tisdag, augusti 24, 2021

Trees on Tuesdays 🌳

 Gomorron, 12 grader och lite sol, kan bli upp till 23 frampĂ„!

JodĂ„, nu har nyligen rönnbĂ€ren kommit till min gĂ„rd ocksĂ„. Lite sena, men jag Ă€lskar dessa trĂ€den, de blir otroligt vackra sedan med höstlöven 🌿🍁🍂

Jag mÄste ta med en bild frÄn i lördags ocksÄ. Torghandel och vackert vÀder och det Àr bara en brÄkdel av torget som syns i bild. Lisch Àr ju en gammal handelsstad sÄ hÀr har förekommit torghandel alla dagar en gÄng i tiden.

IgĂ„r blev det inget rensande och bĂ€rande frĂ„n kĂ€llarförrĂ„det. Det fick rĂ€cka med alla turer till tvĂ€ttstugan, jag hade tre maskiner. Nej, min rygg kĂ€ndes paj efter allt jobb i söndags eftermiddag och Ă€ven nacken var i onĂ„d, sĂ„ jag tog Alvedon till hjĂ€lp. JodĂ„, jag kollade borta vid containrarna, fastighetsskötaren hade allt bytt ut "kĂ€llarcontainern", det Ă€r mĂ„nga som slĂ€nger nu. 

Orsakullan: Fyra mÄnader kvar till julafton. Har du börjat förbereda dig? Nej. Jag Äker bort och innan dess har jag andra förberedelser som hÀpar pÄ innan jul.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

10 kommentarer:

  1. Även hĂ€r Ă€r det svala morgnar och sedan tar det sig under dagen. Dock Ă€r sĂ€mre vĂ€der pĂ„ ingĂ„ng och det ser dystert ut för lĂ„ng tid framöver.

    Julen orkar jag inte tÀnka pÄ nu. Var sak har sin tid helt enkelt.

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  2. VÄr granne har ett stort rönntrÀd som jag kan beundra. Hösten Àr pÄ intÄgande det mÀrks och jag ser faktiskt fram emot den. Kram

    SvaraRadera
  3. RönnbÀrstrÀd Àr sÄ himla vackra pÄ hösten!

    Hoppas ryggen och nacken Àr i bÀttre form idag.

    Julen kÀnns liiite tidigt att börja tÀnka pÄ :-)

    Ha en hÀrlig dag - förhoppningsvis utan vÀrk.

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig bild pÄ torghandel,-) Din stad gör mycket för trivsel ser jag. HÀr finns inget sÄnt.
    Fin dag hÀr med ,-)
    Rönnen Ă€r vacker har jag upptĂ€ckt i Ă„r,-) Älskar trĂ€d, men rönn Ă€r nog det trĂ€d jag tyckt minst om, men sĂ„ helt plötsligt ser jag rönnens skönhet ,-))
    Ha det fortsatt jÀttefint. KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Älskar torghandelsstĂ€llen! Även om jag kanske inte köper sĂ„ mycket, men det Ă€r kul att titta.
    HÀr Àr det ocksÄ kallt. IgÄr hade vi 20 grader inne, sÄ Rolle fick sÀtta pÄ vÀrmen. En hel mÄnad för tidigt! Usch!!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  6. Vem orkar tÀnka pÄ julafton Ànnu? Inte jag i alla fall!
    Med den hÀr pandemin som ett hot hÀngande över sig fÄr man nog ta det lugnt med planerandet Àven i Är.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Visst kÀnner jag igen torget i din stad, sÄ kul att jag faktiskt varit dÀr, dock i februari mÄnad, sÄ det var lite kylslaget dÄ :-)
    Nu börjar det bli lite svalare ocksÄ, men nÀr solen skiner sÄ blir det ju varmt och gott Ànnu!
    Nej, julafton tÀnker jag inte pÄ Ànnu.
    Ha en fin tisdagkvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. RönnbĂ€r Ă€r vackra och jag gillar rönn, mitt favorittrĂ€d 😃
    Bra Du inte fortsatte med rensning i kÀllaren, tÀnk pÄ ryggen och ta det lugnt.
    Regnet öser ner och 0 grader under natten, nu Àr det kallt. Vi har haft plus 10 som varmast idag.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Fyra mÄnader kvar till julafton - det var ju inte speciellt upplyftande om jag fÄr sÀga sÄ;-)

    Det var dĂ€remot bilden frĂ„n torghandeln. SĂ„ kul att den Ă„ter Ă€r igĂ„ng, för den var vĂ€l instĂ€lld ifjol om jag minns rĂ€tt. Å poppis Ă€r den verkligen. SĂ„ kul att se.

    VÀdret har varit helt fantastiskt de senaste dagarna, men det var absolut inte i nÀrheten av 23 grader. 16-18 grader hÀr, men pÄ balkongen kom jag sÀkert upp till 23 varma grader.

    PS. PĂ„ tal om container. HSB har aviserat att SÖRABs mobila Ă„tervinningsstation kommer pĂ„ besök mellan klockan 17 och 20 imorgon. FĂ„r se om och i sĂ„ fall vad jag vill slĂ€nga. DS.

    SvaraRadera
  10. En sval morgon var det hĂ€r men strĂ„lande sol. Även restan av dagen till sena eftermiddagen bjöd pĂ„ sol och dryga +20. En ljuvlig sommardag som jag tillbringade ute i naturen och till sjöss.
    Bara att ta till vara de vackra dagarna.
    RönnbÀren hÀr har varit i farten ett tag och mer kommer. Fint nu att de Àr pÄ g hos dig pÄ gÄrden.
    Roligt med dem livliga torghandeln och ser den Àven runt om i stan hÀr pÄ olika stÀllen.
    Bra att du vilade ryggen frÄn rensande sÄ att den fÄr ÄterhÀmtning.
    Stor kram!

    SvaraRadera