söndag, oktober 11, 2020

Andra skyltsöndagen i oktober

Första bilden känns väl igen? Jo, det är torgdag en onsdag för en kort tid sedan. Ingen skylt är dagsfärsk men de är ändå blott två veckor gamla.

Här skyltar jag med leverantören av min Lumix. Även leverantör av min laptop HP och mobil Samsung.

Min skönhet Lumix i all sin härlighet. Helt ny och oskuldsfull. Hur ska detta gå? En utmaning i sakta mak.

Jag känner inga as, så alla är bjudna på mitt kalas 😂 men jag tyckte broderiet var kul. Hittat på nätet.

Det var oktober månads andra skyltsöndag, som vår fantastiska BP håller i! 🚮🚭

Ljus och Kärlek 🙏

9 kommentarer:

  1. Fint skyltat som vanligt! Din Lumix kommer du säkert att få mycket glädje av och vi också kanske. ;)
    Ha en skön söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Snyggt skyltat som vanligt! Hoppas att du och din nya kamera ska komma bra överens.

    Kram och god söndag <3

    SvaraRadera
  3. Roligt med ny kamera. det finns många kul och annorlunda broderier idag. Lite annat ära Hem kära hem. Kram

    SvaraRadera
  4. Fina skyltar!
    Så roligt med din kamera. Och visst tar det tid att komma igång. Men det är bara att testa och se vad som händer och vad som blir bra. Jag fick suverän hjälp och får det fortfarande i kamerabutiken där jag köpte min. Guld värt. För visst är det mycket att lära sig vad gäller inställningar. Men man kan ju köra på automatik och testa sig fram- Även you tube har varit till nytta .
    Ha det bra!
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Borde och måste är två ord som verkligen ställer till med oreda ;-)
    Väldigt vanligt att man blir triggad och stressad så nej dessa ord är icke välkomna.

    kram

    SvaraRadera
  6. Din Lumix och du blir säkert väldigt goda vänner med tiden. Det brukar ha sin tid sen är man lite grann som hand i handske.
    Bra skyltar som vanligt hos dig!

    SvaraRadera
  7. Det är nåt visst med veckomarknader. De påminner mig alltid om Spanien, där även minsta by med självaktning har minst en marknad per vecka. Det är sällsynt i Sverige, så Lidköping är ett positivt undantag där.
    Sedan läste jag "lastpåsar" på din första bild och undrade vad det var för nåt. Googlade och ordet lastpåse finns faktiskt, även om hela skylten troligen visade "plastpåsar".
    Elgiganten är även vår "hovleverantör". Köpte ju också min Sonny hos dom. Å våra kameror är väldigt lika till utförande. Jättekul!
    "Borde" är mera sympatiskt än "måste", för måsten gillar jag inte heller. Om jag säger "borde" kan jag alltid hitta en ursäkt;-)

    Tusen tack för en toppen Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
  8. En trevlig skyltblandning som alltid! Kul med ny kamera ... ni kommer säkert att bli bra vänner! Ja, dessa borde och måste ... ord som kan ställa till det.
    Ha nu en fin måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Gerd + Lumix = fina bilder! Är det från broderiakuten den där broderade? Följer den på Insta; kul! Kanske någon annans?
    Må gott kram


    SvaraRadera