tisdag, september 07, 2021

Atlantloge på Bellmansgatan Göteborg



I söndags var jag på fint fest och party, minsann. Äntligen! Det var jättetrevligt. Först fick jag vara med på ett logemöte inom Vasa Orden av Amerika i logen Göteborg som gäst. Vilken underbar lokal, kände mig som närvarande på ett slott!

Efterkapitlet var värt sitt namn med en fantastisk måltid som tagen från Göteborg och Feskekörka.
Förrätt pepparrotsgravad lax.
.
Här har vi kommit till varmrätten, som skulle varit räkfylld spättafilé på fänkålsbädd.
Men det serverades bergstunga i stället, inte mig emot.

Efterrätten blev en god kaka till kaffet och det var läckert.

Innan vi blev insläppta klockan 15 som bestämt tog vi en skön promenad i det vackra vädret.

Ja, lite så här såg jag ut innan avfärd. Vit kjol och vita skor kompletterade min i övrigt marinblå utstyrsel. Det skulle ju vara marint och det hittade jag i garderoben.
Så roligt att fina mig!

En mycket trevlig söndag!

Sedan min nya laptop började krångla i lördags kväll, så har jag legat väldigt lågt med bloggvandringar, nästintill noll. Jag har sökt support och jag har testat själv. Mitt Officepaket strular. Jag har ju ett jobb att sköta, så det har fått gå före. Vi får se, det är ganska så urlakande med trubbel.

Önskar alla en skön tisdag även om det är gråväder och 14 grader.
Ljus och Kärlek!

7 kommentarer:

  1. Så stilig du är i det marinblå och vilken middag ni fick!
    Hoppas att du får ordning på din nya laptop. Strul vill vi inte ha minsann!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig middag det blev och en alldeles perfekt marin klädsel.

    Kram och god kväll!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att åka på denna tillställning! Och god mat i fin miljö gör ju så mycket. Och klädseln fick du ju också till. Så fin! Kan tänka mig att det blev en riktigt trevlig och rolig eftermiddag och kväll. Kanske blev det efterfest också...
    Hoppas du får hjälp med din krånglande dator så att tillvaron blir enklare.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. En stilig dam 😍
    Okul med datastrul 👎 desto roligare med kalaset 👍
    Kram

    SvaraRadera
  5. Snygg dam och god mat, men trist med datatrubbel. Hoppas det löser sig snart.
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det var till synes bara tjejerna som fick gå med kläder med marin anknytning. Vilken tur att du hade så fina kläder i garderoben. Maten var - mums! Vilken tur att det blev bergtunga och inte rödspätta. Morotskakan var det inte heller nåt fel på.
    Jättekul att du var inbjuden som gäst och fick skjuts fram och tillbaka. Dina orden-kompisar vet nog hur mycket du saknade att "fina upp" dig:-)

    Nu håller jag tummarna att din dator slutar strula. Datorer bara SKA fungera, precis som paddor och mobiler.

    SvaraRadera