tisdag, juli 06, 2021

Trees on Tuesdays

God morgon, nere ve älva, fast inte just nu, det var några dagar sen.

Så här ser "min" berså ut, som jag ibland nyttjar på eftermiddagar, då jag har skugga på balkongen.

Det har blommat något otroligt, men nu verkar det som om det avtar och går i lite vila.

Igår morse blev jag portad av Facebook att länka min blogg utan någon förklaring liksom. Det stod bara såhär: "Ditt meddelande kunde inte skickas på grund av att det innehåller material som andra på Facebook har anmält som olämpligt." 

Sen blev jag varse att många blivit portade från länkning under 24h, alltså en massavstängning med delningsförbud! Detta på order av någon... högre makt. Vem?

Så i morse kunde jag länka mitt Gladmåndags-inlägg.

Optikerbesöket gick bra, fick tag på en passande båge och nu beställs glasen. Alltsomallt får jag tre par glasögon för en ganska billig penning, bra kvalitet och detta gillas.

Tro´t eller ej, men jag har blivit biten på ena vaden, av vad, vet jag inte, men det ömmar och kliar. Trots att jag klätt mig i långärmat och långbenat. Jag måste ju vara en godsak, helt klart.

Orsakullan: Äger du en näsduk? Nej, vet ni vad, jag äger bara pappersnäsdukar! Det var väl hundra år sen jag snöt mig i en tygnäsduk...... men jag äger tygdukar att putsa glasögonen med!

Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Härliga bilder! :-)

    Men så märkligt med den där massavstängningen på fejjan... Bra att dom tycks ha hävt det nu i alla fall.

    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder och det verkar skönt att sitta där i bersån, mitt ibland blommor och växter. Häftigt att du fick en bild på fågeln, precis över fontänen.
    Är inte med på Facebook så jag begriper nada.
    Att du inte kände då du blev biten, kanske av en broms.
    Fint att det blev ett bra pris på glasögon, sån´t kan bli ruskigt dyrt.
    Trevlig tisdag och varm kram till dig Gerd.

    SvaraRadera
  3. Jag är inte inne så mycket på Facebook men det blir kanske samma för mig. Så vacker klätterhortensian i din lilla hörna är. Jag tror säkert att du är en "godsak". Kram

    SvaraRadera
  4. Så konstigt med detta på fb. Lite otrevligt faktiskt.
    Hoppas bettet inte ger dig alltför stort obehag.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  5. Såg att många blivit stoppade på Facebook så många att det står på nyheterna å då lär det ju vara en hyfsad stor procent.
    Du drar till Dig insekter som gärna tuggar på Dig 😅 jag sa till Elin att jag trodde det hade med hormoner och doft för hon är oxå en go sak i insekterna värld ☺️ Men jag vet inte varför vissa människor verkar dra till sig mer bitande flygfän än andra.
    Nu hoppas jag Du snart är återställd 👍
    Kram

    SvaraRadera
  6. Spännande där tror faktiskt att det är få med tygnäsdukar ;D

    SvaraRadera
  7. Var ju strul tydligen hos FB men vem vet?
    Riktigt vackra bilder här, tackar för det.

    Ha det fint nu.

    SvaraRadera
  8. Ibland händer det väldigt märkliga saker på Facebook. Just nu har jag problem med att kommentera på ett par bloggar så tekniken verkar leva sitt eget liv.
    Så skönt att det ordnade sig med glasögonen. Hoppas de blir bra nu.
    Vilka fina bilder från din berså.

    Kram och god kväll <3

    SvaraRadera
  9. Tygnäsdukarnas tid är nog förbi som tur är.
    Så galet att du blivit biten igen. Jag har klarat mig bra i år tycker jag. Jag fick på nig några fästingar tidigt i våras, sen har det varit lugnt. Inte ett myggstick ens.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  10. Konstigt med FB och avstängning? Men nu är det löst?
    Jag var till optikern i går och har beställt nya glasögon till jobbet, som jag får gratis, valde till extra bra glas som är lättare att göra rena och vad hon nu mera sa, för 500kr, kunde vara värt det tyckte jag.

    Idag har jag använt näsdukar, dock i pappersform hos psykologen...tufft med min hörselnedsättning..
    Ha det fortsatt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Din berså är helt underbar! Den är faktiskt betydligt vassare än min - ja, inte balkongen då förstås;-)

    Då det inte varit lika varmt hittills som 2018 har jag skippar min berså i år och håller mig på balkongen. För jag minns ju att jag blev biten rejält när jag satt på innergården. Tänk att jag ändå lär mig;-)

    PS. Helt fantastiskt fina bilder:-) Å Facebook vet du ju vad jag tycker om...DS.

    SvaraRadera