onsdag, april 06, 2016

Nagelfaren med knorr

God morgon, onsdag!

 Och regnet, det bara fullkomligt öser ner!
Nu är ju jag ingen bonde som bekymrar mig över vårbruket, men har varit med om ytterst småskaligt, en gång i tiden.

Så här fina bidde mina tassar igår hos Annettes Nagelmakeri!

Glittrigt vinröda och ringfingrarna har en liten extra tomatröd touche, som ska passa min röda vårfestklänning 16 april.
Precis som jag hade tänkt mig.

Vilken bild skulle jag ta? Typ.

Liv och rörelse på båda.

Här finns också en rörelse i den grå bilden, faktiskt.

 Stekt laxfilé, spenat i smördeg, karamelliserad gul lök från Öland, zuccini, gröna ärter och stekt banan.
Njutmiddag. En tisdag. Jojomen.

I eftermiddag ska jag till optikern och kolla min syn efter gråstarrsoperationen 27 januari. Spännande. Och mer spännande än så, blir det inte idag, inte när det regnar.

37/100 # Blogg100

♥ Ljus och Kärlek ♥

42 kommentarer:

  1. Regnar även på sydkusten! Väntar på uppehåll så att två små hundar kan få en promenad utan att
    se ut som dränkta katter när de kommer in. Och så fina naglar du alltid har! Helt klart avis där för
    mina har kommit in i en period där de bryts hela tiden. Spenat i smördeg? Låter ju helt ljuvligt gott!
    Ja, hela din måltid ser ljuvligt god ut! Själv lyckades jag lura i barnbarnen lasagne med röda linser i köttfärsen och det gjorde mig nöjd! Ingen märkte de små linserna, utan åt glatt och sa att det var gott! Det där med mat, blir en hel vetenskap när man själv ska gå ner i vikt, barnen ska gilla maten och ett av dem har diabetes, men jag kämpar på och hitintills har det gått bra!
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar laga maten själv från grunden. Men här har jag fuskat. De där spenatkuddarna är djupfrysta från Lidl. Älskar dem.
      Linser är ju jättegott. Mina barn älskade min linssoppa. Barn med diabetes skall inte äta LCHF, hörde jag på nyheterna. Då är ju linser och lasagne toppen.
      Jag hade så dåliga naglar och nagelband innan, så det här är ren välgörenhet för mina tassar. Men det kostar, det är klart, det.
      Tack och kram ♥

      Radera

  2. Söta tassar och lycka till hos optikern.

    Grått och regn här med.

    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Oh, med dom snygga naglarna vill man ju se klänningen också ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och välkommen till mitt blogghem!
      Får du se, i sinom tid! ♥

      Radera
  4. Hoppas dina ögon blir godkända! Håller tummen!
    Så snygga naglar! Kul med fina naglar till fest ,-)
    Fina bilder ,-)
    Här småregnar det, det var inte vad jag tänkt ,-))
    Ha det bra KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste att det skulle regna här på morgon och förmiddag. Men det klarnar upp.
      Tack, jag gillar att ha fina naglar, mitt välmående.
      Spännande hos optikern, ja.
      Kram ♥

      Radera
  5. Så gott det ser ut och festligt fina blev dina naglar dessutom! Hur ofta behöver du göra vid dem?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man säger var tredje vecka, men mina håller sex veckor, när jag har glittret på. Och så kortar jag ner dem.
      Tack och kram ♥

      Radera
  6. Vilka vackra naglar! Inget som passar mig, men jag tycker det är snyggt på andra! Ser ut som en alldeles utmärkt måltid det där ... mums!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Detta passade inte mig förr, men numera har jag blivit lite beroende av detta, på så sätt att det är bekvämt.

