mÄndag, juli 04, 2022

Glad mĂ„ndag đŸ„° Fourth of July

Gomorron med nÄgra minnen frÄn senaste resan.

NĂ€r jag Ă„kte ivĂ€g hade jag med mig tio Kokeshi dockor som jag tĂ€nkte att lilla My kunde fĂ„. De har bara stĂ„tt dĂ€r pĂ„ mitt badrumsskĂ„p som en "tacksamhet" och kĂ€nde att de behövde komma ut pĂ„ vift. 

Jag hade lagt dem i ett Àggfack bruna Àgg, som bo.

Söt klÀdsel pÄ sött flickebarn!

Idag Àr det min Àlskade salig make Sigges födelsedag uppe i himlen. Du var sÄ stolt över att ha Fourth of July som födelsedag.
NÀsta mÄndag fyller min förste make och barnens pappa 80 Är. Vad tiden gÄr.

Glad mĂ„ndag😀 Ett tema, uppfunnet av BloggvĂ€nnen Carita đŸŒ»
Ljus och KĂ€rlek🙏

16 kommentarer:

  1. En lite speciell dag att fylla Är pÄ ja. Min mamma fyllde Är pÄ nyÄrsafton och lilla I fyller den 1:e januari. Ja, tiden gÄr sÄ fort. Mina bilder pÄ en söt tjej. SÄ omtÀnksamt med en liten present till henne.

    Önskar dig en glad mĂ„ndag med!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min mamma skulle ha fyllt 114 Ă„r och pappa 123 Ă„r.
      Kram

      Radera
  2. FjÀrde juli, ja, en bra dag att fylla Är pÄ nÀr det Àr en sÄ stor dag i USA som klingar ut över hela vÀrlden. Jag har ocksÄ en liten, yngre vÀn som fyller Är idag. Golnar heter hon, vilket betyder Eldblomma.
    IgÄr hade min mamma blivit 102 Är om hon hade levt. Tiden rullar ivÀg och precis som du skriver sÄ ska man leva livet medan man har det. Ha en fin dag Gerd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vackert namn, Golnar. Min mamma hade blivit 114 Ă„r och pappa 123.

      Radera
  3. Just det ja. 4 juli
    Fin present till fin tjej
    Glad mÄndag till dej, gladfina tjej! //Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. Kokeshi hade jag ingen aning om vad det var, bra Du lĂ€nkade sĂ„ jag blev lite klokare đŸ˜”‍đŸ’«
    Idag fyller en av mina fastrar 92 Är, min farmor lyckades pricka in bÄde USAs och Norges nationaldag.
    Ha en Glad MĂ„ndag ❤️
    Kram
    /Ă„sa

    SvaraRadera
  5. Oj sÄ bökigt det var att kunna skriva en kommentar, men jag hittade det (tror jag)
    Tack för att du lÀnkade till de japanska dockorna. Nu vet jag!
    SĂ„ fint med en dockpresent!
    Ha det fint.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till sigge dÀr uppe, han Àr sÀkert hÀr nere ocksÄ ibland.
    Fick kolla vad det var för nÄgot presenten dÀr, riktigt fint ju.

    4 juli ja, nu firar de vÀl dÀr borta pÄ andra sidan vattnet, intressant att se och fint.

    Ha nu en fin dag.

    SvaraRadera
  7. Fint att ge bort dockorna till My som sÀkert uppskattar dem.
    Vilken go lite tjej!
    FörstÄr att du sÀnder extra tankar till Sigge denna dag. För egen del har jag haft en hÀrligt dag i Uppsala pÄ en fantastisk van Gogh utstÀllning med de mina.
    Önskar dig en fin kvĂ€ll.
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid roligt att vara med de sina.
      Stor kram!

      Radera
  8. Vilka söta smÄ dockor, nu kommer de sÀkert att fÄ uppleva mycket =)

    SvaraRadera
  9. Se dÀr! Nu har jag lÀrt mig nÄt nytt igen. Trots att jag Àr svag för Japan och har en japansk kompis sÄ hade jag aldrig hört talas om Kokeshi dockor. Kul att Lilla My fick dom. Gissar att hon uppskattade presenten.
    Inte bara den klÀnningen Lilla My har pÄ sig pÄ bilderna idag Àr fin. Den gula klÀnningen var ocksÄ himla snygg:-)

    SvaraRadera
  10. Vad fint att ge bort dockorna. Grattis till Sigge i himlen.

    SvaraRadera
  11. SÄ kul att de annorlunda dockorna fick komma till Lilla My, hoppas hon blev glad! Och en speciell dag för dej, grattis till din make i himlen!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Och den anonyma Àr jag, Susjos!

    SvaraRadera
  13. Kokeshi-dockor - det var nytt för mig - tack för lÀnken!
    Och tack för att du Àr med i Glad mÄndag!

    SvaraRadera