess speglingar Àr bara sÄ lÀcker. Mycket grönska kvar, men man anar att hösten kommer att vinna i Är ocksÄ! :)
    Kram

    SvaraRadera