tisdag, maj 11, 2021

Stadsträdgården 💗 No Power Big Meet

Visar några bilder från Stadsträdgården igen. Trädgårdsarbetarna är oerhört skickliga att anlägga vackra planteringar. Här är penséer i form av hjärtan i de svenska färgerna.

Vackra tulpaner lite här och var.

Härliga färgklickar! 
Det får förgylla min tisdag, som innehåller dagsregn och bara 8 grader☔⛆
Så kan jag njuta av vackra bilder på Instagram. Det finns många yrkesfotografer som lägger ut helt makalösa naturbilder.

"Det blir inte något Power Big Meet i år heller. Enligt SR Skaraborg anses från arrangörshåll möjligheten att få ta emot tusentals besökare i juli som utesluten och därför ställs PBM in."

Min egen video från 4 juli 2019, sett från min balkong, var bara en bråkdel av allt. Platsen för arrangemanget var Hovby flygplats, sen spred man ut sig fläckvis i stan. Jag tyckte det var häftigt, men det funkar inte i en pandemi.  

I natt har jag sovit som bedövad igen och drömt och härjat, som kompensation för det tama livet jag lever här, kanske😂

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Så fantastiskt vackra planteringar det finns i er stad. Imponerande blomsterprakt minst sagt. På skolan vid oss hade barnen satt massor med lökar men i lördagskväll "roade sig" någon med att dra upp dem. Meningslös förstörelse och väldigt tråkigt :-(

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina alla planteringarna är! Det måste vara nån duktig "stadsträdgårdsmästare" som ser till att dom gör så fint - och dom som gör jobbet är extra duktiga tydligen!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Så fint i Stadsträdgården.
    När jag såg den första bilden bankade mitt svenska hjärta lite extra.
    Så många vackra tulpaner också.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Fin plantering och ett trevligt utflyktsmål 😍 ser somrigt ut 😊
    Det mesta verkar bli inställt även denna sommar.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så oerhört bra gjort med planteringarna där, de vet verkligen vad de sysslar med, en eloge till dem.
    Nej, en sådan sammankomst fungerar inte under en pandemi men nästa år kommer vi igen med nya krafter.

    Ha nu en underbar kväll.

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra planteringar ni har. De där hjärtana är väldigt fina och så alla härliga tulpaner. En sån fröjd att få glädja sig åt.
    Ha en fin kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Roligt att Lidköping satsar så mycket på att det ska vara vackert i Stadsträdgården. Och det är ju nu en så fin tid. Kan tänka mig att många med dig tar sig en tur hit.
    Skönt att det inte blir något PBM i Lidköping i år. Kanske laddar de inför nästa år.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Fin stadsträdgård, där skulle vara mysigt att bara gå omkring och njuta ,-))
    Att ha det fint omkring sig och vackert, betyder mycket! Inte alla platser det satsas på det. Vilket är synd!
    Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Din stadspark är enastående vacker. Kommunen verkligen satsar på den, och det måste vara en fröjd för en trädgårdsmästare att få jobba med blomsterutsmyckningarna där varje år.

    Synd med ytterligare ett inställt PBM. Men innerst inne tror jag nog att du är rätt glad att jippot inte blir av. Du är ju inte direkt förtjust i "oljudet"...

    Efter några dagar fint väder hos dig får jag väl tacka att du skickat sol och värme upp till nollåttaland;-) Vi hade årets soligaste och varmaste dag - 23 grader.

    SvaraRadera
  10. Det är mycket som ställs in nuförtiden...

    Verkligen vackert där i Stadsträdgården!

    Ha en finfin dag :-)

    SvaraRadera
  11. Så fint de gjort med blommorna där!
    Och tulpaner, nästan som i Keukenhof i Nederländerna :-)

    SvaraRadera