tisdag, januari 15, 2013

Next To Me

Jag hörde denna videon hos en bloggvän och fastnade för den.
Jag vill inte vara någon härmelisa, men den sitter i huvudet.

Annars var jag på helt annan musik igår.
Jag var äntligen på Gospel träningen.
Vilka härliga underbara vibrerande sånger, dessa negro spirituals!
Vi övade på sånger som Bless the Lord, You brought joy, God is worthy.
Underbart att sjunga i stämmor. Och sammanhållningen...

Jag nästan bävade lite för detta, för det har ju gått ett tag sen julkonserten och då tänkte jag, att jag tagit mig vatten över huvudet, jag kan nog inte sjunga så bra.
Det där med Jantelagen, du ska inte tro att du är nåt, va?

Sen upplevde jag något mycket märkligt igår eftermiddag. En yngre manlig hade ringt Systembolaget och beställt vin i mitt namn och med mitt mobilnummer. De kollade upp detta med mig, och jag, nej inte den blekaste aning.
Otäckt.

Finns ingen anonymitet idag, du finns på Google i hela världen, man är publik så fort man satt sitt namn på Internet.
Kanske borde polisanmäla detta, se bara här vad som florerar.

Eller skicka katten på karlsloken, hihi......

Idag läser jag om vitaminbrist på apoteken, tillverkarna hinner inte med, hyllorna gapar tomma.
Folk har rusat för att köpa på sig D-vitaminer, för att kompensera ljuset i vintermörkret. Folk gillar att hamstra.

Men jag äter mycket ägg, fisk och mejeriprodukter. Just nu är två ägg snart i min mage plus ett glas mjölk, två sillbitar och ett par koppar kaffe.

Och så Kärlek till mina medmänniskor, men först Jag älskar dig, till mig själv!

21 kommentarer:

  1. Det där med beställningen var verkligen inget kul, obehagligt och vem gjorde detta, kan det vara en främmande eller är det någon som känner dig?

    Övergrepp är just vad det är...

    Har snöar det så mycket att man inte ser handen framför sig (lite lätt överdrivet) :)

    KrameLuttarMedKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har grunnat så, på beställningen. Ska forska lite mera. Stulen id, känns det som.
      Snöar här med.
      KrameLuttarMedKärlekDuKanMerÄnDuTror♥

      Radera
  2. Så obehagligt men folk är fräckare än fräcka. Bra att de kontrollringde men skandal att det ska behöva vara så.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var fräckt, fräckast, men hur kunde personen veta vad jag beställt en vecka innan? Idel frågetecken... Kram

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Inte trevligt att någon beställer varor i andras namn. Tyvärr en vanlig förekommande grej idag

    Så något spökar, eller? Min första kommentar publicerades aldrig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert något som spökar, det började nog igår, med beställningen. Nej, jag har inte tagit bort någon kommentar, det står att du gjort det själv.

      Radera
    2. Å andra sidan försvann ju tydligen en av dina kommentarer hos mig i helgen

      Ha det gott i skitvädret.
      Vi vill inte läsa om några fallolyckor

      Radera
    3. Mmmm, så det kan bli. Och skitväder, here I come!

      Radera
  5. Gospel musik, den är härlig och medryckande, rolig att sjunga.
    Men så konstigt detta med ditt mobilnr och namn, jag förstår inte hur det har gått till. Hur har den personen klarat detta? Var det ett systembolag i din stad? Måste nästan vara någon som kan ditt mobilnr.
    Nu vet jag inte så mycket om Facebook och Google förstås. Men, det är klart att den vägen går det säkert att hitta, men man måste ju veta vad man söker förstås. Idel frågetecken blev det i mitt huvud. Måste nästan vara någon som antingen vet ditt namn, eller, ditt tel.nr.
    Vitaminer bristvara? Jag äter mycket grönt och frukt så jag hoppas att det räcker.
    Hoppas att du får en bra dag. Vi har ett ymnigt snöväder här. Det sas att det skulle kunna komma 5-10 cm nysnö.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gospel, ja, görhärligt!
      Iofs kan man få tag på namn och telefonnummer, mitt mobilnr står ju i katalogerna. Men att just beställa precis den varan som jag själv beställt en vecka innan? Fattar INGENTING, men det är väl inte meningen heller.... spökar det, så spökar det.
      Nu ska jag ut och titta Systembolaget i ögonen. Hör lite mer.
      Kram♥

      Radera
  6. Du MÅSTE verkligen följa med till Gambia! När man passera ett fält med kvinnor hör man hur de sjunger för att underlätta arbetet och självklart är det sånger med takt och gung i. Så härligt!

    Äter man bara en blandad kost och tar en promenix ibland så tror jag inte man behöver så mycket tillskott faktiskt. Men var och en blir salig på sin tro...

    Ha en fin dag, trots snön...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ville gärna till Gambia! När åker du? Hihi...

      Så sant det där med varierad kost och motion. Har varit ute i snön...

      Radera
    2. Javisst, åker du redan då? Jag hänger på!

      Radera
  7. Men fy vad läskigt att bli utnyttjad som "kurir" på det där viset...

    Fin sång :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, naf naf kurir. Sången är fin, oh ja.

      Radera
  8. Det var kanske någon som ville överraska dig med lite vin ;) Skojar!
    Allt hittar dom på också. Går det inte att spåra vem det är som gör sånt?
    Gospel är fint och svängigt!
    Att äta varierande och att gå en promenad tror jag räcker för att få det man behöver.


    Önskar dig en fin och skön dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Häpp, du! Skojar jag också, hade det varit så hade han sagt sitt namn och leveransadress mig!
      Usch. Jag har börjat spåra. Kram♥

      Radera
  9. Fy sjutton vad folk kan vara bra fräcka av sig... Det blir väl allt vanligare oxå att folk blir avstulen sin identitet på ett elle annat sätt... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, visst, det är så fräckt, så det är inte klokt! Vardagsmat. Kram

      Radera