torsdag, oktober 01, 2020

📾 Torsdag 1 oktober!

Onsdagen Ă€r förbi och dĂ€r var höjdpunkten ett personligt samtal med genomgĂ„ng av mina försĂ€kringar. 

Den dagen som handlÀggaren ringde och bestÀllde telefonmötet, hade jag precis suttit och jÀmfört olika försÀkringsbolag. Man kunde ju tro pÄ, ja jag rÄkar ofta ut för sammantrÀffanden.

Idag Àr det torsdag och dÄ kommer mina RUT-fönsterputsare hem till mig för en höstrengöring!

Det Àr verkligen vÀl anvÀnda pengar, dÄ jag, med min dÄliga rygg, inte klarar av detta lÀngre. Jag fÄr vara glad över att jag Àn sÄ lÀnge fixar att stÀda golven, dock med besvÀr. Ett rum i taget, sen vila.

Japp, min nya kamera har inte fÄtt jobba nÄgot Àn. Fullt sjÄ med instÀllningar, förstÄ handboken, WiFi, Bluetooth, Smartphone, you name it.

Till slut fick jag in en USB-kabel till laptopen för de tvÄ foton jag tagit hej vilt. De Àr inte bra, bara en enkel test. Men jag har fÄtt att bita i och projekt, det gillar jag!

Orsakullan 1 oktober idag, faller löven hos dig? Svar, ja, de har börjat falla sĂ„ smĂ„tt. 11 grader och en mulen torsdag.

Ljus och KĂ€rlek

9 kommentarer:

  1. Vilken lycka ÀndÄ att du gillar att ha nÄgot att bita i!
    Ibland kan man fÄ för sig att man har en s.k. storebror som ser en. TillfÀlligt eller inte men om du var ute pÄ nÀtet och sökte sÄ var det ju aningen speciellt att ditt försÀkringsbolag hörde av dig. NÄ, det Àr som Àr..
    En sÄ vacker pelargon du har tagit bilder pÄ och krÄkan Àr ju snygg.
    Ha en fin första oktober-torsdag!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin pelargon du har.
    HÀr hÀnger Ànnu löven kvar, men de börjar skifta fÀrg, sÄ snart faller de nog.
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med kameran och det finns ju mycket dÀr att ta till sig.FörstÄr att du Àr sysselsatt. Jag hittar fortfarande finesser ocj instÀllningar pÄ bÄda mina Canon kameror. En hel del finns ocksÄ pÄ You Tube och dÄ blir det ÄskÄdligt pÄ ett annat sÀtt.
    Visst Àr det bra med fönsterputs. Hade inte maken tagit den och all stÀdning hade jag haft stÀdhjÀlp var 14:de dag och fönsterputs efter behov. Absolut! Finns ingen mening med att ha ont efter det jobbet. Spara du din rygg.
    Önskar dig en fin torsdag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker pelargon du kan njuta av fortfarande. Nu fÄr vi hoppas att Àven oktober blir en hyfsad mÄnad.
    Det lÄter smidigt med fönsterputsare och man ska ta hjÀlp nÀr man sÄ behöver.

    Kram och god torsdag!

    SvaraRadera
  5. Vilken jÀttefin bild pÄ krÄkan! Det kommer att bli bra det hÀr :-D

    Ha en fin kvÀller!

    SvaraRadera
  6. FÀrgen pÄ Din pelargon och den dÀr krÄkan... yes jag tror Du kommer att bli en prima fotograf.

    kram

    SvaraRadera
  7. En sÄn tjusig pelargon. KrÄkbilden Àr superbra. Handböcker ger mig stora skÀlvan. Jag Àr alldeles för lat för att ta till mig det som stÄr dÀr, men sÄ blir det ocksÄ som det blir ibland. Kram

    SvaraRadera
  8. Va skönt att fĂ„ hjĂ€lp med fönstertvĂ€tten! Å kul med ny kamera, men svĂ„rt med alla nya instĂ€llningar!
    Pelargonerna Àr tacksamma och blommar Àn pÄ min balkong ocksÄ.
    Å visst Ă€r det sĂ„ att löven nu faller...hösten Ă€r verkligen hĂ€r.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Just det ja, fönsterputs! Det brukar vi alltid glömma. Åt andra sidan blir fönstren smutsiga fem minuter efter att de Ă€r putsade, sĂ„ skillnaden Ă€r inte sĂ„ mĂ€rkbar;-)

    SÄ ambitiös du Àr med din nya kamera. Jag gör inget alls med min förutom att jag knÀpper bilder och tar ut minnet i en Scandisk alternativt tar USB kabeln och laddar över alla bilder till min hÄrddisk pÄ laptopen. Du kan Àven ladda kameran med USB-kabeln.

    NÀr du tar ett kort och trycker pÄ avtrycksknappen, tryck ned den lite först tills en rektangel kommer upp pÄ lilla skÀrmen. DÄ Àr skÀrpan instÀlld. Sedan kan du trycka ned avtryckaren helt.

    SvaraRadera