lördag, september 26, 2020

Mina bokmĂ€rken 📑

"Vem du Ă€n Ă€r, var du Ă€n Ă€r, hur du Ă€n har det, sĂ„ Ă€r du sedd, kĂ€nd och Ă€lskad." - stĂ„r det pĂ„ bokmĂ€rket 🔖 som jag fick frĂ„n Svenska kyrkan i utlandet. Church of Sweden.

Detta bokmÀrke hittade jag som i en myrstack bland ingenting kvar. Det sista riktiga bokmÀrket, faktiskt. SÄ allt annat blir fusk, om jag ens ska bry mig.

Kanske Ă€ven dessa har bokmĂ€rken: HanneleAgnetaBP!

Jag tog tvĂ„ repor in till stan igĂ„r. Den första gick Ă€nda bort till stora COOP och dĂ€r cyklade jag sammanlagt 8 km. Hem kom grillade kycklingklubbor och  sushi.

NÀsta vÀnda gick bara till centrum och en pakethÀmtning.

Frukosten slank ner innan kameran kom fram, ajaj, det Àr bloggdödssynd. Men inte mindre gott för det och det blev ju inneköksfika, ja.

Idag ska jag roa mig med tekniken, mailen, MOD och allmÀnt lite av varje av godsaker. Just nu gÄr radion med "Ring sÄ spelar vi". Dagen blir fin. I morgon har jag ocksÄ skeppet klart för en grej, Ä hej.

Lördag med ljus och kĂ€rlek 🙏

9 kommentarer:

  1. fint bokmÀrke, gillar bakgrunden ocksÄ, veckan ska bli varm.

    SvaraRadera
  2. Muggen Àr verkligen superfin!

    Ha en skön lördag :-)

    SvaraRadera
  3. Vilket fint bokmÀrke och sÄ omtÀnksamma ord.
    Vi har likadana muggar fast i blÄtt och de Àr verkligen trivsamma och goda att dricka ur.

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  4. Jag önskar att jag vÄgade mig pÄ att cykla, för det har jag gjort rÀtt mycket förr och det Àr ju sÄ bra motion, men jag har stÀllt undan cykeln för gott. Balansen Àr obefintlig, trots att jag försöker öva upp den.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Du visar ofta lÀckra matbilder, men idag gjorde du det jag mest brukar göra, Àta först, sedan komma pÄ att ta en bild, försent. Jag Àr hopplös med detta.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Skönt att komma ut för en promenad eller cyklingtur. TÀnk vad man hittar i sina gömmor och ett fint bokmÀrke med fina tÀnkvÀrda ord. Ha det gott och trevlig lördag
    Kram <3

    SvaraRadera
  7. Regnet det bara ser ner... ja hÀr Àr det fortsÀttning pÄ regnvÀdret.

    Gillar verkligen Din mugg.

    Du Àr ju duktig som cyklar sÄ lÄngt, nyttigt dessutom.

    kram

    SvaraRadera
  8. Ja, bokmÀrken kan kanske inte leva i evigheter de heller. Men ett fint bokmÀrke Àr det med en stÀndigt aktuell text. (Men en utopi för mÄnga.)
    Bra med cykeln för att handla .Blir ju inte sÄ tungt att bÀra dÄ. Men du fick dig tvÄ rejÀla vÀndor.
    Har handlat idag i mina "specialbutiker" med manuella diskar. SĂ„ roligt att förutsĂ€ttningslöst besöka dem och se vad som finns. Är lyckligt lottad och har flera helt nĂ€ra. SĂ„ igĂ„r var jag förbi fiskhandlaren och köpte krabba. SĂ„ god.
    Sushi Àr gott och jag brukar tillsammans med dotter Helen göra egen. Men Àr jag ensam köper jag hos det lokala sushistÀllet.
    Önskar dig en fin helg.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. Ett jĂ€ttefint bokmĂ€rke med tĂ€nkvĂ€rd text. Å du, det behöver ju inte vara riktiga bokmĂ€rken. Vi som Ă€r kvar i "gamet" har ju lagt upp hur mĂ„nga fejkade bokmĂ€rken som helst. Det har ju nĂ€stan blivit som en sport att hitta nĂ„t som kan anvĂ€ndas i böcker.

    HĂ€r var det inga problem alls med frukost pĂ„ balkongen. Även om det regnade var det 16 grader, och med lite hjĂ€lp av Conny Ă€r det en fröjd att sitta i vĂ€rmen Ă€ven pĂ„ kvĂ€llarna. FörstĂ„r inte att jag skaffade Conny först i Ă„r... Men bĂ€ttre sent Ă€n aldrig.

    SvaraRadera