söndag, oktober 24, 2021

Skyltsöndag 🛂 24 oktober

Gomorron! Kaffehurran Àr pÄ och sprider en ljuvlig doft. Skulle nog ha föredragit att ha suttit hÀr inne och gonat mig men efter frukost nu sÄ fÄr jag ut i det mulna vÀdret.

Eftersom lilla My gĂ„r pĂ„ scouterna nu, sĂ„ sökte jag lite pĂ„ hur det varit förr i tiden. Jag sjĂ€lv var BlĂ„vinge, alltsĂ„ flickscout mellan 7 och 10 Ă„r.  Pojkarna kallades Vargunge.

Denna bokens författare har initialerna BP precis som vĂ„r bloggkompis med Skyltsöndag. Jag vet inte om BP varit scout?

Ja, jag klÀmmer och ibland klipper jag. Finns ju massa gottigotti kvar.

En skulptur frÄn en elev pÄ Formakademin.


Om en stund hastar jag vidare till den högtidliga mÀssan pÄ Kyrkans GÄrd dÀr biskopen predikar och dÀr jag medverkar i bÄde procession, textlÀsning och körsÄng. EfterpÄ blir det lite mingellunch. Tror bestÀmt att kyrkan blir fullsatt.
.
Till kvÀllen har jag styrelsemöte med Vasa Orden av Amerika. En rolig dag men nu behöver jag nog vila upp mig i morgon.
Ljus och KĂ€rlek 🙏

15 kommentarer:

  1. Verkligen en passande skylt den dÀr första :-D

    Ha en finfin söndag!

    SvaraRadera
  2. Det lÄter som att en intensiv men trevlig dag vÀntar.
    Jag var ocksÄ blÄvinge en gÄng i tiden och minns att det var vÀldigt roligt.

    Kram och god söndag!

    SvaraRadera
  3. Konstverket fick mig att tÀnka pÄ en citruspress av den gamla modellen! Och j, visst klÀmmer jag noga pÄ yoghurtförpackningarna ...

    SvaraRadera
  4. Scouterna var jag ocksÄ med i som liten grabb, i hela tvÄ Är, min grupp hette "Àlgen", en och annan knut lÀrde man sig iallafall ;)

    Ha en fin söndag :)

    SvaraRadera
  5. Scout var jag en gÄng i tiden. Fanns inte mycket annat i det lilla samhÀlle jag vÀxte upp.
    Din söndag verkar vara en hĂ€ndelserik dag 😃
    Kram

    SvaraRadera
  6. Trevlig söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du har mycket pÄ gÄng igen, fast lite vila emellanÄt Àr ocksÄ behövlig.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Robert Baden Powell BP, det var bland det första man fick lÀra sig pÄ scouterna i början av 80 talet, jag blev invigid 1980, kommer Àn ihÄg denna ceremoni. TÀnk sÄ mycket kul man fick göra, har varit ledare Àven som vuxen. Snyggt skyltat!

    SvaraRadera
  9. En riktig kanonskyltning! Den första var bÀst - och tack vare LillaSyster sÄ vet jag nu vad BP betyder i det hÀr fallet. :)
    Ha en fin söndagskvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Den "förkortningen" för mitt namn har jag aldrig sett. Japp, mina initialer har massvis med betydelser. BP har jag valt med omsorg - uppenbarligen;-) Och nej, jag har inte varit med i scouterna. Var redan som liten allergisk mot uniformer sÄ...
    Äter inte so ofta yoghurt, men min man Ă€ter A-fil. Han skĂ€r upp kartongen.
    Det dÀr konstverket pÄminner mig om en citronpress. Ett rÀtt sÄ lÀckert konstverk. Kul att det fÄr vara kvar utan att bli vandaliserad.
    Tror ocksÄ att kyrkan blev fullsatt. Jag menar bjuds det pÄ mingel med kostnadsfri mat sÄ...
    Ha det sÄ kul med Vasa Orden ikvÀll!
    Tusen tack för en toppen skyltning och lÀnken.

    SvaraRadera
  11. Kul med BP skylten! Å visst klĂ€mmer jag ut min yoghurt ur förpackningen!
    Hoppas dagen varit bra!
    HÀr laddar jag för Ànnu en jobbnatt.
    Ha det fint.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. VÀldigt passande första skylt. JadÄ, "BlÄvinge" var jag ocksÄ och vi samarbetade mycket med "Vargungarna.". Minns att jag tyckte att "Vargunge " lÀt mer spÀnnande.
    Roligt att eleverna frÄn Formakademin stÀller ut sÄ att fler kan se deras verk.
    Hoppas det blev en lyckad dag med bÄde Kyrkans GÄrd och trÀff med Vasaordern.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Se dÀr, BP dök upp Àven som författare. :-)
    Snygg yoghurtförpackning och bra med instruktioner om hur man fÄr ut det sista ut förpackningen.
    LĂ€ckert konstverk.
    Haha..de dÀr Àr roliga frÄn fredsdruvor.

    SvaraRadera
  14. Det fanns ingen scoutkÄr dÀr jag bodde som barn sÄ jag fick nöja mig med söndagsskolan...Min dotter dÀremot var med i scouterna. PÄ första lÀgret fick hon löss, en oerhörd skandal pÄ den tiden ....haha
    SÄ bra med anvisning om hur man ska klÀmma ihop förpackningen! Jag Àter inte yoghurt men vÀl kefir och fil och det funkar sÀkert dÀr ocksÄ.
    Det verkar vara just Icas egna varor som har de tydliga instruktionerna. NÄgot för mejerierna att ta efter.
    Du ilar vidare i livet, men njuter ocksÄ, det tycker jag lÄter bra!

    SvaraRadera
  15. Sist jag hörde var likadant... nu har jag tappat bort mina hörapparater eller rÀttare sagt slarvat bort dem. Idag kom jag Àntligen fram till hörselkontoret... jag bestÀllde nya. SÄ nÀsta mÄnad fÄr jag höra allt elÀnde igen ;)

    SvaraRadera