onsdag, oktober 20, 2021

Vägen till räkmackan

Äntligen! 
Ja, äntligen blev det ett tillfälle att träffa väninnan från Vara, min gamla skolkamrat Britt-Marie!

Vi som hade planerat att åka till Stockholm, efter det att vi hade tagit tåget till Mariestad för ett par år sen. Men upp i tankarna, så kom pandemin, ja det vet ni ju alla hur det gick på resefronten då, i alla fall för mig och henne.

Men nu tog jag apostlahästarna i smådugget fram till stan och genom kastanjeallén, för att möta upp för en räkmacka med tunt grovt rågbröd. Något sådant finns inte överallt, utan man kör mest med tekaka och den orkar jag ändå så inte äta upp.

Ganska så lagom sådär klockan 12 mitt på dagen! Café Bella Mi fick den äran att förse oss.


Idag skulle jag behövt vara ledig efter allt igår, men tvättmaskinerna får jobba åt mig och så får jag ta tag i några ärenden. För på torsdag är det full rulle igen hela dagen. Jag är ju inte van, jag har ju totalt kommit av mig!

Läste i tidningen att Mikael Persbrandts husbil finns till salu här i stan. Den går lös på minst fem miljoner och är tolv meter lång och fyra meter hög. Lyxutrustad med extra allt, även ett garage för lilla bilen.

Nä, tittar ut genom fönstret, det är grått, regnigt men faktiskt femton plus! Nu blir det frulle.
Ljus och Kärlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Vilken härlig träff som äntligen blev av! Räkmackan såg både god och lagom stor ut :-)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Så roligt att ni äntligen kunde träffas och en räkmacka är verkligen aldrig fel!

    Kram och god onsdag

    SvaraRadera
  3. Det har blivit mycket av hemmavarande den senaste tiden, inget att göra åt.
    Förstår att träffen med väninnan var efterlängtad och härligt att det blev så bra.
    Fint att du får, i alla fall en mellandag, nästan och kan vila upp dig på, kan behövas.
    Ha det fint och var rädd om dig.
    Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du kunnat träffa Britt-Marie. Känner väl igen henne. Hälsa henne när ni pratas vid igen.
    Gott med räkor!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Visst känns det lite ovant att det fylls på i kalendern igen efter så lång vila, men det känns också trögt på något sätt. Man är så ovan!
    Ha en trevlig onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Trevligt med er träff. Och en räksmörgås är alltid rätt om den serveras på tunt rågbröd och med handskalade räkor. (Annars beställer jag den inte.) Er såg riktigt god ut.
    Vad gäller husbil är det inget för oss, inte ens om jag kunde köpa Persbrandts bil. Camping har aldrig varit något jag gillat.Men däremot båtlivet och att segla.
    Ja, full fart är trevligt och inte minst att träffa vänner.
    Stor kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
  7. Så trevligt att ni äntligen kunde träffas! Jag vill också helst ha min räkmacka på rågbröd - gillar inte tekakor, som är för maffiga, för kladdiga och ibland även för söta för min smak.
    Jisses - vi hade ju husbil, men aldrig att jag skulle vilja ha en sån koloss!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så lika ni är varandra, trots att ni inte är släkt. Du är som Ditte, hon väljer också tunt rågbröd. Lättare att hitta i nollåttaland antar jag.
    Ja, du har verkligen upplevt en ketchupeffekt de senaste två veckorna. Bara att fortsätta, så att du blir van igen;-)

    SvaraRadera
  9. Gott med rågbröd. Tekaka är smaklöst!
    Vill inte ha husbil, även om jag fick en gratis. Vill bo på hotell och ha god frukost, om jag är ute och reser.
    Fjorton grader här. Och regn hela dan.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. En sådan vacker kastanjeallé!
    Och lagom liten räkmacka!

    SvaraRadera
  11. Underbar träff med din väninna!! Räkmacka är inte fel och jag föredrar även mörkt bröd. Ja då får du slå slag i saken och köpa Persbrandts husbil. Billigt bra=D
    Trevlig fredag!
    Kram♡

    SvaraRadera