torsdag, juni 17, 2021

Lidköping fyller 575 år idag - Kolla, konst!

Torsdagsbloggen börjar med en ny skapelse i konstrundan "Kolla, konst!" 😀
Jag gillade den här. Häftig i sitt färgspel. Placerad i Stadsträdgården. 

Järtecken (varsel, förvarning) av Malin Gabriella Nordin. Akryloljefärg på järnplåt.

Japp, igår återhämtade jag mig ute på balkongen. Sen videofikade jag med Lena i Wales. Vi sa till varandra, att hade inte Corona funnits, så vem hade hittat på videofika med bloggvänner?? Just det, att ha kul och känna sig närvarande.

Idag blir det stora begivenheter på stans 575-årsdag!

Jag ska inte trängas med någon för att få se detta. Men jag ska fram till stan och höra med optikern om mina terminalglasögon, som jag tyckte blev fel. De vanliga blev toppen!

Nu väntas högsommarvärme så det är bara att ladda solsken.
Ljus och Kärlek🙏

13 kommentarer:

  1. GRATTIS Lidköping! :-)

    Vilket coolt konstverk! Men jag blir alltid nervös när jas-plan ska flyga över tät bebyggelse. Minns så väl när ett damp ned i centrala Stockholm under en vattenfestival...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Vilket läckert konstverk som passar ypperligt där det står!
    Nej, vem hade för några år sedan trott att man skulle videofika. Nu tänker vi i nya banor.
    Hoppas det ordnar till sig med glasögonen men det gör det säkert.

    Kram och god torsdag <3

    SvaraRadera
  3. Underbara Lidköping med sin konst! Grattis!!
    Ja ibland får man finna fördelar med det negativa. Man får hitta nya vägar att umgås på vilket jag tycker att du har lyckats med Gerd <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Videofika eller fjärrumgås har jag faktiskt inte gjort - jag har i princip slutat träffa folk utanför flocken.
    Men det blir nog bättre… snart.
    Klart Du måste få glasögonen åtgärdade.
    Gillar konstverket 👍
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till 575 år, 175 år äldre än mitt Göteborg, finare också om jag får säga så. ;)
    Tillönskar dig en jättefin dag, ha det bäst.

    SvaraRadera
  6. Grattis till Lidköping! Och extra roligt att de firar detta på olika sätt Antar att du kan se flyguppvisningen hemma hos dig för visst är det ju kul att se den när planen nu är på plats i stan.
    Verkligen roligt med konstrundan och den här skapelsen du har med blev jag förtjust ut när du visade den på Instagram- Här syns den ju än bättre och jag förstorade bilderna.
    Videofika har jag inte direkt testat eftersom jag träffat vänner, mest utomhus, under det här pandemiåret. Men i bokklubben har i haft några träffar just via videolänkar. Och visst är det ett bra sätt att ses när man inte kunnat göra det på annat sätt. Kan tänka mig att det blev en trevlig stund.
    Ska ha bokklubb nu om en stund via Google meet så jag ska duka fram lite tapas och bubbel.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  7. Vilket häftigt konstverk! Det är verkligen läckert.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. åååå, ni är före, Göteborg firar 400-års dag

    SvaraRadera
  9. Grattis Lidköping!
    Så trevligt att fikachatta med Lena. Jag har inte gjort det med någon, men det kanske snart är dags. Jag ska välja ut ett offer! :)
    Njut i sommarvärmen.
    Sommarkramar!

    SvaraRadera
  10. Stort GRATTIS till Lidköpings 575-årsdag. Å som vanligt vet din fina stad hur man firar.
    Konstverken är hur läckra som helst. Undrar om de får vara kvar, dvs. om kommunen har köpt dom. De passar ju perfekt in i Lidköpings fina stadsträdgård tycker jag.
    Gamla, hederliga Hercules - det flygplanet är "still going strong". Å Jas på det - WOW. Så avis jag är.
    Å de ska ju vara i luften, så du borde kunna ta några bilder. Det hoppas jag i alla fall:-)

    SvaraRadera
  11. Grattis till Lidköping, och så kul med Jas-planens uppvisning!
    Hoppas det ordnar sig med dina glasögon!
    Kram och må så gott!

    SvaraRadera
  12. Tack för senast! Så trevligt att ses och pratas vid över en fika. Jag uppskattar verkligen våra stunder tillsammans.
    Grattis till Lidköping!

    SvaraRadera
  13. Har nu tittat bakåt, vilken kul ide med all konst ,-)) Din stad verkar väldigt levande och glad ,-) Söt student ,-) Ser att du är med på mycket och har det fint ,-) Fortsätt med det,-)) KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera