lördag, februari 06, 2021

Veckans bokmärke - Videofika

 God morgon, lördag och mera snö har landat på backen. Och graderna har sjunkit. Vaknade till -13, nu är det -12.

Ett äkta bokmärke pryder min blogg idag igen. Ett av de fådda från vännen Anne, tackar!
Om ni har tur kanske ni även hittar bokmärken hos: Hannele, BP, Åsa och Klimakteriehäxan!

Färska bilder från igår! Jag cyklade förbi torget i bister kyla i fullt solsken och en blå himmel.

Inga blommor syntes mer. Vår fina sommarstad Lidköping vid Vänern är nu snötäckt och isarna ligger.

Som sagt, igår förmiddag satte jag mig på frisörstolen. Jag har hittat en frisering som har få kunder. Igår var vi två. Det här är smidigt nu och jag är nöjd. Håret är i bra kvalitet och detta är min originalfärg.

Sedan klädde jag upp mig inför videofikan med fina härliga Birgitte i Sevilla. Ja, vi hade roligt och tiden gick fort. Ett fantastiskt sätt, när man inte kan träffas IRL. 
 
Ännu mer nu, i pandemin och vissa länders lock down! Hur häftigt som helst, tycker jag. Det började med härliga Lena i Wales i höstas, henne har jag träffat IRL vid underbara resan i Wales. Berikande, för den som vill (om man inte är anonym bloggare) med lite väninnesnack. BloggLandia är fantastisk, det måste jag säga 💖

Jag har videopratat med bloggisar förr om åren, utan att ha tagit en fika. Videopratar du med någon utanför familjen?

OrsakullanIdag är det Nutelladagen, äter du Nutella? Jag vet att det är en nötkräm, men nix, det gör jag inte.

Hur ser en typisk helg ut för dig? Jag har inga typiska helger. De rullar på allt efter stunden och tiden. I pandemin är helgerna inte fyllda av varken kyrkvärd, gospel, lilla kören, VasaOrdenfest eller något annat arrangemang. Det är lugnt, gott och bra, på mitt vis.

Ljus och Kärlek 🙏

12 kommentarer:

  1. Vackra vinterbilder och vad snygg du blev!
    Här klipper vi fortfarande till varandra och det börjar vara dags för den snart igen...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så fina vinterbilder från din stad. Det är vackert med snö och blå himmel.
    Nutella äter jag inte! Jag har en känsla av att det är ett totalt onödigt fett som man mår bäst av att undvika.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Det där med frisörbesök lät ljuvligt, jag älskar tid för mig själv en stund. Sedan är ditt bokmärke verkligen jättefint :)

    SvaraRadera
  4. Kallt, men vackert.
    Jag tyckte du var fin i håret när vi sågs, men nu är du ännu finare.
    Tack för dina fina ord, de värmer. Så trevligt med våra fikastunder. Vi har så mycket att prata om. Kul att du har kontakt med Brigitte.
    Önskar dig en fin helg kära Gerd!

    SvaraRadera
  5. riktigt mysigt bokmärke, visst är det toppen med all ny teknik

    SvaraRadera
  6. Vackra bilder från Lidköping och snö och blå himmel gör ju genast det där "lilla extra till".
    Fint med frisörbesök. Och med gott resultat.Jag var förra veckan och även här fungerar det väldigt bra. Högst två kunder och med en frissa som har visir och munskydd. Jag har ju annars frissan i Spanien men har en reserv här som är bra. Går hit var sjätte vecka och har gjort så hela panemitiden.
    Vad trevligt med videofika. Och visst är det bra sätt att ses och prata. Absolut!
    Jag träffar ju vänner nästan dagligen så någon videofika har det inte blivit. Men visst blir det en del samtal med de som bor längre bort, både via Zoom, där vi kan ses många eller via Facetime med en i taget. För ett tag sedan hade vi bokklubb via Zoom och då blev det med god mat och dryck också.
    Nu har min dotter Helen fått sina sprutor så nu kan vi ses mer och även hemma.
    Liv och barnbarnen "Facetimar" jag med varje dag men vi ses ju också ganska ofta i.r.l. Men då utomhus.
    Önskar dig en fin lördag från ett soligt och blått Stockholm.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Idag den samiska nationaldagen.
    Vädret bjuder på solsken.
    Krispigt och fint när man ser ut genom fönstret och blåsigt då man går ut.
    Skönt med ompyssling.
    Nix jag face-chattar inte med någon... jag har liksom aldrig känt att det är min grej, får se hur det funkar med den digitala bokklubben.
    kram

    SvaraRadera
  8. Fina vinterbilder från din stad och att du hittat en fin frissa - och med
    frisyren fin + uppklädd blir inför samtal.
    Videosamtal är härligt! Med familjen och vänner :-)
    Jag gör lite helgstuk åt mig och har gjort det länge.
    Fin fortsättning på lördagen.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ett fint bokmärke!
    Vackra vinterbilder från din fina stad!
    Snygg blev du i håret - och så trevligt med en videofika!
    Jag brukar videoprata med barnbarnen, men inte med någon annan :)
    Ha en fin fortsättning på lördagen!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Så snygg du blev i håret! Jag bara måste klippa mig inom det snaraste för mitt hår ser gräsligt ut nu. Så trevligt med videofika. Någon sådan har det inte blivit för mig, inte än.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  11. Kul med videofika, man måste hitta på sätt i denna konstiga tid vi lever i!
    Å så fint med ett besök hos frissan.
    Ni har riktig vinter i Lidköping kan jag se, kyla med snö och allt.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Du har det minst 5 grader kallare än jag. Så jag ska genast sluta gnälla;-) Frisyren är ju toppen! Fluffigt och fräckt. Gillar "originalfärgen" som ser nästan ut som helt blond - himla snyggt faktiskt. Synd bara att frisyren plattades till en aning på hemvägen, för jag antar att du inte cyklade utan mössa i den kylan.

    Är så glad för din del att du får din beskärda del av "möten" ändå. Du är betydligt mera social än jag. För mig räcker det med regelbundna telefonsamtal med kompisar. Jag trivs bäst i jeans och hoodie, har inte ens nåt att klä mig upp i. Har inte det behovet heller. Trivs bäst som "slugger".
    Tur att vi alla är annorlunda.

    PS. Birgitte- är det tjejen som har bloggen Biggeros? Vi har "hängt" hos varandra ett tag, men sedan tappat kontakten för mera än ett år sedan. DS.

    SvaraRadera