tisdag, december 04, 2018

Jag letar efter mitt humör!

God tisdagsmorgon! Är det någon som har sett mitt humör? Jag tappade det igår och förstår inte var. Det bara försvann som en vindil. Pfuittt, så var det borta.

 Getter i Marocko.
Kanske var det influensasprutan, som gav mig huvudvärk och modstulenhet? Cykling i regn bort till vårdcentralen i andra ändan av stan.

Dock var jag senare på kören och där är alltid roligt. Kan det vara mörkret, som omger oss så att det knappt är något dagsljus? Dyngsur av regnet, även av den cykelturen.
Jag var inte ensam om att gäspa. Men snart vänder det, tack och lov!

Nej, på med kaffehurran och lite frukost, så ska jag se vad jag kan göra.

💖 Ljus och Kärlek 💖

15 kommentarer:

  1. Jag trodde först jag såg fel när jag tittade på dina bilder....ett getträd!!! Hoppas du hittar ditt humör idag och att det är ett glatt humör. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant! Getterna har flugit upp i trädet. Mycket gott att äta där.
      Kram

      Radera
  2. Men sitter getterna i trädet på riktigt?
    Hoppas du hittar ditt goa humör igen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemen! De är där på riktigt! Jobbar på humöret...
      Kram

      Radera
  3. Jag fattar ingenting?
    I pressen kan man läsa att influensavaccinet är slut i hela landet. Inte ens de som tillhör riskgrupperna kan få någon spruta och sen läser man här i Blogglandia att den ena efter den andra går och vaccinerar sig. Tydligen finns det vaccin. Varför kör man med en sådan desinformation?
    Själv har jag fått min spruta, så jag är nöjd, men nog kan man bli betänksam.
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade beställt min spruta sedan långt tidigare, eftersom jag var i Marocko då drop-in var här. Annars vet jag inte varför.
      Tack och kram!

      Radera
  4. Kanske var det vaccinet men jag tycker att det var snabbt som biverkningarna dök upp. Det låter märkligt med tillgången på vaccin, var det finns eller inte finns.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man vet aldrig. Men huvudvärk som sjuttan hade jag. Nu är jag nöjd i alla fall med att sprutan är fixad.
      Kram

      Radera
  5. Jag hoppar sprutan känner att jag inte hör till någon direkt riskgrupp. Vet flera som i år haft besvär av den på olika sätt. Ja, att tappa ork och humör nu är lätt hänt. Men hitintills har mitt inte försvunnit. Du får titta på bilder och tänka tillbaka på det positiva med Marockoresan.Kul med getterna i trädet. Minns att jag sett det då och då. bra klättrar de.
    Stor kram och trevlig tisdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riskgrupp blir man vid 65, konstigt nog, för övrigt är jag ju friskförklarad. Men jag har alltid tagit den sprutan.
      Jag tror tröttheten beror på mörkret.
      Visst är getterna fenomenala!
      Stor kram och detsamma!

      Radera
  6. Getterna gör ju så att man blir på gladare humör, eller hur? Hoppas huvudvärken gett med sig, låter ju som en biverkan på vaccinet tyvärr!
    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, visst gör de! Idag har jag ingen huvudvärk, det var kanske influensasprutan som bråkade.
      God morgonkram!

      Radera
  7. Vänta bara, du kanske hittade ditt humör på din cykeltur idag, om du gav dig ut på en tur vill säga. Alltså inte skulle jag cykla i detta eländiga väder. går det inga bussar från dig till Vårdcentralen?
    Huvudvärk och feber är ju ganska så vanliga biverkningar efter influensavaccinationer, så...
    Den exotiska bilden med getterna som "växer på" trädet är ju härlig. Den gör att man blir på riktigt gott humör tycker jag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är dåligt med stadsbussar som passar, tyvärr. Så det blir att ta till cykeln i ur och skur. Ska cykla iväg till frissan om en stund. Men idag regnar det inte, skillnad.
      Getterna gör ju att man får ett stort leende!

      Radera
  8. Alltså, getterna i träden i Marocko ... underbara! :)

    SvaraRadera