lördag, september 18, 2021

Lördagens återblick

God morgon denna lördag! Vilka trevliga dagar jag har haft hos yngste sonen Thomas.

Välkomstmiddagen var super, grillat spett med klyftpotatis och fin sallad.
Fast innan dess fikade vi med äpplekaka och vaniljsås med kanel, mums.

Efter många timmar med barn och barnbarn så gick sedan färden till hotellet, en bra kombo, tycker jag.

Alfred Nobel är ett helt OK hotell mitt i centrum där jag valt ett enkelt rum för bara nattvistelse.

Frukosten var helt super med allt man önskade, topp!

Andra middagen hos Thomas, strimlad lövbiff med svamp och pasta. Jättegott. Duktiga kockar.
Blev lite bubbel som grattis till nykomlingen i familjen, lillebror Noah.

Lille Noah två veckor i pappa Thomas famn. Jodå, farmor har vyschat, burit och gosat. Även med övriga barnbarn, goaste. Känns gott att kunna få vara farmor lite mer frekvent. Fler bilder kommer...

God morgon, säger jag igen, med ett glas Brämhults apelsin. De är ju 100 procent apelsin i både Brämhults och God Morgons juice, så smaken var lika goda. Nu ska jag få på kaffehurran också och en macka, så är dagen räddad. Och inget bokmärke idag, nej.

Ha en go lördag med ljus och kärlek!

10 kommentarer:

  1. Vilket härligt myspys och nytillskottet i familjen är ju bara sååå söt!

    Ha en fin dag :-)

    SvaraRadera
  2. Grattis till det nya tillskotet i familjen så mysigt för dig :) o hotell frulle är såå gottit hoppas du får en fin lördag kram fina Gerd

    SvaraRadera
  3. Så mysigt att få träffa yngsta barnbarnet! Bra för alla, tror jag, att farmor drar sig undan på hotell över natten.
    Hotellfrukost, det är ju det bästa med hotell!
    God mat fick du hos sonens familj också! Ha en fin lördag. Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga dagar du har haft tillsammans med barn och barnbarn. God mat och dryck men framförallt det fina sällskapet så klart.

    Kram och god lördag <3

    SvaraRadera
  5. Men så underbart sällskap du haft, och ätit så mycket gott!

    SvaraRadera
  6. Så mysigt du måste ha haft det! Och en sån gullig liten ny pojke.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  7. Mysigt på alla sätt och vis 🤗

    SvaraRadera
  8. Noah är bedårande. Vilken sötis. Så kul för Lowe att ha en lillebror som han kan leka med. Extra plus att Noah INTE är klädd i blått;-) Ser verkligen framemot fler bilder av nytillskottet.
    Å vad gäller mat har det då inte gått någon nöd på dig ser jag. Både spetten och pastan är helt i min smak - mums:-)

    Skoj att du har testat Brämhults. Undrar om du fortsätter med det märket;-)

    SvaraRadera
  9. Å en sån gullig bebis!
    Den där hotellfrukosten måste du ha stått dig bra på!

    SvaraRadera