söndag, maj 22, 2022

Skyltsöndag 220522

God förmiddag till en ny skyltsöndag med BP!

Här kommer ännu en Sibyllaskylt. Från här i stan. Barnens favorit.  i form av Bamse. Tänk, den tidningen kom ut första gången i januari 1973. Då var mina äldsta barn fyra respekti7ve ett år.

Så här ser det ut på strandpromenaden bortåt småbåtshamnen till. Avstängt, igenkorkat, förbud. Men det lär bli fint sedan.

Man ska bygga ut stranden så högarna är äkta sand.

Här kunde jag tidigare köpa en grillad kycklingklubba för 14:90. Det är oklart om man efter prishöjningen får en eller två klubbor för 34:80.

Om videon verkar ryckig så är det för att jag promenerar samtidigt som jag filmar. Här har jag kommit till båtgården. Därefter ligger det ett hundbad. Längre bort finns Villabadet och sedan Skogshyddebadet (finns ytterligare badplatser längs vänerstranden). Ja, jag var på väg till räkmackan.

Idag ser det ut att bli fint väder, dock bara 15 grader, men det tackar jag för.
Ljus och Kärlek🙏

11 kommentarer:

  1. Det verkade ju lite dyrt för en kycklingklubba kan jag känna men det har ju blivit dyrare med precis allt så kanske.
    Just grillad mat är ju lite av en favorit hos mig men det blir nog billigare att grilla själv i dessa tider.
    Utbyggnad av stranden låter ju som en fin tanke, hoppas de blir klara snart då.

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  2. Go morgon
    Nyss vaknat, lämnat sängen, släppt ut hundar och satt mig framför Nyhetsmorgon TV4 play. Vi har 7 grader varmt just nu, kl är 11.45
    Bra skyltat och Bamse är en favorit 🤩
    Min 08a syster prenumererade på Kalle Anka när jag var liten.
    Kram
    /åsa

    SvaraRadera
  3. Allting har förvisso blivit dyrare men det låter mycket för en kycklingklubba. Tur att jag inte tycker om det så ett bekymmer mindre ;-)

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  4. LillaSyster2022-05-22 15:45

    Hoppas att badplatsen hinner bli klar till sommarlovet börjar. Sibylla det var hundra årsedan man stannade till där för att äta. Ha en fortsatt bra eftermiddag, jag har haft riktigt bra väder idag =) ♡

    SvaraRadera
  5. Nog måste du får två klubbor till det priset! En hel grillad kyckling ligger på runt 70:- nu tycker jag, så 24.80 för en kycklingklubba låter väldigt mycket.
    Trevlig söndagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  6. Fin skylt med Bamse. Tänker direkt på Olof Thunberg som ju gjorde rösten på Bamsefilmerna.
    Spännande med en ny större badplats, hoppas vi får fint badväder i år!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att Sibylla lever kvar. Här har jag inte sett några Bamseskyltar men jag tror Mc Donald´s lockar barnfamiljerna mer.
    Minns också Bamsetidningen och döttrarna gillade den.
    Säkert blir det jättefint här längs Vänerns strand och roligt att man satsar. Har man nu en strandlinje så klart man ska satsa.
    Kul med flmsnutten-
    Strålande väder här idag så det blev en skön utedag med vänner.
    Önskar dig en fin kväll.
    Stor kram

    SvaraRadera
  8. Toppen skyltning:-)
    Du verkar ha samma "problem" med din strandpromenad som vi har med innergården. Det är verkligen spännande att se om projekten blir klara till sommarlovet börjar. Kul med "riktig" sand på stranden - om man gillar sand alltså;-)
    Alltså det står ju 34:80/st. Så priset är för en kycklingklubba. Svindyrt. Det fick man ju nästan en hel kyckling för för inte så länge sedan. Men poppis verkar klubborna vara, då hyllan är tom. Här kan man ju knappast skylla på kriget i Ukraina, om inte landet levererar foder till de svenska kycklingarna såklart, men det verkar långsökt.
    Än en gång - tusen tack för skyltningen och länken:-)

    PS. Stålande sol här och cirka 15 grader. Helt okej! Det ska bli tre grader varmare imorgon:-) DS.

    SvaraRadera
  9. Men ojoj, det står 34.90 styck, det var en rejäl höjning. Jag köper en hel grillad kyckling för ca 55,- på Coop, det blir rätt ofta, för både jag o jycken älskar grillad kyckling. Tre måltider blir det för oss två, en liten o en större...
    Sibylla är en nygammal bekant till mig. Har inte trakterat stället på senare år, men nu händer det titt som tätt. jag och tjejerna träffas i stan, och när vi är klara med shopping o väntar på bussen blir vi småsugna. Gissa vad som händer, jo både dottern och barnbarnet beställer var sin fun box! Av dessa delar de sedan med sig även till minstingen...Själv brukar jag välja chicken nuggets.
    Så fint och soligt du har det! Vi hade faktiskt 21 grader här i Falun idag, alldeles lagom paula-temperatur

    SvaraRadera
  10. Tänk jag tycker inte om Sibylla längre.. det är så toppstyrt så det har blivit av smakligt. Inte har dom Coca Cola längre heller... Jag är väl kanske påverkad hur min tremänning fick lägga ned sin Sibylla som hans far startade för säkert 50 år sedan... Fina skyltar du bjöd på denna vackra söndag.

    SvaraRadera
  11. Det var dyra kycklingklubbor!
    Snyggt skyltat!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram

    SvaraRadera