torsdag, juli 31, 2025

Hej hopp, semester är topp🎀

 

Men innan jag far, några bilder jag tar. Denna kryddväxt finns på min balkong, tjing tjong. Den heter svartvinbärsmynta, och är så grann att pynta. Sen smakar och doftar bladen på topp, hej hopp.

Denna morsdagsrosen har fått nytt liv, blommar om igen utan kiv.

Kan detta kallas maskrosbarn? De växte i rännstenen utan syndens garn.

Detta var gott förra söndan kan veta. Sushi hör inte till vanligheta.

Nu drar jag på min färd, för det är jag värd, så sant jag heter Gerd
Ljus och Kärlek 🙏🏻

12 kommentarer:

  1. Låter fint, du på riktigt diktarhumör, sushi är gott.

    SvaraRadera
  2. Då önskar jag dig en trevlig färd var det nu än bär av Gerd.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha en skön semester tripp❣️kram åsa

    SvaraRadera
  4. Vilken poet du är. Du i lyrik bloggen klär. Kul att läsa. Ha det fint på din resa. Stor kram från en tant som inte är dam.😃🤔

    SvaraRadera
  5. LillaSyster2025-07-31 19:23

    Rimstuga idag så här i JULi =) Ha det bäst på din färd!

    SvaraRadera
  6. Så snyggt du rimmat. Önskar dig nu en riktigt skön semester.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ha det så underbart Gerd och ta hand om dig. :)

    SvaraRadera
  8. Du är en riktig poet! Ha det så skönt. P.S. jag har gjort en inställning på min blogg som jag skrivit om i mitt inlägg idag. Hoppas det inte kommer att ställa till problem. Kram

    SvaraRadera
  9. Inga problem tydligen, kram på dig.

    SvaraRadera
  10. Härligt poetiskt inlägg. Vad du kan!
    Skön söndag!

    SvaraRadera
  11. Jag har läst allas era kommentar, ni äro så rar. Tack och godnatt, nu sömnen jag tar fatt.

    SvaraRadera