fredag, maj 14, 2021

Fem en fredag đŸŒ» Överflöd

TvÄ glada och soliga dagar har jag fÄtt vara med om nyss. SÄ tacksam för det.
Har kunnat vara i min oas bÄde i solstolen och Àtit mat vid stol och bord dÀr ute.
IgÄr eftermiddag tog jag en vÀlbehövlig promenad bort till smÄbÄtshamnen.

Döm om min förvÄning nÀr jag fick se en mamma med tvÄ smÄ barn bada i den kalla VÀnern!

Det var mycket folk ute, Àven om de inte just syns pÄ mina bilder. Campingen Àr smockfull och sÄklart handlade alla turister mat igÄr ocksÄ, sÄ jag avstod mitt tÀnkta besök pÄ COOP. Jag kan kolla pÄ nÀtet hur mycket folk som Àr inne i affÀren.

Idag kunde jag Àta frukost i solstolen, sÄ tacksam sÄ lÀnge solen finns i sikte!

Nu Ă€r det Ă„ter dags för den roliga - Elsamatildas fem frĂ„gor, som denna veckan handlar om överflöd.
  1. Vad har du för mycket av hemma? KlÀder och porslin.
  2. Vad skulle gĂ€rna fĂ„ fyllas pĂ„ automatiskt i din kyl? Röd mjölk. Även om jag inte just dricker mjölk sĂ„ mĂ„ste jag ha det i kaffet.
  3. Vad Àr det mest onödiga i vÀrlden? VÄld, krig, svÀlt.
  4. Vad Àr nÄgot du alltid har att ge till andra? KÀrlek, ett leende och ett lyssnande öra.
  5. Vad kan du göra hur mÄnga gÄnger som helst utan att tröttna? Ett gott skratt förlÀnger livet!
Ljus och KĂ€rlek🙏

16 kommentarer:

  1. Vilka bra svar som jag kan instÀmma till stor del i. Vi anvÀnder bara en brÄkdel av vÄrt porslin vilket Àr vÀldigt synd.
    SĂ„ hĂ€rligt att du kunnat njuta av sol och vĂ€rme. HĂ€r har vĂ€dret varit sĂ„dĂ€r. Även om jag gillar att bada sĂ„ Ă€r det pĂ„ tok för tidigt Ă€n.

    Kram och god fredag <3

    SvaraRadera
  2. HÄller helt med dig i dina svar. Ett lyssnade öra och ett leende har vi alla att dela med oss av! Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  3. Oh, vad glad jag blir att du Àntligen fÄtt sol och vÀrme.
    Skön fredag och njut!

    SvaraRadera
  4. Den dÀr "bÄtparkeringen" var jÀttefin, fint fotat dÀr tycker jag.
    Bada ute har jag ju inte gjort sen slutet av 90-talet om jag minns rÀtt, Àr ju kallt Äret runt tycker jag ;)

    Har alldeles för mycket prylar hÀr hemma, sakta men sÀkert gör vi oss av med mycket, kommer iofs ta 114 Är att fÄ ut allt men vi jobbar pÄ det ;)

    Ett leende ger sÄ mycket och kostar sÄ lite.
    Fler leenden Ät folket sÀger jag.

    Ha nu en fin fredag.

    SvaraRadera
  5. Trevliga svar, Àr inte sugen pÄ att bada...

    SvaraRadera
  6. Vi har liknande svar pÄ trean och fyran.
    Trevlig fredag önskar jag dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Kul att lÀsa dina sva rpÄ fem en fredag, och visst hÄller jag med dig!

    Nog Àr det en anings kallt i vattnet Ànnu kan jag tro, kul att en del ÀndÄ vÄgar sig pÄ att doppa sig!
    HA en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst Àr det extra fint med dessa vackra dagar. Bara att njuta. FörstÄr att du gjort det och perfekt att kunna bÄde sitta och vara utomhus sÄ mycket.
    HÀr har det varit mÄnga som Àr i och badar/doppar sig trots att det knappt Àr 10 grader. BÄde barn, vuxna och gamla. Men jag avstÄr.
    Kul att lÀsa dina svar och nÄgra igenkÀnnanden blev det.
    Önskar dig en trevlig fredag.
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. visst Àr det hÀrligt att solen skiner och en kan vara ute mycket. tvÄ dagar har jag tillbringat ute pÄ altanen och i trÀdgÄrden. jag Àter ute och sitter ute och lÀser. skulle gÀrna vilja börja bada snart, men eftersom jag Àr en badkruka fÄr det vÀnta en stund till

    SvaraRadera
  10. Åi det sĂ„ riktig kalt ut Ă„ bade allerede, jeg vil nok ha det mye varmere om jeg fĂžrst skal duppe meg.

    SvaraRadera
  11. Ja du, skratta det Ă€r nĂ„t man aldrig kan göra för mycket av! Älskar att se att folk redan badar. Hade jag varit frisk sĂ„ hade jag nog gjort det ocksĂ„.....
    KRAM - ha en skön helg/Susie

    SvaraRadera
  12. Sol ☀️ Ă€r nĂ„got vi lĂ€ngtar efter och helst ihop med vĂ€rme... just nu verkar det vara stabilt ostadigt hur det nu gĂ„r ihop... men det ska typ regna i hela Sverige under morgondagen.
    Att finnas till för den som behöver Àr en fin och vÀldigt omtÀnksam sak.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Burr, burr! Den mamman ser till att barnen Àr luttrade och utvecklas till vikingar.
    Ja, det Àr ju lÄnghelg sÄ affÀrerna besöks ju dÀrefter. Det sÄg jag idag, men det var nog vÀrre i onsdags inför lÄnghelgen dÄ de flesta bunkrade mat och dryck och drog till landstÀllet. SÄ brukar det vara hÀr i alla fall.
    Trean och fyran - dÀr tÀnker vi lika.

    SvaraRadera
  14. Bra svar du fick till! Jag instÀmmer i det mesta, fast inte röd mjölk, jag hÄller mig till den gröna mellanmjölken och absolut ingen mjölk i kaffet.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  15. Porslin har jag ocksÄ för mycket av. Borde rensa nÄgon regnig dag...usch vad kallt det mÄste vara att bada sÀger jag som Àr en badkruka. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  16. Att skratta riktigt gott Àr förlösande!

    SvaraRadera