fredag, oktober 07, 2022

Fem en fredag - Gång

God förmiddag och så var det fredag igen!

Den här fina bilden fångade jag för knappt en vecka sedan, då jag var färdigsoven klockan 07 och möttes av den här himlen sedd ifrån balkongen.
Flyttfåglar, ungefär som jag kunde tänka mig nu i höstrusket...

Den här tvättstugedagen igår bjöd på allsköns väderlek. Från regn och rusk till blå himmel. Jag var tvungen att föreviga ett par träd på vägen till tvättstugan i nästa hus. Färgerna börjar att spraka nu.

Japp, nu är klockan slagen för den roliga Elisamatildas fem frågor, som idag handlar om gång.
  1. Var gick du senast en promenad? Runt kvarteret
  2. Vad har du för vardagsskor? Jag har flera par, både rejäla och i lite olika färger
  3. Hur många steg ungefär går du en vanlig dag? Det vet jag inte eftersom jag inte har någon aktivitetsklocka och cyklar dessutom mestadels
  4. Är du den långsamma eller snabba i gångtrafiken? Det varierar efter vädret men min snabbhet har jag nog tappat
  5. När är du som mest aktiv? Tror att det är på eftermiddagen
Trevlig fredag med ljus och kärlek🙏

15 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder du bjuder på i dag och nog är det något extra med soluppgångar.
    Själv går jag ganska så fort men när man går med hundar blir det per automatik några smygpauser då och då ;-)

    Önskar dig en härlig fredag nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. fin bild på höstens flyttfåglar, runt kvarteret går jag före frukost, morgontrötta jag, fint att du cyklar.

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig rosafärgad himmel med FÄGLAR !!!
    Och träden visar sina bästa sidor, innan dom gå i ide för att samla styrka till våren. Tack för en vacker fredagsmorgon. Kram!
    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
  4. flyttfågelbilden är ju jättefin. tyvärr tycker jag att det är så tråkigt att promenera. vill gärna vara ute men att promenera utan mål är så trist. inte går det fort heller

    SvaraRadera
  5. Så fina foton! Just ja, fredag idag. Är nyvaken efter nattjobbet och lite dagvill, få se om jag hinner med fem en fredag idag innan vi ska på fest igen! Ha en fin kväll! Kram Susjos

    SvaraRadera
  6. Naturen är vacker nu så det gäller att ta vara på den. Cykla är en aktivitet som jag gillar, men utövar allt för sällan. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  7. Vilka jättefina höstbilder och himlen förstås. Den är magiskt vacker!
    Jag är ledsen att jag inte kan cykla, men min dåliga balans gör att jag ställt undan cykeln.
    Ha en fin fredag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  8. Träden är vackra. Har cyklat lite för "dåligt" i sommar. Tråkigt att cykla landsväg... kan bero på det det. För det måste jag göra om jag ska komma till en "rolig" grusvägsrunda... Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är samma för mig om jag ska komma till en grusväg. Men jag cyklar mest för att jag måste komma fram. Kram

      Radera
  9. Så länge du cyklar behöver du nog inte tänka på antal steg eller övrig motion. Jag kan tyvärr inte längre cykla, vristerna är för stela och balansen för dålig. Visst är höstfägringen vacker, här tappar träden löven nu i blåsten. Önskar dig en skön oktoberhelg

    SvaraRadera
  10. Fina bilder 🤩
    När det gäller steg då är väl Dina cykelturer bra nog 👍
    Kram åsa

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder! Hösten är underbart vacker! Cykla är också härligt, så länge det inte är för kallt förstås.

    SvaraRadera
  12. Så fint där med fåglarna och höstfärgerna! Och en promenad runt kvarteret är ju helt rätt och lagom. Har du mobiltelefon i fickan brukar den ha stegräknarfunktion, men sådan är ju inte viktig för alla - just nu är den det för att motivera mig att promenera mera :-)

    SvaraRadera
  13. Alltså den första bilden är ju såååå läcker. Den påminner om ett konstfoto i öken någonstans. Ser sanddynor i olika färger. Otroligt bra fotat!
    Har heller ingen aktivitetsklocka/stegmätare. Ser inte poängen. Hade det varit en stegtävling och hade jag haft min rygg "i behäll" så hade det varit en helt annan sak;-)
    Trodde du var en morgonmänniska, men nu ser jag att du också "funkar" bäst på eftermiddagar:-)

    SvaraRadera
  14. Så fina foton du bjuder på idag!
    Jag saknar också en stegräknare, klarar inte av att tänka på en sådan. Blir bara stressad. Jag går det jag går och så är det med det.
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera