torsdag, september 17, 2020

Höstligt đŸ„ž Vuxenlivet

Det gÄr knappast att neka till att det Àr början pÄ hösten. Fortfarande finns mycket grönska kvar, men löven börjar alltmer att gulna och trilla ner pÄ backen.

HÀr var jag pÄ vÀg till torget. Min vanliga cykelvÀg dÀrÄt. Fast just dÀr tittade jag i backspegeln.

HÀr börjar gÄgatan, som tillika Àr cykelfarbar, fast pÄ de gÄendes villkor.

IgĂ„r mumsade jag pĂ„ mina fĂ„dda godsaker (av Ă€lskade Carina) och jobbade en hel del volontĂ€rt vid datorn. 

Annars sÄ var tÀnkarluvan pÄ hela dagen, för jag har ett bekymmer, ja luvan Àr pÄ Ànnu.

Men med fokus pÄ nÄgot roligt, sÄ fick jag trÀffa mina körkompisar i den lilla kören, igÄr kvÀll, med fika. Vi sÄgs senast i februari! Men det blev vÀl kyligt att sitta ute.

Orsakullan frĂ„gar:
NÀr jag var ung trodde jag att livet som vuxen betydde att... dÄ har man en bra utbildning och jobb och sÄ bildar man familj.

Blev livet som vuxen som du trodde det skulle vara? Ja, ungefĂ€r, fast den trĂ„kiga skilsmĂ€ssan kunde jag ha sluppit, men fann en ny underbar kĂ€rlek, som  varade makens liv ut.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

9 kommentarer:

  1. Ja, det börjar onekligen hösta till sig!
    Visst kÀnns det som om vi pÄ nÄgot sÀtt hÄller pÄ att ta tillbaka livet frÄn coronapandemin en aning. Den ena aktiviteten efter den andra smyger igÄng sÄ sakteliga.
    Ha en fin torsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det Àr sÄ fint med höstlöven!

    Hoppas ditt bekymmer löser sig pÄ bÀsta sÀtt Ä det snaraste.

    Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  3. Den hÀr kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Oj, sÄ mÄnga löv som fallit hos dig.
    Vad trevligt att trÀffa medlemmarna i den lilla kören men kan tÀnka mig att det var vÀl kallt att ses utomhus och kvÀllstid. Men om en del medlemmar jobbar sÄ Àr ju inte dagtid ett alternativ.
    Hoppas att du fÄr nÄgon rÀtsida pÄ tankarna sÄ att luvan kan lyftas bort.
    Stor kram och trevlig torsdag.

    SvaraRadera
  5. Höstens löv irrar omkring, tiden Àr inne.
    KÀckt och ta en bild frÄn backspegln :-)
    Du gör ett gott arbete i MOD.
    Hoppas bekymret fÄr en lösning, med eller utan mössa.
    HÀrligt Ä fÄ trÀffa vÀnnerna i kören om Àn lite kyligt!

    MÄ sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas dina bekymmer löser sig pÄ ett positivt sÀtt!
    SÄ mysigt att fÄ trÀffa kören men jag kan tÀnka mig att det var lite kyligt utomhus.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  7. Ja, nu Àr hösten hÀr med stormsteg, vi fÄr hoppa spÄ soliga dagar!
    Och hoppas att bekymmersluvan fort kan tas av!
    MÄ sÄ gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jo, 12 grader idag, sĂ„ Ă€r hösten hĂ€r. Men konstigt nog ligger det inte sĂ„ vĂ€rst mĂ„nga gula löv pĂ„ marken Ă€n, Ă„tminstone inte pĂ„ innergĂ„rden. Å vissa grannar verkar ha planterat sina pelargoner sent, sĂ„ de stĂ„r fortfarande i full blom.

    JÀttekul med en trÀff med körkompisarna. Med avstÄnd och mitt pÄ dagen kan man ju faktiskt sitta inne ocksÄ.

    Orsakullans tvÄ frÄgor har jag ocksÄ svarat pÄ idag.

    SvaraRadera
  9. Jag kan vÀl inte skryta med nÄn direkt vÀrme... + 6 Àr ju inget att hurra över men Àn har inte sÄ mycket löv kommit ner virvlande frÄn trÀden.

    Om nu besöksförbudet hÀvs pÄ Àldreboende och restriktioner lÀttar sÄ smÄtt sÄ kanske Du kan börja umgÄs lite med Dina vÀnner inomhus... Àven om jag avrÄder kollektivtrafiken, dÀr tror jag smittspridning sker mer direkt.

    kram

    SvaraRadera