tisdag, november 30, 2021

Trees on Tuesdays đŸŒČ

Sista november idag och Anders har namnsdag. Lite snö, sol och köldgrader. Vad gör Anders dÄ? Jo, han braskar vÀl? Inte bra, för dÄ slaskar julen.

Samma kyrka som jag visade tidigare dÄ det var helmörkt ute och trÀdet skuggade sÄ spöklikt. Liten skugga syns Àven hÀr, men Àn har det inte riktigt mörknat, klockan var bara fyra.

HÀr Àr altaret ocksÄ fint i ordning. Ja, det var Rackeby kyrka i söndags.
Allt gick bra och lagom med folk.

Solsken igÄr vid mina promenader via tvÀttstugan och annat.

Cyklade till Kyrkans gÄrd i 6 minus och hem blev det i 8 minus. Sved pÄ huvudet, fast jag hade tagit tjockare mössa. NÀstan Ängrade mig, men lite varm glögg tÀnde livsandarna nÀr jag kommit hem.

Idag ska jag ut med veteranklubben och Àta julbord pÄ Götala herrgÄrd i Skara. DÀr har jag aldrig varit sÄ det blir spÀnnande. Förra Äret blev allt instÀllt. Nu Àr det sista dagen innan nya restriktioner men alla deltagare Àr fullvaccinerade för att fÄ komma med. Vi Àr sÀkert runt hundra.

Ljus och KĂ€rlek 🙏

11 kommentarer:

  1. Jag kollade ordentligt pÄ Anders redan i morse och han varken braskade eller slaskade sÄvitt jag kunde se... ;-)

    HĂ€rliga bilder!

    Hoppas att julbordet kommer att utfalla till belÄtenhet :-)

    SvaraRadera
  2. Vi Àr inne pÄ samma tema i dag och Àven hÀr ser det ut att bli en slaskig jul.
    Hoppas att det blir en trevlig julfest!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. HÀr blaskar Anders sÄ vi fÄr vÀl se om det stÀmmer.
    SÄ trevligt med julbord och pÄ rÀtt sida om restriktionerna dessutom.

    Kram och ha en finfin tisdag!

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt att konserten blev lyckad.
    Ja, i morgon blir det vaccinpass och jag tycker det Àr jÀttebra. Borde
    varit pÄ plats för lÀnge sen.
    Vad trevligt att ses med veteranklubben och fint med en tur till Skara.Skönt att alla Àr vaccinerade. Nog sÄ viktigt.
    HÀr blir det tisdagstrevligheter. StrÄlande solsken och nu -4.
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att sÄ mÄnga Àr vaccinerade nu, sÄ man har en liten chans att göra sÄnt som förr var helt naturligt. Kram

    SvaraRadera
  6. Fin kyrka.
    VÀdret Àr som sagt kyligt.
    Du gjorde det bra om cyklade. Imponerad.
    HĂ€r har vi nog vanligtvis alltid en vit jul oavsett om Anders braskar eller slaskar.
    Trevligt och gott med julbord.
    Ha n riktigt fin tisdag.
    kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas du fÄtt en fin dag med gott julbord!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Antar att du Àr proppmÀtt nu..... det brukar man ju vara efter julbord=)
    Ha en skön kvÀll.

    SvaraRadera
  9. Svinkallt hÀr med, sju minus under dagen, nu 10 minus. Fortfarande ingen snö. Det Àr alldeles för kallt alldeles för tidigt för min smak.
    SÄ jag hoppas pÄ mycket blask till jul. Gissar att jag Àr tÀmligen ensam om det önskemÄlet;-)

    Bilden pÄ kyrkans exteriör Àr helt underbar. Kyrkan har ett nÀstan rosa skimmer. LÀckert!

    Hoppas du har haft en mycket trevlig trÀff med veteranklubben. Antar att du avrapporterar imorgon:-)

    SvaraRadera
  10. Oj, oj, glömde bort min sons namnsdag, hoppsan!
    Vacker bild av kyrkan i fantastiskt ljus.

    SvaraRadera
  11. Ja, trÀden Àr rÀtt kala nu :-D

    SvaraRadera