mÄndag, april 12, 2021

Glad mĂ„ndag 😀 plus bonusmix

Glad mÄndag sÀger jag med en matta av scillor nere vid grÀsslÀnten vid Àlva Lidan i Lidköping. Det Àr ett vÄrtecken nÀr de dyker upp och garnerar hela slÀnterna.

Det Ă€r Carita  som Ă€r inspiratör till temat "Glad mĂ„ndag"😁 vilket jag tycker Ă€r ett roligt och lĂ€ttsamt tema.

En bonusbild fÄr ni av mig ocksÄ. HÀr stÄr jag som 2-Äring med nallen och trasdockan pÄ vÀgkanten vid den blivande E3:an mellan Stockholm och Göteborg. Det gick inte sÄ mÄnga bilar dÄ.

Det Àr vÄrt hus som syns i bakgrunden, som pappa byggde helt sjÀlv. Han anlade ocksÄ en underbar trÀdgÄrd med stenpartier, folk stannade till och beundrade.

IgÄr kvÀll satt jag pÄ styrelsemöte via Teams med Vasa Orden av Amerika. Vi försökte spÄna i framtiden, vilket verkligen inte Àr lÀtt med alla restriktioner. Pandemin kan bli lÄng. Men man fÄr försöka se ljuset.

Orsakullan: Det var en gÄng... ett liv utan den coronapandemin. Vi fÄr hoppas att denna inte tar tre Är som spanska sjukan gjorde dÄ.

Tre grader och halvmulet, nej, frukosten pĂ„ balkongen blev köksbordet. 
Ljus och KĂ€rlek🙏

11 kommentarer:

  1. Vilken hÀrlig och glad bild pÄ dig :-)

    Ha en fin start pÄ veckan!

    SvaraRadera
  2. Vilka hÀrliga bilder!
    TyvÀrr tror jag att den hÀr pandemin kan ta nÄgot Àr till. KÀnns dystert att tÀnka sÄ men...

    Kram och glad mÄndag till dig!

    SvaraRadera
  3. Hörde det pessimistiska om Corona att det skulle ta minst tre Är innan vi kunde leva som innan covid-19 slog till.
    Inte skoj.
    SĂ„ kul dĂ€remot att Du har bilder pĂ„ Dig som liten ❤️ att Din far gillade ta kort... hos min mor fins det bilder pĂ„ min halvsyster hon Ă€r ju Ă€ldst, liksom pĂ„ min 08a syster men sen tog det slut... min mor var med min halvsyster till fotograf, tydligen vanligt.
    Men hĂ€r hemma finns det nĂ€stan lika mycket bilder pĂ„ C som pĂ„ Elin 😀
    Ingen skillnad.
    Blomster som scilla brukar dyka upp pĂ„ grĂ€smattan hos min mor nĂ„n gĂ„ng i början av maj nĂ€r snön i söderlĂ€ge försvunnit 😁
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst Àr det fint med scillor och andra vÄrblommor som tar över. HÀr njöt jag av vitsippor och scillor pÄ förmiddagens promenad. Mulet men skönt att komma ut.
    HÀrlig bild pÄ dig som liten och pÄ ert hus. Fina minnen att ta med vidare.
    Vad gÀller pandemin tar det tid. Men sÄ var det ju med spanska sjukan ocksÄ. Men visst hoppas vi pÄ att vaccinet ska göra vardagen mindre begrÀnsad.
    Stor kram och trevlig mÄndag.

    SvaraRadera
  5. Jag har varit ute och tittat ett par gÄnger och gÄtt in igen. Det Àr inte skönt alls....
    Glad MĂ„ndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. SÄn fin bild pÄ dej nÀr du var liten!
    Jag har ocksÄ suttit i teams-möte med jobbet idag, de som satt pÄ plats i rummet pÄ jobbet hörde jag inte alls, alldeles för surrigt, bÀttre hörde jag de tvÄ som satt hemma vid sina datorer, suck, inte lÀtt med nedsatt hörsel!
    Ja, coronapandemin lÀr vÀl hÄlla pÄ ett tag Àr jag rÀdd.
    Ha en fortsatt fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  7. SÄ fin bild pÄ dig som liten flicka!
    MÄnga vÄrtecken nu, men vÀdret Àr mer vinter Àn vÄr!
    Ha en fin mÄndagskvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken söt bild pÄ dig med nallen och dockan. Din nalle skulle kunna vara en kusin till min "andra" nalle jag fick nÀr jag var tvÄ eller tre Är gammal. Det var en hon och jag ville att den skulle heta Angelica. Det berÀttade mamma för mig. Har ingen aning varför nallen skulle ha just det namnet...

    Duktigt att helt sjÀlv bygga ett hus. Finns det kvar, vet du det?

    Testade ocksÄ Teams för första gÄngen förra veckan. Det gick riktigt bra. Det enda jag inte lyckades med var att "rÀcka upp handen" nÀr jag ville sÀga nÄt. SÄ jag höll tyst. Gissar att deltagarna uppskattade att jag för en gÄngs skull inte la mig i diskussionen;-)

    SvaraRadera
  9. Vilken fin bild pÄ dig. Och scillor Àr sÄ vackert. Som ett blÄtt hav!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Det Àr hÀrligt nu nÀr det börjar grönska och blomma (Àven om det kommer ett vÀdermÀssigt bakslag dÄ och dÄ).
    Coronapandemin verkar dra ut pÄ tiden, med tanke pÄ att snart nog ett och ett halvt Är har passerat sÄ kanske tre Är inte Àr sÄ otroligt ÀndÄ. Men det bör ju bli lÀttare och lÀttare vartefter vi fÄr vaccin.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. En sÄdan hÀrlig bild av en liten Gerd! Med docka och nalle. BedÄrande.
    Tack för att du sprider mÄndagsglÀdje <3

    SvaraRadera