torsdag, september 29, 2022

Full rulle...

God förmiddag! 
I natt har jag både sovit länge och som en stock, full av sånger i huvudet och snurriga drömmar. Jag var ju iväg igår kväll och fick se att tandläkaren hade ringt klockan 19. Då var mobilen på ljudlös.

Nu har jag två dagar på mig att träna till lördagens fullspäckade gospeldag med avslutande konsert i Slöta kyrka utanför Falköping. Så kul!

Jag ringde tandläkaren nyss här på morgonen och svaret är att min tandhistoria inte går att förändra. Men nu har jag frågat och med tiden har jag säkert vant mig.

Här är det fototorka, inget nytt. Men så kom det upp ett 11 år gammalt minne på Facebook. I alla fall jag ler med hela ansiktet åt katten 😂

Soliga elvagradiga hälsningar med ljus och kärlek🙏

22 kommentarer:

  1. Tandhistorien är inte rolig, men jag hoppas att det blir som du säger - att du vänjer dig.
    Det var en söt kisse!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag biter ihop och gör mitt bästa, det ser bra ut iaf.
      Kram, för katten!

      Radera
  2. Du har tydligen inte något annat val än att vänja dig. Ibland smakar sådana besked inte särskilt gott. God är katten på bilden i alla fall, den piggar upp. Tack för den!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, nu vet jag. Ler åt katten. Kram.

      Radera
  3. Tråkigt besked från tandläkaren 😥 men det är väl bara att bita ihop och se glad ut 🤪
    Men det är ju inte direkt roligt när det blir fel 😑
    Idag är det torsdag så om Du inte har kör får Du sätta Dig framför Go kväll och Gör om mig 👍
    Kissemissen var en rolig en 😃
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har redan satt alarmet för ikväll 🥰 kram

      Radera
  4. Trevligt med kören och roligt med konserten på lördag.
    Vad gäller tandis är det svårt att påverka något och viktigt är ju att du fått ett besked så att du kan ta till dig det.
    Önskar dig en fin kväll.
    Varm kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är många olika körövningar nu.
      Detta med tandläkaren är bara en känsla. Det ser bra ut, helt OK.
      Kram🥰

      Radera
  5. Njut av att ha en fin sångröst! Något som jag avundas er storsångare. Men sjunga i kör skulle jag nog kunna ändå... solist vore däremot omöjligt. Ha det gott! //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin och fin, jag är tonrätt och har lätt för melodierna. I kör gör jag mig bäst. Kram!

      Radera
  6. Ibland får man bara ogilla läget även om det inte är så roligt och anpassa sig därefter.
    Även jag sov som bedövad i natt men det berodde inte på att jag sjungit för min röst är inget att hänga i julgranen ;-)

    Kram och god kväll nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får säga att jag vänjer mig. Snart har denna dagen gått, i solsken smått. Kram!

      Radera
  7. Konsert på gång, va kul, du gillar ju verkligen sådant.
    Likt znogge är min sångröst inte heller något att hänga i granen, av humanitära själ besparar jag min omgivning från sådant. ;)

    Ha en jättefin kväll.

    SvaraRadera
  8. En rolig katt! Du har så mycket på gång och det låter så skoj med sångövningarna. Själv har jag ingen sångröst att tala om men jag älskar att lyssna på körsång. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har andra saker som du är jätteduktig på! Kram

      Radera
  9. Underbar bild, den sparade jag ner bums. Trist att det inte går att förändra det med tänderna.

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig tandläkare som ringer sina patienter efter arbetstid. Honom/henne ska du vara rädd om! Å som sagt, du lär nog vänja dig. Det gör ju alla med piercingar också, fast då är det ju ett frivilligt val, vilket man inte kan säga i ditt fall.
    Kul med dina engagemang i olika körer. Du älskar ju sånt! Det går nog riktigt bra som alltid innan pandemin:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min tandläkare är toppen, ja det har de alla varit på detta ställe. Dyrast i stan ingår 😁

      Radera
  11. Ja, ibland har man foto-torka, ibland skrivtorka, idétorka på bloggen.
    Just nu har jag plötsligt också fler ämnen att skriva om än vad jag hinner med.
    För en tid sedan kändes det tvärtom :-)

    SvaraRadera