måndag, maj 29, 2023

Glad måndag 🌞 Sagt upp mig

Nu här på morgonen ringde jag och sa upp Hemvården. Så här har det sett ut hos mig i sex månader och nu har jag fått nog 😂 eller, jag tycker att nu klarar jag mig själv, Gud vare tack och lov!

Det har varit fantastiskt att ha fått denna hjälpen, som jag betalat för så klart, för jag hade inte fixat vardagen hemma annars. Jag kunde ju inte ens sköta hygienen eller klä på och av mig själv till en början.

Visst ser det mycket trevligare ut nu? Rent och prydligt i stället för handskar, tossor och duschförkläden och en soppåse hängandes för plastavfall.

"Glad måndag" - Ett tema, uppfunnet av Bloggvännen Carita 🌻
Ljus och Kärlek🙏

14 kommentarer:

  1. Så bra gjort, kram

    SvaraRadera
  2. Härligt! Kämpaanda lönar sig! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
  3. Gott att kunna rå sig själv <3

    SvaraRadera
  4. Så härligt att du känner dig så återställ nu att du klarar dig utan hemvården. Jag hoppas att du får en riktigt skön sommar.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  5. Härligt Du går mot tillfriskning ❤️ att klara sig själv är en mänsklig värdighet 👍
    Glad Måndag ❤️
    Kram åsa

    SvaraRadera
  6. Va härligt! Snyggt jobbat!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Härligt att kunna rå om sig själv, bara att gratulera, du har jobbat hårt för detta.

    SV: Konst är konst, ibland förstår jag ingenting. ;)

    Ha det bäst.

    SvaraRadera
  8. Väldigt roligt att du nu är så mycket bättre och klarar dig utan hemhjälpen. Gläds verkligen med dig.
    Varm kram

    SvaraRadera
  9. Ett stort steg i rätt riktning skulle jag säga. I och med att du nu klarar dig själv är mycket vunnet. Då alla "hjälpmedel" också försvunnit från hallen så är det ytterligare ett steg i rätt riktning. Stort GRATTIS! Å pengarna du betalat för hemvården kan du nu satsa på städning. Det skulle jag göra i alla fall;-)

    SvaraRadera
  10. Stor grattiskram! Frihet och att vara självständig igen måste kännas jättebra!

    SvaraRadera
  11. Så roligt att du känner dig så pass bra att du kan klara dig själv.
    Hemvården är bra att kunna anlita vid behov, men att slippa det är ju guld värt.
    Ser skillnaden, fint.
    Sköt om dig Gerd.
    Varm kram från Wiolettan

    SvaraRadera
  12. Vad skönt att du känner att du klarar dig själv. Det är ju inte så dumt att kunna säga upp hemsjukvården!

    SvaraRadera
  13. Härligt! Efter en lång tid av sån smärta och att behöva hjälp med allt, värdefull hjälp som du skriver, guld värd! Men förstår ju känslan att nu klarar jag mig själv ,-))
    Sommarmånad om en dag, ,-) njut på nu! Varm Kram Primrose ,-)

    SvaraRadera