      Radera
  7. Coola naglar. Hittar inte min nagelfil och är lite förgrymmad. Nur blir jag hungrig också. Din rackare.
    kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag var tvungen att reta dig, fattar du väl, hihi.
      Kramis ♥

      Radera
  8. Jättesnygga naglar och så fint att matcha dem till din röda klänning på festen. Perfekt!
    Lite rörelser finns det i bilderna men det kanske var "siestadags" när du var ute.
    Trevligt att se bilder från "Liköping" är det.
    Och att äta gott och duka fint är så viktigt tycker jag, betyder mycket för humöret och välbefinnandet.
    Din middag såg verkligen god ut.
    Tack för tipset om lidls spenatkuddar, ska gensat leta-
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte varit så mycket folk ute sista tiden, så det är väl som det är.
      Tack och kram ♥

      Radera
  9. Så fin du blev! Hon måste vara väldigt duktig din nagelmakare.
    Den där tisdagsmiddagen skulle jag inte ha tackat nej till.
    Ha en skön onsdag trots regnet.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nagelmakaren Annette är väldigt duktig. Hon har hållit på med detta i över 30 år och har behandlat kändisar och gör så ff.
      Tack och kram ♥

      Radera
  10. Så fina naglar ! Hoppas att det går bra med synundersökningen !
    Kram

    SvaraRadera
  11. Så tjusiga naglar du fått. Hoppas du visar en bild på klänningen med. Jag oroar mig fortfarande över att jag nån gång måste genomgå en starroperation. Den går troligtvis inte att skjuta på hur länge som helst. Jag hoppas jag får skriva till dig då och få lite tips och information....ett slags "hålla-handen-på-avstånd". Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna höra av dig när det blir så dags. Vården har en massa råd och info, men inte tillräckligt.
      Tack, ja jag får väl visa min klänning i sinom tid också ;) den har allt varit med här förut, den var ny för förra året.
      Kram

      Radera
  12. Åh, så fina naglarna blev!
    Hoppas det går bra med synundersökningen :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Naglarna är riktigt fräcka, betydlig mera "livligt" än föregående två "uppsättningar" om jag ska vara ärlig.

    Skrattade gott åt dina stadsbilder - liv och rörelse - hahaha! Småstadsliv och -rörelse i så fall;-)

    Maten - förutom ärterna och bananen är helt i min smak:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, ibland har jag orsak till att inte glänsa alltför mycket. Hade bl.a. en operation i januari. Sen är det skönt att variera sig.
      Jo, det är ju småstad, men det räcker med LITE rörelse i en bild, för att den ska bli levande, det var så jag menade ;)

      Radera
  14. Åh vilka snygga naglar! Mina ser riktigt illa ut pga jobb... önskar att jag kunde piffa till mina med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft illa naglar, därför gläder jag mig så NU!

      Radera
  15. Blir lite avundsjuk på dina naglar. Mina brukar vara i hyfsat skick men just nu är de kantiga, trasiga och trista. Förmodligen allt rotande jorden :D
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, rotande i jorden, ger inga bra naglar. Man kan göra allt med mina naglar, fast det rekommenderas dock inte med grovt trädgårdsarbete.
      Kram ♥

      Radera
  16. Mycket läckert med det röda på naglarna. Gillar mycket den "grå" bilden med olika finstämda nyanser och räcket och stenläggningen som bjuder in i bilden och skapar intresse.
    Stort lycka till hos optikern imorgon.
    Varma kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar den grå bilden. Tyckte själv den var fin i sina nyanser.
      Rött höjer upp humöret!
      Tack och varm kram ♥

      Radera
  17. Urtjusiga naglar =) Det har regnat hos mig med idag. Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Härligt med glittriga naglar och god mat en regnig dag som denna! Vi har haft samma skit-väder här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt med skitväder och vi har samma idag, bra höja en sådan dag med glitter! ♥

      Radera
  19. Var ju nyfiken på dina naglar & oj såå fina dom blev :) hoppas du får en fin dag o att fossen är bättre stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och jo fossingen är något bättre och det har varit en fin dag hittills.
      Kram

      Radera
  20. Fina bilder du lägger. Jag har vandrat runt här under tiden som min mat står och puttrar i ugnen. Hoppas din var bra. Kram Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både min mat och min syn var bra ;)
      Kram!

      Radera