måndag, juli 23, 2018

Hit, men inte längre

God måndagsmorgon!
Hit, men inte längre, har olika betydelser. Tänker först på bränderna i Sverige. Det får bli slut på dessa och folk får fatta att man inte får grilla eller bränna gammalt bråte nu!
Men jag får ju säga att det är fantastiskt. Här kommer italienska vattenbombplan, massa polska brandbilar i konvoj och hjälper till. Visst finns det hopp för mänskligheten.

Helgen har varit prövande, säger ryggen. Jag har tryckt på de angripna ställena med en massagekula, allt vad jag har orkat. Det är någon triggerhistoria. Min vanliga rehab har semester ännu, har ringt en annan, får se om de svarar, man får aldrig prata med någon direkt.

Dessutom försvann Diego p.g.a. förmodad vittring på rådjur med kid och gick vilse och var borta ett dygn, han hade gått långt. Som tur var kunde han efterlysas via Facebook och kom tillrätta. Flera anhöriga körde runt i bygderna och knackade dörr dessutom.

Ingen balkongdag igår, konstigt nog, för kallt. Man blir ju bortskämd. 
Jodå, himlen blev blå till slut och 22 grader men med mycken blåst. Detta lockade ut mig en stund, måste ha luft.

Hit, men inte längre, tog jag mig igår, till den lilla "bersån". Brukar vara tomt där. Andra bersåer är oftast välbesökta, men jag är tacksam över denna, i eftermiddagssolen.

Jag ser fram emot en lagom solig dag idag, än är inte temperaturen mer än 19 grader, rätt lagom just nu. Zoega´s kallar nu!

💝 Ljus och Kärlek 💝

6 kommentarer:

  1. Vilken tur att Diego kom till rätta igen <3 Jag hade varit hysterisk om Miss E hade varit borta i ett dygn. Facebook har verkligen sina fördelar.

    Kram och ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  2. Men oj, vilken mardröm för familjen den tiden Diego var borta. Vilken tur att han kom hem igen!
    Hoppas verkligen du får ordning på din onda rygg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tummen upp för alla som har jobbat och fortfarande jobbar och sliter med bränderna i vårt avlånga land. Vad jag kan tycka är synd är att politikerna ska smutskasta varann och tävla om vem som kan utfärda bästa vallöften om fler helikoptrar/flygplan än hit än dit och utnyttja brandkatastroferna för att vinna billiga poäng nu i valtider Det känns lite osmakligt. Tur att Diego kom tillrätta till slut. Kan tänka mig att det var ett dygn av oro. Ha det bäst och sköt om dig! Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Visst är det hemskt med bränderna och alla skada som blir. Och som du skriver så borde ju folk kumma tänka själva. mÄrkligt att Sverige är så dåligt förberedda inför detta med vattenbombplan. Kanske blir detändring nu. Bränderna i Västmanland för några år sedan borde vara i minnet fortfarande. Många länder i Europa hjälper till och tacksamt är ju det. Även många frivilliga är ju också i farten och försöker släcka och bidra och det är ju väldigt lovvärt.

    Trist med din rygg och hoppas du kan få en tid snarast. Och så Diego på rymmen. Men skönt att han hittades och är hemma igen.

    Du har det svalt med här i Stockholmstrakten är det fortfarande varmt och i Roslagen där vi är nu är det +27 grader. Men havet svalkar och vindarna. Skuggan också.
    Stor kram och trevlig måndag.

    SvaraRadera
  5. Oj vad skönt att Diego kom till rätta! Fejjan är inte dum ibland.

    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  6. Att Diego kommit tillrätta är nog den bästa nyheten i ditt inlägg. Men Diego-hundar är kanske jakthundar, så de gör det de är bra på, eller födda till. Så kul att FB för en gångs skull kunde leverera nåt bra:-)

    Jo, här har det också varit aningen svalare idag, "bara" 27 grader. 22 grader och blåst låter nästan lockande med tanke på väderprognosen den här veckan;-)

    Lider med dig och din rygg, då jag precis vet vad du talar om. Hoppas verkligen att rehaben du ringde svarade. Jag menar i det här vädret borde de ju vara glad för varenda ny kund dom kan få. Så jag håller tummarna!

    SvaraRadera