lördag, mars 27, 2021

Veckans bokmĂ€rke 🔖 raggare och frĂ„gor

Detta "bokmÀrke" hör till en jÀttefin julklapp, som jag fick av döttrarna! En ljuvlig vinröd sjal av alpacka, tillverkad i Peru.

Om ni har tur kanske ni Ă€ven hittar bokmĂ€rken hos: Hannele, BP, Ă…sa och KlimakteriehĂ€xan!


VĂ„rligt hemma hos mig! Ute regnar det...
Det befaras att spontan olovlig cruising kommer att Ă€ga rum i stora skaror i Lisch idag. AlltsĂ„ inget organiserat utan böss frĂ„n andra lĂ€n, som inte kan lĂ€sa skyltar och bara skrĂ€par ner, lĂ„ter störigt högt, ölar, skitraggare helt enkelt😡 Stora sammankomster fĂ„r inte heller ske i pandemitider och Lisch har förberett...
Jag gillar ju cruising under andra former.

Man har redan förberett förbud mot bilkörning pĂ„ min nĂ€ra parkering mellan 22.00 och 05.00 varje dag. Det Ă€r dĂ€r som ungdomar med A-traktorer har stört mest. Jag Ă€r SÅ glad över dessa förbudsskyltar, mĂ„ de aldrig tas bort😁

Mitt fredagsmys framför TVn. Lax med tillbehör, enkelt och gott.

Jag trodde det var ett skÀmt nÀr... man började med munskydd och aldrig trodde jag vÀl att jag skulle inhandla ett visir ifall om att!
Klockan stÀlls om idag, hur Àr det, fram eller tillbaka? Fram! Fram med trÀdgÄrdsmöblerna!

Lördag idag och vad gör jag? Lyssnar pĂ„ "Ring sĂ„ spelar vi" Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Till kvĂ€llen blir det "Let´s dance". DĂ€remellan blir det pyssel.
Ljus och kĂ€rlek🙏

13 kommentarer:

  1. Otroligt fin julklapp, sÄ sött bokmÀrke det blev, det enkla Àr ofta godast.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin julklapp. Och ett fint bokmÀrke blev det ocksÄ.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Alpackor Àr sÄ fina! Gosig ull har dom ocksÄ :-)
    Trist med den sortens cruising, hoppas den blir stoppad!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Jag ser ju pÄ McLeods döttrar och Tess hade alpckor. De verkar vara vÀldigt speciella djur och roliga ser de ut.
    Att ni har sÄ mycket besvÀr av den dÀr cruisingen?!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Svar till Ingrid:
    VÄrmarknad och cruising sista lördagen i mars Àr gammal tradition i Lidköping. Men inget fÄr ju bli av i dessa tider. TrÄkigt att de utomlÀns inte respekterar detta, men det ska nog gÄ bra idag. Power Big Meet (organiserat) Àr ocksÄ instÀllt t.v.

    SvaraRadera
  6. SÄ bra att polisen agerar i frÄgan för det Àr ett ofog att dessa böss samlas under sÄdana former. Hoppas att förbuden efterlevs och att skyltarna fÄr vara kvar.

    Lite roligt att du anvÀnder ordet "böss". Det Àr vanligt i SkÄne men jag har inte hört nÄgon annan sÀga det :D

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  7. SĂ„g Znogge kommendera ordet böss Ă„ det Ă€r ju Ă€ven vanligt ord hĂ€r i min del av landet 😄
    Alpacka tillhör mina favoriter och Din sjal Ă€r jĂ€ttefin... mycket genomtĂ€nkt och bra present đŸ„°
    Epatraktor finns överallt och pÄ vissa platser hjÀlper de till med grannsamverkan och hÄller koll.
    Elin gĂ„r kurs nu för Epakörkort 😄
    Helt förtrĂ€ngt omstĂ€llning av tiden tack för pĂ„minnelsen 👋
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken fin julklapp och sÄ anvÀndbar i hÀrlig fÀrg.
    Visst Àr tulpaner vÄrlikt.
    SÄ bra att Lidköping nu motar dessa fridstörare i grinden sÄ hoppas det blir en lugn kvÀll och natt. Men polisen kanske Àr beredda att sjÀlva ocksÄ vara pÄ plats. Perfekt ocksÄ att det Àr bilkörning förbjuden pÄ parkeringen nÀra dig kvÀllar och nÀtter. Klart man vill att det ska vara lugnt dÀr man bor.
    Önskar dig en fin lördag frĂ„n ett vĂ„rligt Stockholm och balkongen.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. VÀnner hÀr i Wales har alpackor, sÄ kul att hÀlsa pÄ dem. Roliga djur.
    Köp en tulpan, annars fÄr du en snyting. Det var vÀl Lars Ekborg som sjöng den?
    Kanske bra att vara förbered om detta Àr pÄ gÄng. Inte bra med folksamlingar i pandemin.
    Mums vilken god mat och fint porslin och tulpaner och ljus för mysfaktor.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Vilken hÀrlig halsduk i underbar fÀrg!
    Även om jag gillar bilar sĂ„ gillar jag inte sĂ„na hĂ€r fĂ„niga saker som bara retar folk. Ska bilĂ€gare trĂ€ffas ska det vara under organiserade former, t.ex. nĂ€r olika bilklubbar har möten. Oftast pĂ„ ett omrĂ„de dĂ€r det inte Ă€r en massa som blir irriterade.....
    KRAM & TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera
  11. Alpacka frÄn Peru Àr ljuvligt material! Och tulpaner ett mÄste sÄ hÀr Ärs.

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig "frisyr" din alpacka pĂ„ bokmĂ€rket har:-) Älskar sĂ„dana skyltar, de Ă€r ju helt perfekta som bokmĂ€rken och temat.

    Ja, sÄdana sammankomster vill man inte ha under pandemitider. Annars tycker jag det Àr roligt och skoj att följa bÄde cruisingen och marknaden. Det Àr ju ÀndÄ bara en gÄng per Är. Men som sagt inte sÄ lÀnge en pandemi pÄgÄr.

    Har aldrig haft svÄrt för omstÀllningen av klockan. Nu ser man ju FRAM emot vÄren/sommaren, sÄ sjÀlvklart ska klockan vridas FRAM en timme. Det Àr nog sista gÄngen i Är. FrÄn och med 2022 blir det normaltid inom EU. FrÄgan Àr bara om Sverige vÀljer vinter- eller sommartid som sin normaltid.

    SvaraRadera
  13. Fint bokmÀrke och sÄ fin julklapp! Maten ser sÄ god ut, och vackra fÀrger pÄ dina tulpaner.
    Svar: Tack för tipset om visselpipa till Molly, en vanlig visselpipa, eller finns det nÄgon speciell till djur?
    HA en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera