måndag, juli 09, 2018

Uppfinningsrikedom

God morgon, ny vecka!

Detta ekipage hörde nog inte till finbilarna i lördagens cruising😀men stack ut.

Denna lilla "husvagn" såg jag igår på min campingrunda. Förmodligen ett hemmabygge med två sovplatser i.

 Titta här, fågeln biter i skorstenen, haha! Synvilla.

Och här, här lockas hon att dricka av Lidköpings första vattenledning, haha.

Nu har jag hållit mig i skinnet och varit hemma en hel vecka. Jag ser en resa, men den är lååångt borta i sikte.

Nepp, nu blir det Zoega´s på solig balkong. Får fånga soltimmarna, för i eftermiddag väntas skyfall med ev. åska. Markerna behöver väta, så är det bara. Och lagom sommarvärme fortsätter, tack för det.

💝 Ljus och Kärlek 💝

8 kommentarer:

  1. Här finns inga soltimmar att fånga just nu och det känns ganska så kallt dessutom men jag har en bok som väntar...

    Kram och njut av morgonkaffet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaffet smakte bra och nu går jag in på frukosten. Njuter.
      Kram!

      Radera
  2. Kul med lite annorlunda ekipage! Hälsningar från Tjeckien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp och ett sådant har jag sett tidigare 😀 men då i Danmark! Ha det fint i Tjeckien!

      Radera
  3. Strålande sol i Stockholm och riktigt varmt. Men jag vilar mig i form och har ätit lunch med vänner och har nu lite jobb som väntar. Inget regn på gång här men det skulle behövas.
    Kul med både husvagnen och det hemmagjorda ekipaget. Men jag avstår båda.
    Önskar dig en fin måndag.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fint!
      Jag avstår också båda ekipagen 😀
      Tack och stor kram!

      Radera
  4. Vilket himla roligt inlägg! Dodgen på första bilden gillar jag. Inte perfekt = min melodi;-)
    Den gulliga lilla husvagnen i min favofärg gillas också:-)
    Åsså då dina fågelbilder. I första fotot vässar h*n näbben på skorstenen, helt klart;-)

    Vilket drömväder! Har också bloggat om det idag. Här var det 27 grader idag och inte ett dugg molnigt/regnigt som SMHI hade förutspått. Å så har det varit sedan den 5 maj i år. I love it:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, lite roliga skapelser brukar fånga min blick och blir knäppta.
      Drömväder länge, fast inte igår, men skapligt ändå. Klagar inte.

      Radera