tisdag, september 06, 2016

Sjölunda

God morgon, tisdag!

En är bara männska. Och det har inte blivit så många färn gjorda.

Det har varit återhämtningstid ett par dagar.

Hit tog jag mig en spontan biltur i söndags eftermiddag.

Det finns en semesterby, som heter Sjölunda, några kilometer från Lidköping.
Hit brukade vi cykla eller ta bilen, för att sedan ta en vandringstur längs Vänern.

Tankade massa solenergi, kunde inte välja ut någon speciell bild utan kör alla.

Jo, som sagt, det gäller att fånga dagen i alla situationer. Och jag tror jag lyckas rätt bra. Emellan alla aktiviteter, så går jag ner i varv.

Och nu släpper jag handbromsen igen. Drar på heldags bussutflykt till Karlstad. Och Lars Lerins utställning, bland annat.

♥ Ljus och Kärlek ♥

20 kommentarer:

  1. Så tjusig bänk! Härliga bilder du visar.Tank sa vackert det är med vatten =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilder vid vatten blir alltid fina. Tack och kram ♥

      Radera
  2. Vilken fin bänk! Återhämtningstid är nog så viktig och ska inte underskattas på något vis :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp älskar vackra ting, det ger ro för ögat.
      Kram

      Radera
  3. Åh så vackert det var vid sjön och vilken läcker bänk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, ibland har man tur med motiven också!

      Radera
  4. Vackert vid vattnet! Önskar en trevlig tur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vatten ger ro, mestadels iaf. Tack, turen blev trevlig!

      Radera
  5. Härligt!
    Så underbart du tar hand om dig själv, det blir en pepp till mig, här har allt börjat gå i samma hjulspår.
    Så vackert ,-)
    Ha det fortsatt fint KRAM från mig, Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Viktigt med nya vyer. Och de behöver inte kosta så mycket.
      Kram ♥

      Radera
  6. Åh va fint :) där kunde jag suttit :) vårda sig är viktigt kram fina du

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vårda sig, vara rädd om sig, det är viktigt, det är bara du själv som kan detta. Kram

      Radera
  7. Ljuvliga bilder och det där med inte så många färn gjorda är alldeles utmärkt för oss människor!
    En mycket fin resa till Karlstad och Lars Lerins utställning önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, man behöver inte göra allt, allt på en gång, lite då och lite då, går också bra.
      Jag är supernöjd med resan! Får bra låta den sjunka in. Kram

      Radera
  8. Tack för fina bilder! Fint att du tog med alla. DEt är verkligen fint längs många av vänerns stränder och extra fint en solig dag.
    Hoppas du får en fin tur till Karlstad för Sandgrund och Lars Lerins museum är bara så härligt. Säkert ser och upplever ni en hel del annat också.
    Trevlig resa.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev kanonbra alltihop, faktiskt med extra knorr.
      Kram!

      Radera
  9. Vika helt fantastiska bilder och vilken blå himmel! Den där mosaikbänken är helt i min smak - läckert!

    Vilken toppen utflykt du har gjort idag. Lars Lerins utställning. Jo, man tackar! Har träffat honom personligen i samband med Konstklubben vi hade på jobbet. Han var klasskamrat med min VD. En ursympatisk kille!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den resan rök åt i en enda nysning! Så jag är SÅ tacksam över att få kommit med. SÅ mycket att studera och fundera över. Toppenresa.
      Återkommer.

      Radera
  10. Vilken über läcker mosaikbänk.
    Dina bilder bjuder verkligen på vackert väder. Hittills har september varit underbar! :)
    Ha nu en riktigt fin onsdag.
    Kram ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbart septemberväder, det må jag säga. Just idag mulet, men det kan ändra sig. Nu får jag hasta iväg igen1
      Hej då och kram ♥

      Radera