söndag, juni 27, 2021

Skyltsöndag 27 juni

Folkdanslaget hade plockat blommor och bundit kransar samt rest midsommarstången som traditionen varit i många herrans år. Men de fick inte dansa i år heller.

Skylt, vid min vandring runt sjön när jag var i Ed.

Här på campingplatsen står du på en udde av morän som sticker ut i sjön Lilla Lee.
Sänkan till väster om Lilla Lee, har grävts fram av en isälv.
Sänkan där Lilla Lee ligger formades däremot när ett jättelikt isblock bäddades in i isälvsgrus. Gruset lagrades upp mot isblocket, det är anledningen till att sluttningarna mot sjön är så branta.

Uppskatta det lilla i livet, så upptäcker du det stora, står det på en skylt vid Harmonirundan vid Lilla Lee i Ed.

Orsakullan: Ett spel jag gärna spelar... ja, inte är det fotboll, men Wordfeud går an då och då.
Fotot taget i smyg till huset mittemot.

Detta var trevliga Skyltsöndagen med BP 😁

Ljus och Kärlek🙏

12 kommentarer:

  1. Ja, heja Sverige!
    Alla behöver vi uppmuntran.
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Heja Sverige 🇸🇪
    Ikväll ska stadsministern lämna besked 🤐
    Bra skyltat som vanligt 😊
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja exakt!!! Heja Fosterlandet :) Trevliga skyltar du bjuder oss på :)

    SvaraRadera
  4. Snyggt skyltat hos dig som vanligt. Ja, nog behöver vi heja på Sverige :D

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  5. Trevliga skyltar och mest fastnade jag för skylten vid Lilla Lee i Dalsland.
    Fotboll tycker jag är roligt och visst hejar vi på Sverige.Men jag skulle nog aldrig hänga ut en skylt utan hejar ändå.
    Stor kram och trevlig kväll

    SvaraRadera
  6. Härligt skyltat av dig.
    En av grannarna i vårt hus har en likadan "Heja Sverige" som hänger på deras balkong.
    Uppskatta det lilla och upptäcka det stora i livet, så sant.
    Hoppas att du har haft en finfin Midsommarhelg.
    Ha det bra och var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  7. Harmonirundan, vilket vackert ord! Den vill man ju gärna följa med på!

    SvaraRadera
  8. Fin skylt vid midsommarstången.
    Intressant om moränen vid Lilla Le.
    En harmonirunda lät avkopplande.
    Se där, det finns flaggor för att visa att man hejar på Sverige.

    SvaraRadera
  9. Ingen dans runt stången här heller. Kan inte säga att jag saknar den direkt. Det är nåt för barn tycker jag, men himla kul av kommunen att sätta dit en trevlig förklarande skylt.
    Intressant att läsa om Lilla Lee. Gillar namnet på den sjön. Å självklart är min favorit sista skylten. Här hänger det några svenska flaggor, men tyvärr inte en sådan fin sak. Kanske jag borde dekorera balkongen med en sådan flagga själv... innan jag klagar alltså;-)

    En toppen Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken:-)

    SvaraRadera
  10. Fotboll spelar jag inte heller ;D . Wordfued spelade jag en del förut :D.

    SvaraRadera
  11. Fint skyltat, och visst är det trevligt med wordfeud!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Håller tummarna att det blir dans runt stången nästa år, nu får det här skitviruset ge sig av! Fin stång var det i alla fall :-)

    Ja, heja Sverige! Imorgon är det dags igen :-) Fast ikväll hejar jag på Spanien så länge.

    Snyggt skyltat!

    SvaraRadera