lördag, juni 19, 2021

Carinas paradis - Veckans bokmärke

Så var jag här igen! Kolla! Här finns också konst. Pool och massa växter. Dusch och stor utealtan. Solstolar, matsalsbord, fikabord. Vännerna som bor här gjorde min dag igår.

Jag tog bussarna till Källby denna gången. Tidigare har jag cyklat.

Som om inte allt detta vore nog, så blir man välfängnad. Idag bjöds det på torskrygg i ugnen med ramslök, god egen sås, räkor och kräftstjärtar. Pressad potatis, grönsaker, sallad.

Väldigt varmt men lite skyar till och från. Jo, jag badade i saltvattenpoolen, som håller 29 grader, helt underbart!

Skål!
Mumsig efterrätt.
Fika efterpå med te, hembakt giffel och kaka.

Tusen tack för en helt underbar dag hos er, Carina och Jan-Erik, det urgulliga gästvänliga paret 💖

Det blev inget bokmärke idag, men jag tycker att hela Paradiset är ett enda stort bokmärke! Eller hur?

Ljus och Kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag på ett underbart ställe med underbara vänner och underbar mat! Underbart helt enkelt :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Härligt ställe där ser jag, och en pool är ju inte fel om man säger så.
    Hela livet är väl egentligen ett bokmärke.

    Ha nu en fin Lördag

    SvaraRadera
  3. Vilken lyckad träff och med gott av allt!!Det ser ut som en fin soldagar. Ha en fin lördag min vän <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag det blev!

    Kram och god lördag!

    SvaraRadera
  5. Vilken god lunch och sån härlig plats!

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken fin dag du fick i goda vänners lag och med god mat!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Så roligt med en tur hit och en lyckad heldag blev det ju verkligen-
    God mat och fina vänner i skön miljö är värt mycke.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig dag du har haft! Den blir ett fint minne att plocka fram när det är mörkt och kallt i vinter.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Härligt härligt härligt ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  10. Japp, Carina och hennes man bor verkligen i paradiset. 29 grader i vattnet - självklart skulle till och med jag hoppa in där:-) Skoj med denna tradition att besöka Carina varje år.

    SvaraRadera
  11. Det är verkligen ett paradis du visar. Jag förstår att du njöt av tillvaron. Kram

    SvaraRadera
  12. Så härligt fint bor dom dina vänner och vilken dag ni hade tillsammans plus allt gott. 29 grader då skulle jag gärna ha badat ,-))
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-))

    SvaraRadera
  13. Smarrig efterrätt - ser god ut!

    SvaraRadera