onsdag, juli 13, 2016

Himlars himlar

God morgon, onsdag!

Himlar är fascinerande och sånt här har jag fotograferat mycket förr. 
Inte bara soluppgångar och -nergångar, utan molnformationer.

Igår var det en orolig dag i väderleken. Ömsom regn, mulet och ömsom sol. Och svårt att veta när jag vågade sticka ut näsan, för att inte bli blöt.

Dessa bilder har jag tagit i alla de väderstreck på exakt densamma platsen just igår. Jag bara liksom vrider mig runtom medsols.

Ser du ängeln där i skyn?

 Jag var inne på ICA en sväng och köpte kaffekapslar Dolce Gusto Zoega's för 45 kronor paketet denna veckan. Tips!

 Här ser jag minst en ängel.

Åt mitt håll till. Blåast.

Även om himlen kan vara en fröjd, så behövs det lite föda.
Det här var min middag, torsk i ugn.

Trenden nu, hörde jag på radio, är att köttförsäljningen går ner och vegetariska alternativ går upp. Jag köpte mig morotsbiffar vego en dag, bara för att kolla om de smakade lika, som på den tiden jag var vegetarian.
Idag äter jag blandat, tror på det.

♥ Ljus och Kärlek ♥

31 kommentarer:

  1. Ja vädret är verkligen omväxlande den här sommaren. Det var dock längesedan jag såg molnformationer som jag tyckte liknade något.
    Din lunch såg god ut :-) Själv äter jag mycket vegetariskt, men ibland fisk och ibland kyckling.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och är himlen helt blå, så får man inte dessa moln, det är bara så ;)
      Tack, ja jag älskar fisk i alla former, även kyckling, såklart.

      Radera
  2. Ja, tänk vad vädret kan ge olika skyar! Naturens under.
    Jag äter väldigt lite kött, föredrar grönsaker och fisk, bara för att jag gillar det.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt intressant, tänk så många som fotat himlar!
      Man känner sig lite "lättare" i kroppen med vegetariskt, så är det bara.
      Tack detsamma!

      Radera
  3. Visst ser jag änglar ,-)
    Igår var himlen makalös, jag fotade också himlen när vi var på väg hem från mamma ,-)
    Olika moln och färger blandade ,-)
    Middagen såg god ut ,-)
    Ha det fortsatt fint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Himlars himlar kan vara helt fantastiska!
      Tack och kram!

      Radera
  4. Morotsbiffarna gillar jag också! Det händer att jag köper de lite då och då :)
    Ha en trevlig onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du? Ja, gott gott.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Tycker också att det är mycket fascinerande med olika molnformationer. Ständigt omväxlande att studera.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Himla så vackra himlar du fotat!
    Jag tror att man mår bäst av att äta blandat.
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag med. Lite av varje och sådant man tycker om.
      Tack och kram!

      Radera

  7. Jag äter också blandat, men nästan inget kött...

    Ser flera änglar...

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Änglar finns... så äre bara.
      KL ♥

      Radera
  8. Dramatiska himlar! Bra fotat. Tredje bilden från slutet är min favo ursnygg molnformation. Ser dock inga änglar. I första bilden ser jag en halvliggande hund till vänster. Å i min favo bild ser jag längst ner i mitten maränger alternativ en blomkål med toppar;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, i den första bilden kan det också vara en halvliggande hund. Det var däri jag såg ängeln också. Kanske är en änglahund?
      Jopp, maräng eller blomkål, jag tar kål på kålen ;)

      Radera
  9. Visst är det fascinerande med molnformationer! Där står sig den blåa himlen slätt, även om den är fin på sitt vis :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis. Visst vill vi/jag ha blå himmel! Men men ;)

      Radera
  10. Torsk är alltid ett säkert kort och man blir så behagligt mätt av fisk tycker jag! Fast änglarna, dem såg ja inte ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både av fisk och vegetariskt, faktiskt.
      Kram

      Radera
  11. Jag älskar att titta på olika molnformationer, och det är verkligen jättefina molnbilder du har tagit, även om jag inte ser någon ängel.
    Kram, kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ser alla olika.Jag ser lätt djur och annat i naturen, alltså formationer av stenar, grenar, allt möjligt.
      Kramkram ♥

      Radera
  12. Vilka spännande molnformationer! Och att titta på moln tycker jag också om och gör det ofta. Tänk vad man kan se i dem!
    Dina molnbilder satte var verkligen fina och satte fart på fantasin.
    Ja, mat ja....
    Här blir det ganska blandat, men mycket lite rött kött. Jag äter det jag mår bra av och tycker om och skaldjur är en klar favorit.Men det finns mycket gott. Ofta lagar jag vegetariskt och då från grunden och det är roligt att experimentera.
    Kvöllssol i Stockholm och en stund på balkongen tillsammans med alla båtarna.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, skaplig dag till slut, det blev det.
      Ska inte klaga, då jag till slog cyklade ut och senare tog bilen en sväng.
      Kram!

      Radera
  13. Jag tycker om att fantisera när jag ser molnen jaga varandra eller glida fram över himlen. Mysigt!
    Jag tror som du att man måste äta så varierat som möjligt. Det är enklast att få i sig det våra arma kroppar behöver på det viset! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantasi och variation, det är bra ord, det.
      Kram!

      Radera
  14. Ensamhet vid psykisk ohälsa!2016-07-14 02:53

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  15. Det är inne med vegetarisk mat nu, det märks inte minst i butiker, restauranger och i bloggvärlden. Jag vill inte bli vegetarian, men jag minskar görna köttmängden och kan gärna äta vegetariskt emellanåt som variation. Hälsningar från Tjeckien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk vad det skiftar. Folk är väldigt miljömedvetna och det är bra. Men jag rekommenderar variation, för min del. Och jag äter inte så mycket kött vanligtvis.
      Ha det gott i Tjeckien!!

      Radera
  16. Äter inte så ofta kött alls, är nog allätare :) du gör rätt i att njuta kramen

    SvaraRadera