söndag, juni 20, 2021

Skyltsöndag 20 juni från Lidköping

Donkey republic. En typ av hyrcykel.
Ladda ner en app och hyr en cykel. Finns i Lidköping.

Den här har väl snurrat på nätet några gånger, tänker jag.

Inte så lätt att läsa allt detta, men jag kommer att presentera samtliga konstverk efter hand. Har redan lagt ut Banankonen, Trinklets och Järtecken. 

Nu kommer Krokodilen.
Konstnär Tim Timmey om Krokodil i playwood och Lek själv på egen risk!
Ja, jag såg många ungar klättra på krokodilen, precis som de springer runt den stora banankuben. Så barnsligt kul är det!

Detta var trevliga Skyltsöndagen med BP 😁
Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Haha! Liiite trångt om saligheten på den toan kan jag tänka mig :-D

    Gillar Timmey :-)

    Snyggt skyltat igen - ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat som vanligt men bäst var absolut krokodilen :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Krokodil 🐊 bäst 👍
    Lite väl många som skulle trängas på den 🚽 toaletten 🤡
    Bra skyltat 🙌👏
    Kram

    SvaraRadera
  4. Har en del sådana där hyrcyklar här i stan, ser ganska fullt ut i deras cykelställ så man nästan undrar om någon använder dem.
    Men de där el-sparkcyklarna används flitigt, ett otyg det där tycker jag men jag kanske inte fattat poängen med det ;)

    150 personer på en toalett?
    Då går jag hellre till skogs ;)

    Ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
  5. Gillar skarpt tillägget, lek själv på egen risk =) Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
  6. En jättetoa måste det ju vara i alla fall....
    Jag kan tänka mig att barnen gilla den där krokodilen.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Så roligt med konst i Lidköping och kul att du tar oss med på en runda. Perfekt att konstverkan också uppmuntrar till lek.
    Önskar dig en fin söndag
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar krokodil ,-) Jag får kika på de andra jag missat ,-)) Ja det var många som fick vara på den toaletten ,-))
    Hyrcyklar är ju kanon, kul att cykla och inte alla som kan ta sin egen cykel med ,-) Ha det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  9. Det är bra med hyrcyklar och de där var riktigt fina.
    Kul med "Kolla konst" i stan. Gillar krokodilen. :-)

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig Skyltsöndag!
    Donkey Republic har jag inte sett i nollåttaområdet än, men enligt deras hemsida finns dom lite varstans i världen. Där ser man.
    Toalettskylten är en absolut höjdare. Försöker visualisera trängseln - hahaha:-)
    Jättekul att du kommer visa alla konstverk. Foldern är precis gjort som vid konstrundor, där konstnärerna öppnar sina ateljéer/bostäder för allmänheten som är intresserad av samtida konst.
    Krokodilen - där har konstnären slagit två flugor i en smäll - skapat ett roligt konstverk som samtidigt är en lekpark.
    Ja, som jag sa förut - ska Lidköping köpa konstverken och permanenta dom eller återgår de till skaparna? Hoppas på det förstnämnda.

    Hursomhelst - vilken härlig skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  11. Häftig krokodil som lyckas se tam och beskedlig och snäll ut! Kul när det händer något kulturellt som i din stad.Namnet på hyrcykelfirman sakna association till verksamheten, men är kul! Ha en fin midsommarvecka

    SvaraRadera
  12. En sådan fin krokodil!
    Och den där toaskylten! En bland de bästa :-D

    SvaraRadera
  13. Kul skyltning! Skrattar gott åt den med kundtoan! :)
    Krokodilen ser snäll ut!
    Ha en fin ny vecka!
    Tack för dina fina ord hos mig! ♥
    Kram

    SvaraRadera
  14. Gillar cykeliden miljövänligt. Krokodilen var jättehäftig, lite kantig men rolig och man ser ju vad det är.

    SvaraRadera