fredag, augusti 19, 2022

Terassen

God morgon till en ny dag, en fredag! 

Fredagen har bestämt sig för att berika oss med en massa regnskurar och åska, men vad gör väl det? Så länge som jag inte har något ärende ut - och det har jag ju förstås, så jag får parera. Jag får se till att jag har lite gott att äta och dricka. Mat och sömn är viktigt för välmåendet.

Igår kväll blev jag klar med städningen. Det tog mig tre dagar att gå över 64 kvadrat med skaftdammsugare och våttorkning av alla golv. Sådant som Hemstäd gör på två timmar. Så tacksam att ha hjälp när ryggen krånglar. Men nu njuter jag av renheten!

En dag tog jag en cykeltur förbi restaurangen Terassen, som ligger så fint vid Lidans älvkant. Terassen har stått tom ett tag nu under pandemin men nu är det ny ägare, så hoppas den får fart.
Nu ska jag gå och sätta på kaffehurran och vispa ihop ett ägg med lite banan, blev så himla sugen på det.

Önskar alla mina vänner en bra dag med ljus och kärlek🙏

9 kommentarer:

  1. Gott att du har hjälp med städningen när ryggen krånglar. Ibland är det helt enkelt nödvändigt att göra det lättare för sig.
    Hoppas det blir fart på restaurangen som verkar ha ett tilltalande läge.

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har nog varit efterlängtat att få igång den restaurangen. Så ledsamt med tomma byggnader.
      Kram

      Radera
  2. Man får inte ha bråttom i värmen! Har 30 grader här inne nu, å måste städa inför middagen ikväll, puh! Ha det gott! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, både rygg och värme kräver snigelfart. Vad kul med din kväll!
      Kram

      Radera
  3. Länge sen jag kommenterade från datorn, men jag tror jag icke blir anonym... men vet inte.
    Det är bra att Du unnar Dig hjälp så Du slipper ha ont i onödan, men ibland måste man göra det bästa av situationen.
    Sommaren är kort, jag har sett ovanligt mycket gula björkar denna vecka.
    Ha en fortsatt fin fredagskväll, kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, du blev inte anonym. Tack, jag är nöjd med min dag, än en stund innan läggedax.
      Kram

      Radera
  4. Mmmmm bananpannkaka ... alltid lika gott! Duktigt städat, du är värd flera pannkakor!

    SvaraRadera
  5. Återigen har vi klarat oss från både regn och åska. Å då Har ändå SMHI hotat med oväder i tre dagar nu. Men kanske det drar ihop sig imorgon. Inte att jag hoppas på det, men lite vatten behövs det onekligen... säger alla.
    Det där med städning, ja. Är just nu i min längsta "icke-städ-period" någonsin. Och det ser ut därefter, såklart. Men inte städar jag när termometern visar 28 grader i skuggan. Bara blunda alltså.
    Till hösten hoppas jag att jag får häcken ur vagnen och välja ett städbolag som gör skitgörat åt mig/oss;-) Tur att vi inte är så finkänsliga;-)

    SvaraRadera
  6. Vad roligt med terrassen och hoppas att den får många besökare. Och vad gäller städningen så är det ju fint att ta lite i taget.
    Hoppas du haft en bra dag.
    Stor kram

    SvaraRadera