tisdag, juni 28, 2022

Gösjön - en underbar kväll

Vi gick och fiskade... det var den varma söndagskvällen. Åskan mullrade lite försiktigt efter en stund och när vi var på väg hem så kom regnet. Perfekt.

Diego var såklart med men jag tog ingen bild på honom.

Gångväg till sjön, hur fint kan man bo?

Jag kunde nästan inte se mig mätt på naturen och stillheten.

Något napp? Nja, en liten firre.


 

Jag har haft en toppensemester och den varmaste och roligaste midsommar man kan tänka sig. Så kul, för det har varit gott väder i hela Sverige. 

Jag kom hem igår. Bil till Kil, överfullt på göteborgståget via Trollhättan, bussen till Lidköping var något varm, så nästa buss, så var jag hemma och in i duschen. Gick och handlade och kånkade, 33 grader, lagade mat, packade upp, sedan var jag svettig igen. 

Så kom regnskurar i flera omgångar och jag funderade. Cykla till sångövningen? Tackade stort för sms:et som kom att övningen var inställd i den tropiska värmen. Sedan blev jag schack matt.

Obs! Jag har inte klagat över värmen! Idag spöregnar det och friskar upp luften, ska så göra hela förmiddagen. Blott 16 grader, det skiftar! 

Jag har inte fått några myggbett men ett bromsbett fick jag med mig hem, som jag smörjer och bedövar.

Ljus och Kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Jag är onekligen lite avundsjuk på ditt regn. Här är det nästan 30º och ett ordentligt regnmoln just nu skulle verkligen vara välsignat.
    Hoppas att det där bromsbettet inte är alltför besvärligt.
    Kram, INgrid

    SvaraRadera
  2. Så härligt den lilla familjen bor och visst är det en förmån att ha naturen in på knutarna.
    När det gäller bromsbett så säger jag nej tack för de är inte roliga.
    Här verkar det bli ännu en varm dag men prognosen svajar lite så vi får väl se...

    Kram och god tisdag!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder .
    Man får klaga på värmen!
    33 grader är vi inte gjorda för, vi nordbor.
    Bromsar gör ont! Kommer inte ihåg hur länge det onda sitter i. Hoppas att det dnart går över! Kram

    SvaraRadera

  4. 33 grader varmt! Puh, mera än vad vi har här på Madeira men vi lär få det hett om öronen när augusti är på gång.
    Så ljuvliga bilder av midsommaren!
    Jag suger i mig av allt det sköna.

    Ljus och kärlek till dig med Gerd!

    SvaraRadera
  5. Härligt och en innehållsrik midsommar, tänk att det gått ett år sedan Lilla Ny klev in i värmen 💖
    Regn sägs behövas…
    Ha en fin fortsättning på denna dag
    Kram /åsa

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med den lyckade semestern . Och lyckad på alla sätt. Utom bromsbettet då kanske.
    Fina sommarbilder.
    I denna värme kan jag tänka mig det vari behagligt med en bilresa och där ac:n gick för fullt. Men hem kom du ju till slut-
    Varmt i huvudstaden också men inget regn alls i sikte. Antar att det kommer så småningom.
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Värmland levererar, helt klart! Å vilka stora fiskespön Lilla My:s föräldrar har. Eller så är jag bara van vid att se dom i näverna på killar;-)

    Härligt att du njöt av din midsommar hos Sara:-)

    Visst är det varmt. Även idag faktiskt, men imorgon spås det regn och "bara" 23 grader. Bloggade också om värmen idag. Men jag var inte ens hälften så aktiv. Mitt motto är att inte röra en fena om jag kan undvika det... om temperaturen ligger över 28 grader alltså.

    Inga myggbett, inga bromsbett heller. Men jag bor ju inte på landet nära en sjö...

    SvaraRadera
  8. Så vackra bilder! Ser helt magiskt ut!!!

    SvaraRadera
  9. Oh, vad härligt att ni haft det så bra, det är ni värda!

    SvaraRadera