söndag, september 19, 2021

Skyltsöndag 🚾 19 september

God morgon, vĂ€rlden! 
Nu Ă€r det Skyltsöndag, som fina bloggvĂ€nnen BP hĂ„ller i đŸ˜
Idag har jag en röd trĂ„d i resandets tecken.

Det hĂ€r borde ha varit bild nummer tre, men jag börjar Ă€ndĂ„ med den. Jag klev ju av tĂ„get i onsdags eftermiddag pĂ„ Örebro Södra. Först handlade sonen och jag lite pĂ„ ICA i Adolfsberg. HĂ€r Ă€r skylten pĂ„ Kronblom! 

Sedan hÀmtade vi barnen pÄ fritids och förskola. Jag farmor fick stora famnen av dem bÄda. Sally sprang fortast och skulle kramas!

Ja, dÀrefter drog vi vidare till Karlskoga.

Bussen gick frÄn Lidköping till Skövde och hÀr fanns tvÄ skulpturer utanför Resecentrum. Ingen aning om konstnÀrens namn varken pÄ hÀsthuvudet eller nedan pÄ blomkrukan.

Ett paket hade anlĂ€nt till bebisen. Det var frĂ„n Thomas jobb Consid. Lille gossen har alltsĂ„ fĂ„tt sin första arbetsoverall 😁 Det ska böjas i tid... SĂ„ gulligt!

Om ni frÄgar mig, sÄ Àr det hÀr den gulligaste brandmannen i vÀrlden! Lilla Sally, kvick och med mycket spring i benen.

SjĂ€lv har jag inte haft nĂ„got spring i benen precis. FredagskvĂ€ll och hela lördagen blev ganska sĂ„ lata. BP kallade det för barnbarnsbakis 😁 ...och vilket juicemĂ€rke jag ska vĂ€lja? Vet jag faktiskt inte.

Jag hade tÀnkt mig fram till stan igÄr dÄ det var Pride-paraden men nöjde mig med att orka gÄ till Willys och handlade hem lite godsaker, dÄ kylskÄpet ekade tomt.

Idag fÄr jag ta en cykeltur till Gamla staden och gÄ pÄ styrelsemöte antingen jag vill eller ej. SÄ Àr det och nu börjar saker och ting komma igÄng igen pÄ riktigt. Skönt.

Ljus och KĂ€rlek.

16 kommentarer:

  1. Godmorgon! I Adolfsberg bodde min faster med man och drev ett hundpensionat, dit var jag som tonÄring och jobbade en sommar, jÀttespÀnnande!
    Vilken söt liten body till den lilla babyn! Och verkligen en söt pigg alert brandman/kvinna!
    VÀlkommen hem och ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina klÀder pÄ barnbarnen! Speciellt bebisens "arbetsdrÀkt".
    Gott nÀr det blir en mera normal tillvaro igen. Men riktiga möten! Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst Àr det skönt nÀr saker börjar bli normala igen, bara att hÄlla tummarna för att det fortsÀtter sÄ nu.
    Ljuvlig liten tjej i brandklÀder =)

    SvaraRadera
  4. SÄ hÀrligt det lÄter att fÄ krama om sina barnbarn igen. HÀr Àr vi Ànnu lite restriktiva, men det fÄr man ta hÀnsyn till. Vill man inte kramas eller ta i hand ska man inte kÀnnas sig tvungen till det.
    Hoppas du fÄr en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. SÄ hÀrligt att fÄ trÀffa barnbarnen. Min "lille" brandman Àr stora killen nu. Det behövs kvinnliga brandkvinnor sÄ det Àr bra att vara en förebild. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka fina barnbarn du har och sÄ mysigt att trÀffas!

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  7. Fina skyltar frÄn din lilla resa.
    Gulligt med en arbetsaverall till Noah och visst Àr Sally en jÀttefin brandman
    FörstÄr att besöket hos barnbarnen blev lyckat. Och nu nÀr det börjar ordna till sig sÄ Àr det ju smidigt att ta en tur dit nÀr andan och lusten faller pÄ.
    Skövde besökte vi för nÄgon vecka sedan och tog Àven en buss Ät ditt hÄll en bit men klev av i Axvall.
    Stor kram och trevlig söndag

    SvaraRadera
  8. Barnbarnsbakis var ett nytt ord för mig men det passar ju bra i sammanhanget trots allt.
    Frugan har sju barnbarn sÄ lite erfarenhet har man ju av det ;)
    Prideparad?
    Trodde det var över för i Är men de sprider vÀl ut det kanske, antar jag.
    Hade nog prioriterat det tomma kylskÄpet jag med förstÄs, nog sÄ viktigt det dÀr.

    Lycka till med styrelsemötet.

    SvaraRadera
  9. Barnbarnsbakis ... vilket bra ord !HÀrligt att kunna trÀffa barnbarnen igen! Verkligen en söt brandman! Skönt nÀr livet börjar ÄtergÄ till det mer normala.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin skyltning av din minisemester i Karlskoga! MĂ„ste sĂ€ga att Sally verkligen Ă€r vĂ€rldens sötaste brandman (brand tjej). Å namnet Sally Ă€r ju klockrent för henne tycker jag. Det passar sĂ„ bra:-)
    Skrattade gott Ät sparkdrÀkten - hahaha! Det ska verkligen böjas i tid och Äterigen inget i (ljus-)blÄtt - bra dÀr:-)
    Ingen Prideparad för dig alltsÄ -sÀg inte att du var helt slut efter besöket i NÀrke - hahaha:-)
    Kul i alla fall att du orkade med en sÄ fin Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och lÀnkarna:-)

    SvaraRadera
  11. HÀsthuvudet var en vacker skulptur och spÀnnande form pÄ blomkrukan.
    Annorlunda skyltning med arbetsoverallen till bebisen och Sally i brandmanströja. :-)
    Barnbarnsbakis var ett bra ord. :-D

    SvaraRadera
  12. Hela inlÀgget andas stor glÀdje över besöket du gjorde hos barn och barnbarn. Det kan jag förstÄ. SparkdrÀkten vann överlÀgset priset för veckans bÀsta skylt, tÀtt följt av brand"tjejen"

    SvaraRadera
  13. Vad kul med allt pÄ pelare, och spelaren pÄ pelaren var mest kul!

    SvaraRadera
  14. Det var fina skyltar i din trÄd :)

    SvaraRadera
  15. Oj var Kronblom fotbollsspelare? Kul vinkel pÄ bilden. Söta portrÀtt

    SvaraRadera
  16. Nu blandade jag ihop inlÀggen, det var ju hÀr Kronblom var. Han mÄste blivit aktiv pÄ gamla dar, minns mest frÄn serien att han lÄg pÄ sofflocket.

    SvaraRadera