mÄndag, september 20, 2021

Glad mĂ„ndag đŸ„°

God morgon, glad mÄndag! Tre fjÀrdedelar av september Àr gjorda och temperaturen sjunker en bit för var dag.

Det var kyligt att cykla till styrelsemötet, det krÀvdes mössa och vantar och en lÀtt vinterjacka. I kvÀll ska jag ocksÄ cykla och det en timme senare. Nu drar nÀmligen Gospelkören igÄng igen. Jag vet att inte alla kommer och vi kommer att sitta/stÄ mycket glest i den stort öppnade kyrksalen pÄ Kyrkans GÄrd. Men det ger sig hur det blir, kul att försöka samlas ÀndÄ.

HÀr kommer utlovade fina kort pÄ barnbarnen Lowe och Sally.

SÄ till sist lille Noah i famnen pÄ sina förÀldrar.

Med detta önskar jag Ljus och KĂ€rlek och Glad mĂ„ndag 😀 genom ett tema som bloggvĂ€nnen Carita har uppfunnit.

och ska laga till frukost för att senare krypa under filten och fortsĂ€tta lyssna pĂ„ en bok. 

Jag har börjat med "Bemötandekoden" inlÀst av författaren sjÀlv Lena Skogholm. Lite nyfiken dÄ hon Àr dotter till ett par i VÄrgÄrda som bÄde mina förÀldrar och jag kÀnt till i mÄnga Är. Paret var och hÀlsade pÄ mig hÀr i Lidköping för ett par Är sedan ocksÄ.

13 kommentarer:

  1. Vilka fina barnbarn du har :-)

    Kul att ni kan börja "köra" igen!

    Ha en fortsatt glad mÄndag :-)

    SvaraRadera
  2. JÀttefina foton pÄ barnbarnen! HÀrligt att kören kommer igÄng igen, verkligen en glad mÄndag!
    Ha det fint!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad mÄndag till dig ocksÄ Gerd!
    HÀrliga bilder pÄ barnbarnen!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina barnbarn och det lyser bus i Sallys ögon. Det var kyligt att cykla till jobbet i morse, jag tog vindjacka och vantar, fast lÄngbyxor vÀgrar jag lite till, fast det var lite kallt om benen i 3/4 byxor. Ha en bra bokstund

    SvaraRadera
  5. SÄ fina barnbarnen Àr, dem kan du verkligen vara glad över.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder pÄ dina lika fina barnbarn <3 Perfekt för en glad mÄndag tycker jag!
    I dag var det vÀldigt kyligt hÀr pÄ morgonen sÄ jag tror att hösten kopplar greppet nu. SÄ roligt att kören kommer igÄng igen.

    Kram och glad mÄndag till dig!

    SvaraRadera
  7. Barnbarnen - vilken triss! Skatter Àr vad de Àr!

    SvaraRadera
  8. Fina bilder pĂ„ Dina ❤️
    Kram

    SvaraRadera
  9. LÄter fantastiskt att fÄ sjunga i en gospelkör. LÀnge sedan jag var med i en kör. Men sjunger ju med skolbarn varje vecka. LÀngtar lite efter att sjunga i stÀmmor.... med nÄgon som Àr bÀttre pÄ att hÄlla altstÀmman Àn vad jag Àr pÄ egen maskin.
    Fina barnbarn!
    Duktig cyklist! Ja, nu Àr det vantar, mössa och vinterjacka som gÀller, om man ska trampa fram i fart. Tar man en promenad, sÄ klara man sig ( jag ig) utan mössa och vantar ett tag till. Eller rÀttare sagt,nÄgra grader till....
    Fina barnbarn.... förstÄs!
    Kul med en "kÀndis" som författare... Glad mÄndag! Kram!

    SvaraRadera
  10. Dessa söt-chocks-bilder blir man förstÄs glad för!
    Tack för att du idogt Àr med, mÄndag efter mÄndag!

    SvaraRadera
  11. Gospel Àr faktiskt en fin del av körer som jag sett och hört under mina snart 53 Är i jordelivet Àven om det kanske inte riktigt Àr min grej.

    Lycka till med detta idag, hoppas sÄ mÄnga som möjligt kommer.

    Jo, frös lite i morse faktiskt hÀr, shortsen Àr inhÀngda i garderoben fram till vÄren, saknar dem redan.

    Ha det fint med kören nu. :)

    SvaraRadera
  12. SÄ himla fina bilder pÄ barnbarnen och förÀldrarna. Tycker att Lowe Àr mycket lik sin pappa.

    PS. Skrattade gott Är ditt svar. Ja, inte vill man frivilligt vara i samma rum/hushÄll med fem (smÄ) barn varav en nyfödd. SÄ japp, jag förstÄr att du Àr urlakad idag - hahaha:-) DS.

    SvaraRadera
  13. Fint att glÀdjas Ät hÀrliga barnbarn. JÀttefina bilder bÄde pÄ dem och förÀldrarna. SÄ stora de "stora" har blivit. Ja, tiden gÄr sÄ fort.
    Vad roligt att Gospelkören Àr i gÄng igen. FörstÄr att du lÀngtat.
    Stor kram

    SvaraRadera